10 הנושאים החמים שכל אחד צריך לדעת על מה שקורה היום

מערכת2 דקות קריאה
10 הנושאים החשובים להיום
שתף:

הקמפיין החדש של עדי אשכנזי כבר זיכה את הבורסה בתביעה, במאי ישראלי זכה באוסקר, מחירי הדלק עומדים לעלות ועוד לא ממש ברור איך התיירים ישלמו על התחבורה הציבורית בתל אביב בזמן האירוויזיון. 

 

1 – גאווה ישראלית בטקס פרסי האוסקר

גיא נתיב, במאי הסרט Skin, זכה הלילה בפרס האוסקר בקטגוריית הסרט הקצר. בזאת הפך נתיב לישראלי הראשון שזוכה באוסקר מזה כ-4 עשורים, והוא הבמאי הישראלי השני שקוטף פרס מכובד בתוך שבוע בלבד, לאחר הזכייה של נדב לפיד בפרס דוב הזהב על הסרט "מילים נרדפות".

 

2 – גם "רפסודיה בוהמית" ו"הספר הירוק" חגגו

חוץ מהנציגות הישראלית המכובדת בטקס פרסי האוסקר, היו עוד כמה פרסים לחלק. נטפליקס יצאה מאוכזבת לאחר שהסרט "רומא" זכה אמנם בפרסי הבימוי והצילום, אבל בפרס הסרט זכה "הספר הירוק".  ראמי מאלק לא הפתיע כשזכה בפרס השחקן על "רפסודיה בוהמית", ואילו אוליביה קולמן "גנבה" את הפרס לגלן קלוז, שנחשבה למועמדת הבולטת. ליידי גאגא זכתה בפרס האוסקר הראשון שלה, אבל לא בזכות כישורי המשחק אלא בזכות השיר Shallow מהסרט "כוכב נולד", אותו גם ביצעה על הבמה עם בראדלי קופר.

 

3 – בקרוב בתל אביב: אוטובוס חשמלי

פיילוט מעניין צפוי לצאת לדרך בקרוב, לפחות לפי התכנית של חברת אלקטריאון וויירלס בשיתוף עם עיריית תל אביב וחברת דן. לפי הודעת החברה, המתמקדת בתשתיות לטעינה אלחוטית של רכבים חשמליים, תשתית מיוחדת תיפרש לאורך קילומטר ביעד שעדיין לא נקבע. במקום זה יפעל למעשה אוטובוס חשמלי שאמור להיטען באופן אלחוטי, וחייבים להודות שמדובר בפיתוח מסקרן שעשוי לקדם את נושא התחבורה הציבורית החשמלית – ואת נושא התחבורה החשמלית בכלל.

 

 

4 – הקמפיין של עדי אשכנזי – והתביעה נגד הבורסה לני"ע

למי שבמקרה פספס, הקומיקאית עדי אשכנזי מופיעה בימים אלה בקמפיין של הבורסה לני"ע שאמור לעודד השקעות בבורסה. אחרי פרסומת בלוויה של "סבתא עליזה", זו שפחדה מהבורסה ולא הורישה נכסים רבים למשפחתה, הוגשה תביעה נגד הבורסה לני"ע בטענה שמדובר על ייעוץ להשקעה, וכן על מסירת נתונים לא מדויקים – שכן הטענה לפיה מדד ת"א 35 הרוויח 375 אחוזים ב-2 עשורים מתעלמת מירידות חדות שנרשמו בזמן הזה. עורכי הדין החתומים על התביעה טענו: "הצעה כזאת אינה יכולה להתבצע בלא תשקיף ובלא היתרים מתאימים. לא ראינו כל תשקיף ולא היתרים כאלו. הצעה כזאת גם אינה יכולה להתבצע במסגרת פרסום בידורי קליל, לא כל שכן בטלויזיה."

 

5 – מי יממן את ההגנה המשפטית של נתניהו?

ראש הממשלה ביקש לקבל מבן דודו מימון להגנה המשפטית שלו, אבל מבקר המדינה דחה את הבקשה הזו. פניית עורכי הדין של נתניהו נדחתה, ובכך נמנעת ממנו האפשרות לגייס תרומות של מיליון דולר, וכן מיליון דולר נוספים בעתיד. לטענת הוועדה שבחנה את הבקשה, ראש הממשלה נתניהו אמור "למצות את יכולותיו ממשאביו והונו העצמי." פרקליטיו כבר הבהירו שמדובר מבחינתם בהחלט שפוגעת בעקרונות היסוד, ושהם מתכוונים לפנות לבג"צ. למי שתהה, ההון של נתניהו מוערך ביותר מ-30 מיליון שקלים.

 

בנימין נתניהו
אמור לנצל את "יכולותיו ממשאביו והונו העצמי"

 

 

 

6 – דירות "מחיר למשתכן" יוצעו להשכרה

היוזמה של משרד הבינוי והשיכון קיבלה את אישורה של הוועדה לתכנון ופיתוח, מה שאומר שקבלנים יוכלו להשכיר דירות שהוצעו במסגרת מחיר למשתכן גם בשוק החופשי, לפחות עד שיימכרו לזכאים. היוזמה הזו מבורכת מבחינת הקבלנים שמצאו את עצמם עם דירות בפריפריה שהביקוש אליהן נמוך. כמובן שהיזמים רשאים למכור את הדירות לזכאים גם ללא הגרלה, בהנחה שחלפה שנה מההגרלה הראשונה. עם זאת, בהנחה שיימכרו לפחות 40% מהדירות בפרויקט מסוים וישארו 6 דירות (לפחות) שעדיין לא מצאו מוכר, ניתן יהיה להשכיר מחצית מהן.

 

7 – איך יתסדרו חובבי האירוויזיון עם התחבורה בתל אביב?

בעקבות הרפורמה בתחבורה הציבורית תושבי תל אביב כבר עברו לרב-קו באופן מלא, אבל עכשיו מתחילים לתהות בעיר מה יעשו התיירים שימלאו את העיר בעוד שלושה חודשים, בזמן האירוויזיון. בין ההצעות שעלו על הפרק: נסיעה חינם בתחבורה הציבורית לתיירים (הצעה שקשה ליישם בשל הקושי בזיהוי התיירים), הצבת עמדות טעינה ותשלום במוקדים נוספים – בעיקר בנתב"ג, או פריסת שאטלים שבהם ניתן יהיה לשלם במזומן.

 

תחבורה ציבורית
מה יעשו התיירים בלי רב-קו?

 

8 – הערכות: מחירי הדלק עומדים לזנק

עלייה משמעותית במחיר הדלק מתקרבת, לפחות לפי ההערכות המתייחסות לעלייה של 20 עד 25 אג' לליטר. עד יום חמישי תיקבע העלייה הרשמית, אם אכן תהיה כזו, והיא תלויה בשינויים במחירי הנפט ובדולר.

 

 

9 – העסקים מסתגלים לחוק המזומן

בתחילת השנה נכנס לתוקף חוק המזומן (או בשמו המלא: החוק לצמצום השימוש במזומן) ונראה שהעסקים דווקא מסתגלים אליו. למרות שבמשך חודשים הביעו במשק התנגדות לתקנות, לפי ביקורת של רשות המיסים רק ב-11% עסקים באזור רמלה וסביבתה נמצאו ליקויים ברישום ההכנסות. הנתון המעניין עוד יותר: רק בעסק אחד נמצא ליקוי הקשור לחוק המזומן.

 

10 – וואווי נותנת פייט לסמסונג

רק לפני כמה ימים השיקו בסמסונג את הטלפון המתקפל שלהם, אבל חברת וואווי כבר הציגה את המכשיר המקביל שלה. מכשיר ה-Mate X משמש כסמארטפון בגודל 6.6 אינץ' כשהוא מקופל, וכטאבלט בגודל 8 אינץ' כשהוא פתוח. הוא דק יותר, המצלמה שלו אמורה להיות מצוינת. בקיצור, הוא אמור להיות לא פחות טוב מהמתחרה שלו, אבל ככל הנראה גם קצת יותר יקר. על פי הדיווחים הוא יעלה קצת יותר מ-2,100 אירו, בהשוואה לסמסונג, שתציע את הטלפון המתקפל בכ-2,000 דולר.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme