פרויקט אגורה: מה שלא משמש אתכם יכול להיות האוצר לאחרים

עומר גלעדי3 דקות קריאה
החשיבות והייחודיות של פרויקט אגורה
שתף:

הכל התחיל לפני מעל עשור, כאשר צור טאוב עבד במחסן בגדים, וגילה שם מספרים גדולים של קולבים המושלכים לאשפה. עניין זה העלה בטאוב את המחשבה, שייתכן שמה שמושלך אל פח האשפה במקום אחד – הוא בדיוק מה שנדרש למישהו, במקום אחר – וזה היה הלך הרוח שהוליד זמן לא רב לאחר מכן, בשנת 2006, את אתר אגורהפרויקט "אגורה" הינו פרויקט דיגיטלי חברתי, והוא סובב סביב אתר אינטרנט אחד – הוא, כמובן, אתר אגורה. על אף שהפלטפורמה הדיגיטלית של אתר אגורה זכתה במספר פרסים של חדשנות, נוחות הממשק וידידותיות אונליין – אתר אגורה הוא הרבה יותר מאשר רק אתר אינטרנט. מה תמצאו באתר? אילו פעילויות נוספות סובבות סביב הפרויקט, ומה אם גם אתם מוכנים לתרום? על כל זאת ועוד – לפניכם.

 

האתר של פרויקט אגורה
אתר אגורה מרכז מודעות חינמיות למסירה ובקשה של חפצים, ידע, בעלי חיים, ועוד – ללא תשלום

 

פרויקט אגורה – מה תמצאו שם, ואיך זה עובד?

רוב הפעילות של פרויקט אגורה נסובה סביב אתר האינטרנט של המיזם, הוא אתר אגורה. האתר נבנה על ידי צוות של מפתחים בהתנדבות, ומקיים אף קבוצות מקצועיות אונליין של דיווח על תקלות ושגיאות ופתרונן ביחד. אתר האינטרנט של אגורה מציע אך ורק מודעות המציעות מוצרים או שירותים בחינם. באתר תמצאו, למשל, את הקטגוריות הבאות:

 

  • מוצרי חשמל (מחשבים, טלפונים סלולאריים, מוצרי חשמל למטבח ולבית, כלי עבודה, ועוד)
  • ריהוט וכלי בית (מיטות, ספות, שולחנות, ריהוט משרדי, דלתות, ועוד)
  • ספרים ועוד (תקליטורים, דיסקים, מגזינים, וכמובן ספרים)
  • בגדים
  • ספורט ותחביבים (אופניים, כלי נגינה, אספנות, ועוד)
  • מוצרים לתינוק ולילד (מיטות, עגלות, צעצועים)
  • צמחים ובעלי חיים
  • דירות לאכלוס זמני
  • חפצים להשאלה
  • העברת בעלות על מנויים בתחום האינטרנט, הכבלים והלוויין

 

מאות אלפי מודעות מתפרסמות בכל רגע נתון באתר אגורה, ביניהן תמצאו שפע של מוצרים שעשויים להיות בדיוק מה שאתם צריכים כרגע. החל מכוס לשתייה קלה וכלה במערכת ישיבה מושלמת לסלון שלכם, אביזרים לרכב או מיטת תינוק – כל המודעות מתפרסמות כולל סימון מצב המוצר, כתובתו ונוחות השינוע שלו (האם נדרש לפירוק והאם קיימת מעלית במבנה, ועוד).

 

מעבר לחפצים – סיוע חברתי וסביבתי באתר אגורה

אתר אגורה מרכז גם נושאים קהילתיים נוספים ומנסה לתווך בין מוסרים למתעניינים בתחומים נוספים. באזור הסיוע החברתי והסביבתי של האתר, תמצאו כי אתר אגורה מנסה לפרסם אפשרויות לקבלת שירותים וסיוע בתחומים נרחבים עבור מי שנזקקים לכאלה. הנה כמה מן הנושאים שאתר אגורה עוסק בהם בתחום הסיוע החברתי והקהילתי:

 

  • חומרי גלם ופסולת – עשרות מודעות מטעם מוסרים מפרסמות שאריות של חומרי בניין, מתכות, מוצרי נייר וקרטון, צבעים, ואפילו קפסולות של קפה למורים לאמנות וליוצרים
  • מזון למסירה – כאן תמצאו מוצרי מזון מפרטיים וממסעדות ומפעלי מזון המציעים שאריות ומוצרים מיותרים שלהם לנזקקים. מצאנו כאן מזון לבעלי חיים, מזון יבש (כמו קורנפלקס, תבלינים, קפה, ממתקים, ועוד), פירות וירקות – ואפילו חמגשית של קציצות שנשארה משבת
  • תרומת זמן וניסיון – אולי הקטגוריה המעניינת ביותר באתר, כאן תמצאו מי שמוכנים לתרום מזמנם ומניסיונם ללא עלות. למשל, תמצאו כאן מי שמוכנים לסייע בהכנת שיעורי בית, פעילויות וחוגים בחינם, סיוע בתחזוקה ותפעול של מחשבים בחינם, שעות תמיכה וטיפול, שעות לימוד והדרכה, ועוד
  • שינוע חפצים – מי שמוצא בדיוק את החפץ הנדרש לו אבל אינו מסוגל לשנע את אותו חפץ אליו, עשוי למצוא סיוע גם בשינוע דרך האתר, וזאת – באמצעות רשת של מתנדבים המוכנה לעמוד לרשותם של מעוטי היכולת, על מנת שאלה יקבלו את הרהיטים, המוצרים והשירותים הנדרשים להם, בנוחות
  • תרופות וציוד רפואי – החל מחיתולים למבוגרים וכלה במנשא למנוף עבור נכים – בקטגוריית התרופות והציוד הרפואי אתם עשויים לגלות מוצרים שקשה להשיג או מוצרים שעלותם גבוהה, הנמסרים בחינם על ידי מי שאינם נזקקים להם עוד

 

עוד, פרויקט אגורה עוסק בהפצת מידע בנוגע לחינוך כלכלי ופיננסים, ולאחרונה הועלה אל האתר אזור חדש המכונה "לצאת מהמינוס", והוא מכיל סדנה מקוונת שלמה המעניקה שפע של כלים לניהול פיננסי. המידע באזור זה נאסף ופורסם על ידי צוות פרויקט אגורה, ומוצע גם הוא בחינם לכל מתעניין.

 

פרויקט אגורה וההיצע
האתר של פרויקט אגורה כולל כמה וכמה קטגוריות – לרבות מוצרים שכלל אינם מוחשיים

 

איך מבקשים או מפרסמים חפץ באתר פרויקט אגורה?

אתר אגורה מכיל, כאמור, מאות אלפי מודעות בעשרות קטגוריות שונות, ומעל 700,000 משתמשים רשומים מחפשים בו מעת לעת מוצרים. חשוב להבין, כי לא מדובר רק באוכלוסיה של נזקקים או מעוטי יכולת – אנשים רבים בני מעמד הביניים, שמעדיפים לקבל רהיט המועמד להשלכה על פני לרכוש רהיט דומה בכסף טוב, מחפשים מידי יום באתר אגורה אחר המוצרים הנדרשים להם. כדאי לדעת, כי אתר אגורה מאפשר הן קבלת מייל יומי עם כלל המוצרים החדשים שהתפרסמו על פי תחומי עניין, והן הגדרת "סוכן חכם" שיסייע להתמצא בסבך המודעות המרובות באתר פרויקט אגורה, על מנת למצוא בדיוק את מה שמחפשים.

 

 

למבקשים למסור חפץ – כדאי לפרסם מודעת מסירה בפרויקט אגורה, ורצוי שהמודעה תכלול תמונת החפץ. פרויקט אגורה מפרסם מודעות מוצרים למסירה – מקטנות ועד גדולות, ותוכלו לפרסם באתר כל מוצר או שירות שאתם מבקשים למסור, תחת אמנת הפעילות של פרויקט אגורה, שכדאי לקרוא (תמצאו שם, בין השאר, שאתם מתבקשים להיות אדיבים ולהתקשר עם הפונים מהאתר בחיוך, ועוד). חלון הוספת מוצר לאתר פרויקט אגורה הוא פשוט ונוח – תתבקשו למסור את כל פרטי החפץ (כולל מימדים), מומלץ לצרף תמונה כאמור, תדרגו את מצב החפץ שלכם (כמו חדש / טוב / מעט פגום / משובח כחומר גלם) ותסמנו מהיכן ניתן לאסוף את המוצר. דרך פרויקט אגורה, מתעניינים יוכלו לפנות ישירות אליכם או לשלוח הודעה מקוונת.

 

למבקשים לקבל חפץ – כאמור, כלי המייל היומי והסוכן החכם הם יעילים לאיתור חפצים בפרויקט אגורה. כמו כן, ניתן לפרסם מודעת בקשה לחפץ שאתם מעוניינים למצוא – ואולי מי שיש לו כזה מוצר מיותר בבית, יראה את המודעה שלכם ויפנה אליכם לתיאום מסירתו. 

 

מי שמבקש לקחת חלק בפעילות המבורכת של פרויקט אגורה, יכול לעשות יותר מאשר רק לפרסם למסירה חפצים שהוא לא מעוניין בהם עוד – ניתן להתנדב לצוות משנעי החפצים, לבצע תרומה חודשית (בשווי של כוס קפה, או פחות) עבור פרויקט אגורה או להתנדב לצוות המפרסמים / המפתחים / הפעילים באתר.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme