אילו עסקים לא מומלץ לפתוח בישראל?

טל יהודאי5 דקות קריאה
שתף:

בישראל העסקים הקטנים – בינוניים מהווים 98.5% מכלל בתי העסק. פתיחת עסק מהווה פתרון לרבים בחיזוק הרגשת העצמאות שלהם ולעתים אף עוזרת להגשים חלום. אך למרות הרצון להגשים חלום ישן, או לא לצאת לעצמאות כלכלית, חשוב מאוד לזכור שישנם עסקים בעלי פוטנציאל הצלחה גבוהה וכאלו שפחות מומלץ להתחיל להתעסק איתם.

 

ריכזנו עבורכם את 5 העסקים בעלי רמת הסיכון הגבוהה ביותר בישראל. כמובן שאין זה אומר שאם תכננת לפתוח עסק שכזה, מומלץ לוותר על החלום שלכם, אך כדאי שתבינו טוב טוב מה עומד לפניכם.

 

בית קפה או מסעדה- בראש הרשימה מתמקם לו יפה, אחד התחומים הרוויים ביותר בארץ, תחום המסעדנות. פתיחה של בית קפה או מסעדה נחשבת להחלטה כלכלית מסוכנת שכן מדובר בענף תחרותי מאוד, בו פוטנציאל ההצלחה המסחרית נמוך יותר ביחס לעסקים אחרים. בנוסף, לקוחות כבר פחות נאמנים כיום לבית קפה או מסעדה כפי שהיה נהוג בעבר ונוטים פעמים רבות להחליט אם ללכת למקום כזה או אחר, אך ורק על סמך התמחור.

 

coffee-shop-1209863_640

 

שירותי הובלה- כאשר אנחנו מזמינים מובילים להובלת הדירה, פעמים רבות נתקנא בהם על הכסף המהיר שהם מרוויחים (אבל כמובן שלא נחשוב לעשות זאת בעצמנו). חצי יום של הובלת דירה ממוצעת שווה בין 1,000 ל- 3,000 שקלים. עם זאת, היות ובתחום זה קיימת תחרות רבה, שירותי הובלה נחשבים לאחד מהעסקים הקטנים המסוכנים ביותר לפתיחה בישראל. כך שגם הם העסק הרוויח 1,000, 2,000 ואפילו 3,000 שקלים ביום עבודה, ימים רבים ביומן שלו יישארו ריקים.

 

moving-boxes-1151793_640

 

תחנת דלק- פתיחה של תחנת דלק נחשבת כיום לאחת ההחלטות המסוכנות כלכלית בישראל, היות והיא נשענת על תחום בעל תחרות רבה ותשואה יחסית נמוכה. הסכמי השכירות עם חברות הדלק נמוכים היום בצורה משמעותית מבעבר ואף נמצאים בירידה. בנוסף, קיימת תחרות גדולה מאוד בתחום, עם הקמת תחנות דלק רבות בכל אזור. גם ערכן של חנויות הנוחות שהיוו בעבר מקור הכנסה גבוה לבעלי התחנות, ירד משמעותית בשנים האחרונות עקב רוויה רבה מאוד בתחום.

 

gas-station-692045_640

 

מכולת / קיוסק – המכולות השכונתיות בעלות הקסם של פעם, נחשבות כיום לאחד מהעסקים הקטנים בעלי פוטנציאל רווח קטן מאוד לצערנו. לבעלי המכולות יש יכולת קטנה בהרבה לנהל מיקוח מול הספקים, דבר שתהיה לו השפעה ישירה על הוצאות העסק, שישפיע על המחיר אותו הם יכולים להציע ללקוח. מלכוד זה מכריח את בעלי המכולות לתמחר את אותם המוצרים בעלות גבוהה יותר מהמחיר המוצע ברשתות הגדולות, דבר שגורם לרבים להדיר את רגליהם משם. לירידה בתנועת הלקוחות במכולת תהיה השפעה מכרעת על פוטנציאל הרווח של העסק.

 

varmland-83253_640

 

חנות פרחים- חנות פרחים נחשבת גם היא לעסק בעל רמת סיכון גבוהה ביחס לעסקים אחרים. יש לכך שתי סיבות עיקריות, האחת היותה עסק נישתי מאוד הנחשב למותרות אצל רוב האנשים. כידוע רבים יוותרו בקלות על קניית פרחים לשבת, גם אם לא יוותרו על פינוקים אחרים. בנוסף, כתוצאה מההיצע המצומצם שיש לחנות הפרחים להציע, במידה וחנות נוספת נפתחת באזור, היא תהיה מוגבלת מאוד מבחינת כמות הלקוחות שיכנסו לחנות, דבר שתהיה לו השפעה ישירה על מחזור העסקים (בדומה להשפעת תנועת הלקוחות במכולות).

 

flowers-1384623_640

 

אז בישראל, כפי שכבר ידוע לרבים, קשה מאוד לעסקים קטנים – בינוניים. לכן החלטנו לבדוק, מה קורה באמריקה, ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. אז לצורך ההשוואה אלו 5 העסקים בעלי רמת הסיכון הגבוהה ביותר בארה"ב:
1. חנויות לציוד משרדי, מכשירי כתיבה ומתנות
2. חנויות אלקטרוניקה
3. חנויות משקאות
4. חנויות חלקי חילוף לרכב
5. תחנות דלק

 

כמו שנראה, גם בארה"ב לא מומלץ לנסות לפתוח תחנת דלק, אבל אולי תוכלו להגשים חלום ישן אחר שלכם ולפתוח בית קפה, נראה ששם הסיכון נמוך יותר.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme