איך תתנו לילדים שלכם חינוך כלכלי נכון

רננה מור5 דקות קריאה
שתף:

בלי ששמתם לב, הילדים שלכם הפכו ליעד מרכזי בקמפיינים ובפרסומות של חברות שונות, והן יעשו הכל כדי לגרום להם לפתוח את הארנק (שלכם) ולבזבז כסף. הפנייה הישירה של המפרסמים לילדים ובני הנוער היא עוד סיבה ללמה חינוך פיננסי הוא קריטי כבר בגיל צעיר. אבל איך מדברים עם ילדים על כסף? הנה כמה טיפים לחינוך כלכלי נכון של הילדים שלכם:

 

1 – הסבירו לילדים מה ההבדל בין "רוצה" ל"צריך": היכולת להבחין בין השניים היא תחנה סופר חשובה בדרך להתנהלות כלכלית נכונה.

2 – חלקו את קופת החיסכון של הילדים לשלוש: על אחת כתבו "לבזבוזים", השנייה "לחיסכון" והשלישית "לתרומות",כך תוכלו להסביר לילדים מהי חלוקה פיננסית נכונה, ובמקביל לבלות איתם זמן איכות בקישוט ועיצוב קופות החיסכון שלהם. הסבירו להם מה המשמעות של כל קופה, וקבעו איתם מראש מהי החלוקה הנכונה בין הקופות.

3 – אל תקשרו בין דמי הכיס למטלות שונות: נכון שדמי הכיס הם אחד הדברים היחידים שעוד יכולים להזיז את המתבגרים שלכם מהספה, אבל כשהם יחסכו מספיק כסף לסלולרי שהם כל כך רצו המטלות יהיו ממש לא רלוונטיות מבחינתם.

4 – במקום המושג ערך הכסף השמתשו במושג ערך הכיף: בפעם הבאה שתכנסו עם הילדים לחנות צעצועים, בקשו מהם לדרג כמה זמן להערכתם הם יהנו מכל משחק, ולפי ערך הכיף החליטו ביחד אם אותו משחק או צעצוע שווה את הכסף.

5 – עודדו את בני הנוער לצאת לעבודה: לפי מחקרים, עבודה בהיקף של עד 15 שעות עבודה שבועיות לא פוגעת בלימודים.

 

טיפ אחרון לסיום: אם אתם לא יודעים לענות על השאלה שמפנה אליכם הילד, השתמשו בטכניקת ההשהיה הידועה של לענות בשאלה על שאלה, למשל "למה את שואלת?". זה ייתן לכם כמה שניות לחשוב על תשובה מתאימה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme