תעודת הזהות הבנקאית בקרוב אצלכם: מה זה אומר ולמה חשוב להכיר אותה?

שני ודאוקר2 דקות קריאה
תעודת הזהות הבנקאית עומדת להגיע
שתף:

תעודת זהות בנקאית. שילוב מילים מעט מאיים שעד שלא מבינים לעומק מה הכוונה והמשמעות שלו – קצת קשה להתייחס אליו. יחד עם זאת – מיד תבינו שמדובר במינוח מדויק שעושה חסד עם מה שמדובר בו. תעודת זהות – כמו זו שאנו נושאים בארנק והיא ייחודית אך ורק לנו – אבל כזאת שמקושרת לחשבון הבנק והמצב הכלכלי, כל אדם והמצב הכספי שלו. מכיוון שמשרד האוצר הוא זה שחולש על כל תחום הכלכלה והכספים במדינה, עד לרמת האזרח הבודד, הרי שזה הגוף שיכול לומר לכל אחד מאיתנו באופן אובייקטיבי ומדויק ביותר האם ההתנהלות הכלכלית שלנו נכונה ומוכיחה את עצמה כיעילה, האם הביטחונות שלנו וחלוקת ההכנסות נכונה ובאופן כללי – מה אנחנו יכולים לעשות כדי לשפר את המדדים הכספיים שלנו. הנה כל מה שרציתם לדעת על תעודת הזהות הבנקאית ולא היה מי שיספר לכם!

 

 

אז מה זה בכלל?

מדובר בדו"ח שיישלח לכל אזרח מטעם משרד האוצר ויהווה סיכום הפעילות הכלכלית של אותו אזרח, נכון ליום 31.12 של השנה שזה עתה הסתיימה. בדו"ח יפורטו כל הפרטים והנתונים אודות סוג חשבון הבנק שלכם, דמי ניהול או תשלומים שאתם משלמים תמורת ניהול החשבון ונתונים אודות התשלום עבור ניהול חשבון דומה בבנקים אחרים. המטרה – ברורה. במשרד האוצר רוצים שתדעו הכל, אבל באמת הכל על דרך העבודה של הבנק שלכם, שתבינו מושגי יסוד בכלכלה היומיומית והמשפחתית שלכם ותוכלו, על סמך מידע זה, לקבל החלטות שונות.

 

תעודת הזהות הבנקאית
תעודת הזהות הבנקאית: סיכום הפעילות הכלכלית של האזרח

 

למה כדאי להקדיש לזה מחשבה ותשומת לב?

למשרד האוצר יש שתי מטרות אשר בגינן הוא ינפיק את תעודת הזהות הבנקאית וישלחו אותה אליכם – האחת – שיקוף מידע לאזרחים כלקוחות הבנקים. כשכל אזרח יוכל להבין על מה הוא משלם לבנק והיכן ייתכן והוא יכול לשלם פחות, תיווצר תחרות עסקית טובה בין הבנקים שבסופה כולנו נרוויח. המטרה השנייה היא לגרום לאזרחים להיות מעורבים יותר בתשלומים שהם מבצעים, לפעמים בחוסר תשומת לב או בהיעדר מידע מדויק. כשכל אחד יוכל לקרוא את דפי הפירות של הבנק ולהבין מה כתוב שם – יש סבירות גבוהה מאד שהוא יוכל לחסוך בזכות כך לא מעט כסף.

 

 

איזה מידע יפורט בתעודת הזהות הבנקאית?

הנה השאלה החשובה. כשנבין את המידע שיופיע בדו"ח החשוב הזה נוכל להבין את המשמעויות של המספרים השונים וכך לקבל החלטות מושכלות. להלן הנתונים שתוכלו למצוא בדו"ח:

1 – יתרות ומסגרות אשראי. כמה כסף נזיל עומד לרשותכם בחשבון העובר ושב, אילו סכומים סגורים בפיקדונות וניתנים למשיכה מידית ומול אילו התחייבויות אתם עומדים, כלומר עבור מה אתם משלמים באופן קבוע. בסעיף זה גם תוכלו להתוודע ליתרת חובה, אם קיימת בחשבון ותבינו מה גובה הריבית שאתם משלמים בגינה.

2 – פעילות בנקאית. אין הכוונה כאן לפירוט כל שורה ושורה אלא באופן כללי על מה שילמתם כסף, מה אחוז השימוש במכשירי הכספומט ובאופן כללי – האם אתם מתנהלים בחשבון שלכם בחוכמה או שמא יש מה לשפר. כשהמספרים מוצגים לנגד עיניכם – אי אפשר שלא לבצע ניתוח שממנו אפשר ללמוד הרבה מאד על התנהלות יומיומית.

3 – פיקדונות, חסכונות וביטחונות. סכומים, מועדי יציאה, סוגי הפיקדונות וגובה הריבית שתקבלו עבורם בהסתכלות ארוכת טווח.

4 – אשראי. פירוט המסגרות של החשבון עצמו ושל כרטיסי האשראי, סכומים לתשלום כמו משכנתא או החזר הלוואות, הריביות (סוגים ושיעורים) שמשפיעות על תשלומים אלה ומועדי הסיום של סילוקם. בזכות סעיף זה תוכלו לבחון האם בבנק אחר תוכלו לשלם ריבית פחותה או אולי לשנות את מסלול התשלום.

5 – עמלות. כמה עולה לבצע פעולה זו או אחרת בסניף הבנק שלכם? בזכות סעיף זה – תדעו זאת במדויק. כאן יפורטו כל העמלות שאתם משלמים – עבור יתרת חובה, ניהול תיק השקעות בשוק ההון, ניהול חשבון עובר ושב ועוד. עם פירוט כל כך מדויק אפשר יהיה ביתר קלות לבחון מעבר לסניף אחר או אפילו לבנק אחר וכך להוזיל את העמלות.

 

מה מכילה תעודת הזהות הבנקאית
כל מה שצריך לדעת על פיקדונות, הפקדות ועמלות

 

תעודת זהות בנקאית – המראה הפיננסית שלכם!

תעודת הזהות הבנקאית עשויה להגיע אליכם דרך אתר האינטרנט של הבנק שבו מתנהל החשבון שלכם או דרך הדואר. כשתקבלו אותה – הקפידו להקדיש לה זמן ומחשבה כדי לנתח את המידע שמופיע בה ולהשכיל לקבל את ההחלטות הנכונות שנגזרות ממנו.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme