כל הדרכים לחסוך בהוצאות גידול החתול והכלב

אביה פרי5 דקות קריאה
כך מקצצים הוצאות גידול חיית מחמד
שתף:

על פי הסטטיסטיקה כרבע מהאוכלוסייה בישראל נמנים על מי שמגדל בעל חיים. ולמי שעוד אין – הגענו להפריח את כל התירוצים. תודו לנו אחר כך, ובינתיים הנה כל מה שאתם צריכים לדעת כדי לגדל בעל חיים תוך התנהלות כלכלית נכונה.

 

השלב הראשון – אימוץ או קניה?

באופן כללי הקשת רחבה ונעה בין מסירות ללא תשלום באתרי הפרסומים השונים ועד לקניית גור גזעי עם תעודות שלא מביישות את השושלת של המלכה אליזבת ב-10,000 שקלים. אז איך בוחרים? אימוץ כלב או חתול מעמותה הוא לרוב הצעד הנכון ביותר כלכלית (וערכית). סל אימוץ של חתול נע בין 200–400 שקלים וכולל עיקור/סירוס, תילוע, חיסון מרובע וכלבת. כלומר, כל הטיפולים הנדרשים לשנה הראשונה. סל אימוץ של כלב נע בין 400–700 שקלים וכולל עיקור/סירוס, חיסון כלבת, שבב, תילוע, חיסון משושה. בעמותות רבות ניתן גם לקבל שיעור אילוף ראשון חינם או מקלחת ראשונה במספרה והטבות נוספות של בעלי מקצוע בשיתוף העמותה.

פירוט עלות סלי האימוץ בעמותת "תנו לחיות לחיות"

 

אם נשווה את חבילת הטיפולים לזו שניתנת אצל וטרינר פרטי, לכלב ללא היסטוריה רפואית שלקחנו 'בחינם' או לגור גזעי שקנינו, נגלה שרק מחיר העיקור/סירוס עלותם כמחיר כל סל האימוץ יחד. זהו חיסכון של כמעט 1,000 שקלים בביצוע הטיפולים הוטרינריים בעמותה. 

טיפ הבית: אתר יד 4, המרכז את רוב כלבי העמותות והכלביות העירוניות לאימוץ במקום אחד. נוח ונגיש.

 

טיפ נוסף: כלבים וחתולים גזעיים נוטים פעמים רבות למחלות גנטיות שמאפיינות את הגזע ויגררו טיפולים רפואיים יקרים, עוד סיבה טובה לאמץ.

 

הוצאות גידול מתחילות באימוץ
אימוץ חיית מחמד היא לא רק עדיפה ברמה המוסרית, היא בעיקר דרך טובה לחסוך בעלויות

 

בתיאבון: אוכל ותזונה

כדאי להכיר את האפשרויות השונות בשוק שכבר מזמן הפך מגוון. קונים שקי אוכל? אפשר וכדאי להצטרף לקבוצת רכישה באיזורכם דרך קבוצות אוהבי בעלי החיים, והנה טיפ נוסף: במשמר השבעה נמצאת חברה שנקראת בית ארז – יבואני חברת המזון 'רויאל קנין'. בין השאר הם מוכרים גם שקי מזון איכותי במחירים מוזלים מאוד.

 

מזון בריאהמזון המעובד והזול ביותר נרכש בסופרמרקטים במחיר שמתחיל ב־9 שקלים לק"ג, אך בחנויות לבעלי חיים מחירם של מותגים מיובאים עשוי להגיע גם ל־65 שקל לק"ג. מצד שני כדאי לזכור כי טרנד ה"סופר פוד" והתזונה הטבעית הולך ומתפתח עם השנים, ולא רק בקרב בני אדם. לאחרונה מתחילות לצוץ חברות אשר משווקות תזונה טבעית לכלב ולחתול. נציגי החברות החדשות משווים את שקי המזון המעובד לג'אנק פוד אשר מקצר את חיי בעל החיים ומעלה את הסיכויים לסרטן. קשת הרכיבים החדשניים שלהם כוללת כורכום, קירשה (קיבת פרה) וויטמינים בכל מני צבעים, שיגיעו אליכם הביתה בקופסאות מוכנות למקפיא. בתזונה טבעית מוכנה המחירים לרוב יקרים במעט מתזונה מעובדת, אך מורגשת ירידה בכמות ההאכלה והמחירים צפויים בסופו של דבר להתאזן.

 

בישול ביתי: הטרנד הזה נפוץ מאוד בארצות הברית, כאשר באופן עקרוני רוב התזונה מושתתת על חלקי בשר טחונים זולים במיוחד כמו גרונות, בתוספת סלק, תפוח וירקות שונים. המטרה המרכזית כאן היא לשמור על איזון בין כלל המרכיבים שבעל החיים צריך. ככלל, זה באמת לא משנה כמה אתם משלמים על האוכל המוכן לכלבים ולחתולים, חשוב לדעת שהמזון לבעלי חיים עשוי ממרכיבים שבני אדם לא מוכנים לאכול. לא במקרה חמש היצרניות הגדולות בעולם של מזון לבעלי חיים מייצרות גם מזון לבני אדם.

 

מתכון לדוגמא: חטיפי כבד לחתולים. בתאבון!

טיפ: אחרי שמבינים איזה סוג אוכל חיית המחמד שלכם אוהבת בחרו לרכוש שקים גדולים. רוב החנויות יצעו לכם גם משלוח עד הבית כך שלא תצטרכו לסחוב והחיסכון מהשקים הקטנים של אותה החברה משמעותי לאורך זמן.

 

הוצאות גידול ואוכל
הוצאות גידול החיה שלכם נשענות במידה רבה על המזון שהיא אוכלת

 

הוצאות גידול וחטיפים

העיניים הנוצצות, ריחרוח מרוגש… מי לא אוהב לפנק את רקסי? אלא שחטיפים לכלבים ולחתולים יכולים להגיע גם למחירים של 60 שקלים למוצר בחנויות השונות, כאשר התפריט כולל עצמות בקר מעושנות, חטיפי כבד וסלמון מעושן. איך בכל זאת תוזילו את העלויות? בהזמנות גדולות מחנות החיות נהוג לקבל במתנה חטיפים שהחיות אוהבות, כך שבהחלט כדאי לוודא שאתם קונים בחנות מפרגנת. תנו פידבקים חזרה אם יש מוצר שאהבו אצלכם יותר או פחות, ותבקשו (בנימוס) להמשיך לקבל אותו.

 

הכנה ביתית – הרשת מלאה מתכונים פשוטים להכנה בעלויות נמוכות וממוצרים ביתיים. כך למשל תכינו חטיפים מפנקים לחתולים רק עם 150 גרם טונה, כף קטניפ (להשגה בחנויות חיות מחמד), ביצה וקמח. העלות הכוללת היא כמה שקלים וזמן האפייה כ-12 דקות. 

 

טיפ: בקיץ, ובעיקר לכלבים גדולים, מומלץ להכניס לכוס פלסטיק כמה חתיכות נקניקיה ולמלא במים, אותם נניח במקפיא. לא בדיוק שוקו-בו, אבל שוקו הכלב ימות על הקרטיב. חוץ מזה, כלבים רבים אוהבים מאוד ירקות. עבורם התחושה היא ממש של חטיף (בדיוק כמו בחלומות שלנו) וירקות פופולאריים בקרבם הם גזר ומלפפון. עם זאת כדאי לזכור שיש גם פירות מזיקים כמו ענבים, ובאופן כללי לפני כל התנסות חדשה יש לקרוא קודם שהמוצר אינו מזיק לבעל החיים.

 

 

בריאות וטיפולים רפואיים

מנוי שנתי. מדובר בחיסכון של מאות עד אלפי שקלים בשנה! אז על מה מדובר? למעשה זוהי חבילת טיפולים שנתית אצל וטרינר או ברשת מרפאות (אם יש לה סניף קרוב אליכם), והחבילה הזו כוללת את כל הטיפולים הבסיסיים כמו חיסונים וטיפול מונע לתולעת הפארק וכן ביקורים חופשיים אצל הוטרינר ללא תשלום על עצם הביקור. ניתנת גם הנחה קבועה על קניית תרופות, ואחוזים מסוימים על טיפולים חריגים. בתקופה האחרונה הפכו המנויים השנתיים אצל וטרינרים פרטיים לפופולאריים מאוד, כמעט אף אחד לא נשאר מאחור במתכונת בה נאלצנו להפרד מ 150- 200 ₪ על עצם הביקור במרפאה. המחירים נעים בין 400 שקלים עד 1,000 ₪ לשנה למנויים מורחבים הכוללים גם טיפולי שיניים לכלבים. ברוב המקומות תקבלו הנחה על בעל חיים שני או אפילו מבצעי חבר מביא חבר.

 

ניקוי שיניים. בעלי כלבים בוגרים וודאי מכירים את השלב בו ממליץ הוטרינר על ניקוי אבנית מהשיניים. ההליך נעשה בהרדמה ועלותו משתנה בהתאם לגודל הכלב והאם יש צורך בפעולות כירורגיות נוספות כמו עקירה. המחירים נעים בין 300–600 ₪ והטיפול נדרש בדרך כלל רק מדי כמה שנים טובות. אז נכון, על בריאות לא מתפשרים אבל אם אפשר לדחות את הקץ, לחסוך טיפול או שניים ולהמנע מהרדמות מיותרות, מה טוב. מחיר משחות השיניים נע בין 25 ₪ ל70 ₪ במקרה של החברה המוכרת OROZYME, והחפיסה מספיקה לכמה חודשים. כל מה שנדרש הוא להניח שכבת ג'ל על השיניים אחת לכמה ימים. 

 

מרפאט. במידה רבה מדובר בבשורה חדשה בעולם גידול בעלי החיים בישראל. תמיד תהיתם איך אין קופת חולים לחיות מחמד? אז יש. אם אתם רוצים להיות רגועים ממקרים בלתי צפויים – זה בדיוק בשבילכם. בעלות משתנה (וסבירה) בין כלבים לחתולים, גיל ועבר רפואי, תקבלו תמורה מרשימה: את כלל חבילת החיסונים, כיסוי על תאונות, מחלות וניתוחים בתקרות משתנות הנעות בין 5,000 – 10,000 ₪ בהתאם לחבילה שרכשתם. השירות כולל גם מרפאות חירום 24/7 ומחירו נע בממוצע בין 70 – 120 שקלים בחודש. שווה.

 

חיסון כלבת שנתי. פרט לחיסון המשושה בכלבים, קיים גם חיסון הכלבת. הוא למעשה החיסון היחיד המחויב על פי חוק בישראל ויש לבצעו בתדירות של אחת לשנה. כיוון שהוא קבוע בחוק, ניתן לבצע אותו בשני אופנים. באופן מסובסד כשירות המוגש על ידי השירותים הוטרינריים באיזורכם, או אצל הוטרינר הפרטי. ביצוע החיסון בשירותים הוטרינריים באיזורכם הוא חיסכון של מאות אחוזים, שכן מחיר חיסון כלבת וחידוש האגרה השנתית אצל הוטרינר העירוני ינועו סביב כמה עשרות שקלים (לכלבים מעוקרים/מסורסים) ואצל וטרינר פרטי המחיר יתחיל מ 100–150 ₪. שימו לב, המחיר במקרה כלבים שאינם מעוקרים ומסורסים גבוה בכ-300 שקלים בכל שנה, על מנת לעודד את העיקור וסירוס וצמצום ההתרבות המיותרת. עקרו וסרסו למען הכיס, הבריאות והמודעות למצב הכלבים והחתולים בישראל.

 

הוצאות גידול וטיפול רפואי
כדאי לקחת בחשבון שחיית המחמד תזדקק לטיפולים רפואיים ולחיסונים – ויש דרכים לחסוך בהוצאות הללו

 

טיפוח

תספורתמכונת תספורת לכלבים תעלה כ-350 שקלים בהוצאה חד פעמית, קצת יותר מעלות של תספורת אחת לכלב גדול במספרת כלבים. מכונת התספורת אמורה לשמש אתכם לכמה שנים טובות ובנינו, אף אחד, ובטח לא הכלב שלכם, צריך בושם לכלבים.

 

קוצץ ציפורניים. רבים מאיתנו לוקחים את הכלב הקטן או החתול לוטרינר או למספרה על מנת לקצוץ את הציפורניים. במיוחד אצל חתולים,זוהי פעולה שמהווה שיפור משמעותי באיכות החיים של בני האדם שבסביבה (גם חשוב, לא?) אך יש לבצעה אחת לעשרה ימים – שבועיים. ניתן לרכוש קוצץ ציפורניים קטן ולבקש הדרכה חד פעמית מהוטרינר על אופן השימוש. קל, נוח וזול. הקוצץ צפוי לעלות לכם 30 שקלים ולהחזיק מעמד לנצח.

 

טיפול בטפילים. קולרים וכדורים נגד פרעושים וקרציות הם הוצאה תקופתית רצינית המתחדשת בממוצע כל ארבעה חודשים. דרך טובה לחסוך בעלויות היא למצוא את אותו מוצר מאותה חברה – בהפרש של 130 ₪ ממחירו בארץ, דרך האינטרנט. כך חסכתם 520 שקלים בשנה בקליק.

 

הוצאות גידול ותספורת
במקום לספר את הכלב במספרה מדי – למה שלא תחסכו בעלויות ותרכשו מכונת תספורת בעלות חד פעמית?

 

פנסיון

מזל טוב, יוצאים לחופשה, אבל אל כל ההוצאות הנלוות לגידול חיית המחמד שלכם מתווסף לו גם פנסיון. בעלות של 80–150 שקלים ליום תאכסנו את כלבכם בפנסיון ממוצע, בדרך כלל כזה בו הכלב ישן בכלוב בלילה וישחק בחצר משותפת במהלך היום. אם המטרה היא לחסוך בעלויות כדאי לחפש את הפנסיונים הביתיים, ובעלות של 50 – 60 ₪ ליום יבלה הכלב שלכם בביתו של חובב חיות, שידאג בדרך כלל רק לו או מקסימום לכלב נוסף. החסרון – לא מדובר במקום מקצועי בהכרח, הקפידו להגיע דרך המלצות. חלופה נוספת היא דוגווקר שיגיע שלוש פעמים ביום לבית שלכם ויוציא את הכלב, במידה ומדובר בטיולים סטנדרטים המחיר הנהוג הוא 50–80 שקלים ליום.

 

חתולים: פנסיון לחתולים יעלה לכם כ-60 שקלים ליום אך העובדה כי חתולים שונאים לעבור מקום תהפוך אותם קרוב לודאי לאומללים. חתול כמעט אינו דורש עיסוק, ובדרך כלל גם לא אוהב אנשים זרים. בהתאם לאופי החתול, קרוב לוודאי שכדאי לכם יותר לשלם 20–30 שקלים לנער אחראי מהסביבה שיניח אוכל ומים פעם ביום במינימום התעסקות.

 

 

חול לחתולים

בנושא הזה מאוד מומלץ להשוות מחירים, וחשוב לזכור כי השוק פופולארי, והטווח גדול מהצפוי. חול לחתולים יכול לנוע בין 16 ₪ לחבילת חול קריסטל של 3.8 ליטר ועד לחול מתגבש באותו משקל שעלותו 90 ₪.

 

טיפ: לא צריך לקנות את הכי יקר, אפשר גם להוסיף מעט סודה לשתיה לארגז החול לנטרול ריחות.

 

צעצועים

שוק הצעצועים נע החל מכדורים פשוטים פשוטים בשקלים בודדים ועד למשחקי מחשבה במחיר של 800 שקלים (קראתם נכון) ואף יותר למתקן טיפוס וגירוד משוכלל. נחשו מה, גם כאן אפשר לחסוך. אם עוד לא הכרתם את מדף בעלי החיים בסניפי ה'מקס סטוק' השונים בארץ צפויה לכם ולהולכי על ארבע הפתעה נעימה. כדורים, חבלים דנטליים, קונגים, סט של קולר ורצועה ועוד מוצרים במחירים מצחיקים של 5 שקלים. אפשר גם לרכוש מצביע לייזר פשוט ב-3 שקלים ולהתיש את החתול במרדפים כיפים אחרי הקרן. שימו לב לא להצביע בקרבת ואזות וזכוכיות יקרות, שהרי ידוע שלחתולים אין את הרגישות הנדרשת כדי לשמור על הזכוכית (ועל עצמם). עוד לחתולים, אפשר לרכוש כדור צמר ולזכות בתהילת עולם.

 

הוצאות גידול וצעצועים
ברשימת ההוצאות נמצאים גם המשחקים והצעצועים של חיית המחמד שלכם

 

אילוף והתנהגות

חינוך ואילוף הם  מהחלקים החשובים בגידול בעל חיים, בעיקר בשביל הנוחות בבית אבל גם בשביל הכיס. מי שחווה נזקים של גור שאוכל את כל הרהיטים, או כלב עם חרדת נטישה שהופך את הבית כשלא נמצאים, יודע שעדיף להשקיע את הכסף בטיפול בבעיות ההתנהגות בזמן. השאלה היא רק כמה זה עולה לנו, ובאופן כללי קיימים שלושה סוגי אילוף עיקריים: אילוף בתנאי פנסיון אורך בדרך כלל כ-3 שבועות בהתאם לאבחון הכלב והעלות הממוצעת היא 150–200 ₪ ליום; אילוף פרטי במסגרתו מגיע המאלף לשעה בבית הלקוח לעבודה אינטימית איתכם ועם הכלב, עלותו בין 150–450 שקלים; מפגשי אילוף קבוצתיים, המתאימים בעיקר לקבוצות מסוימות (כגון קבוצת גורים) או ללמידת פעולות אילוף בסיסיות, עלותם הממוצעת כ-80 – 100 ₪ למפגש.

 

איך מוזילים עלויות: אילוף קבוצתי, שיכול להיות גם חוויה כיפית למשפחה ולכלב. כדאי להגיע לשיעור נסיון ולאחר מכן לרכוש 'חבילת' שיעורים במחיר ממוזל. במידה ויש לכלב בעיה ספציפית יותר, ניתן גם לפנות לבתי הספר הגדולים לאילוף ולבדוק מתי מתחיל קורס. בדרך כלל הם משתמשים ב'מקרים אמיתיים' על מנת להראות לתלמידים איך פותרים בעיה.

 

לסיכום, אין מחיר לאהבת אמת. אבל כמה בכל זאת זה יעלה לנו?

בחישוב ממוצע של מזון, מנוי לוטרינר/ קופת חולים לחיות, הזמנת מוצרים נגד טפילים באינטרנט ושימוש ביתי בחטיפים ובטיפוח – ניתן לחסוך אלפי שקלים בשנה. בפשטות מדובר בהוצאה סבירה של 150–500 שקלים בחודש, כמובן בהתאם לסוג החיה, לגודלה וכן לצרכים מיוחדים נוספים. בעל חיים הוא ללא ספק הוצאה נוספת, אך הוא בעיקר בן בית נוסף ונלווית אליו אחריות שרצוי להכיר היטב לפני שבוחרים לאמץ (או לקנות) חיית מחמד כזו או אחרת.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme