עוקצים ומרוויחים: נסיעה במונית ב-1,400 שקלים וקפה ב-9,000 שקלים

עומר גלעדי2 דקות קריאה
עוקצים אתכם ומרוויחים עליכם
שתף:

לא חסרים נוכלים בעולם, רוב הסיכויים שגם אתכם ניסו בעבר לעקוץ. בדרך כלל נסיונות כאלה לא מצליחים אבל מדי פעם, במיוחד כאשר מדובר בקורבנות חלשים כגון קשישים, תיירים או עולים חדשים, ישנם מי שמוצאים עצמם משלמים סכומים גבוהים מאוד על מוצרים או שירותים שכלל לא היו מעוניינים בהם. חשוב לדעת מתי לחשוד בהצעה שאנו מקבלים וכיצד להתנהל כדי לא לגלות מאוחר מדי שהוציאו מאיתנו כספים במרמה. בנוסף, כדאי מאוד לדעת שגם אם נפלנו קורבן לעקיצה אין סיבה להשלים עם כך וניתן לעשות הרבה כדי להשיג את כספנו חזרה.

 

סכומים גבוהים באופן חריג נגבים לעיתים על ידי נותני שירות, נציגי שיווק ובעלי עסקים פשוט בטעות וללא כוונה לעשוק. המבחן האמיתי במקרים כאלה הוא איך מתפתחים הדברים מרגע שמתגלה הטעות. ממש כמו בכל הקשור לעקיצות, חשוב מאוד למנוע טעויות כאלה מלכתחילה ואם כבר קרו יש להתנהל נכון ולפתור את העניין במהירות וביעילות.

 

 

גבייה מוגזמת במסווה של טעות

מי שאינם בוחלים בניצול הזדמנויות לעשוק אחרים עשויים לחייב לקוח בסכום גדול ולקוות שהעניין פשוט לא יתגלה. במידה והלקוח מתלונן תמיד אפשר לטעון שנפלה טעות, להתנצל ולהחזיר את התשלום, במלואו או רק חלקית בתואנות שונות ומשונות. לאחרונה נודע על מקרה בו נהג מונית הסיע זוג תיירים מפולין מנמל התעופה לתל אביב. בתום הנסיעה שילמו הנוסעים לנהג, באמצעות כרטיס אשראי, לא פחות מ-1,400 שקלים וקיבלו קבלה קרועה וללא פרטי הנהג. במקרה המסויים הזה התיירים הבינו תוך זמן קצר שנפלו קורבן לתרמית, הצליחו לאתר את הנהג וקיבלו החזר על רוב הסכום. טענת הנהג הייתה שסכום החיוב אמור היה להיות 140 שקלים אך בטעות נוספה ספרת אפס וכך הפך הסכום ל-1,400 ש"ח.

 

מקרה דומה אירע ללקוחה בבית קפה תל אביבי ששילמה, באמצעות כרטיס אשראי, לא פחות מ-9,000 שקלים עבור כוס תה ופרוסת עוגה שהזמינה. במקרה זה נראה שהטעות הייתה של חברת האשראי שבסופו של דבר השיבה את הסכום שחוייב.

 

כך עוקצים אתכם
היום במבצע: נסיעה במונית ב-1,400 ש"ח

 

שיווק אגרסיבי וניצול אוכלוסיה חלשה

לצערנו יש מקרים רבים בהם חברות פועלות באופן חוקי אולם בדרך של איתור נקודות תורפה והפעלת שיווק אגרסיבי כדי לנצלן. כך למשל נציג מכירות מומלח שיכנע עולה חדש בפתח תקווה לרכוש שואב אבק במחיר של 14,800 ש"ח, ניסיונותיו של הלקוח לבטל את העיסקה, להשיב את המוצר ולקבל כספו חזרה עלו בתוהו. במקרה הזה השכיל הקורבן לפנות אל המועצה הישראלית לצרכנות שהצליחה לבסוף להשיג זיכוי כספי בניכוי דמי ביטול בסכום נמוך.

 

קשישים נופלים לא פעם קורבן לשיטות שיווק מתוחכמות שלא לומר מקרים של רמאות מובהקת. כך למשל כאשר חברות מצליחות למכור למי שרכשו מוצרי חשמל ביטוח כנגד תקלות. כאשר לקוח כזה מנסה להפעיל את הביטוח הוא מגלה שאינו מקבל אפילו מחצית ממה שהובטח לו.

 

עוקצים את הקשישים
מי מנסה למכור לו שואב אבק ב-14,000 שקלים?

 

חברות ענק נגד האזרח הקטן

במהלך שנת 2018 קיבל תושב ירושלים הודעה מחברת סלולר שנפתחו נגדו הלכי גביה בגין חוב בגובה לא פחות מ-450,000 שקלים! הלקוח ההמום פנה מיד לענקית הסלולר שבישרה לו שהחוב נוצר בגלל מספר טלפון ישן ולא פעיל שהלקוח סבר שביטל אך למעשה חיובים בגינו המשיכו להצטבר וצברו גם ריבית. רק אחר פניה למועצה הישראלית לצרכנות, הליך ארוך ורווי מתח הצליח הלקוח להביא לביטול החוב. במקרים אחרים, כאשר מדובר בסכומים נמוכים יותר, לקוחות רבים מעדיפים לשלם את החוב כדי להימנע מתלאות שיעברו אם יינקטו כנגדם הליכי הוצאה לפועל.

 

אפשר לעשות הרבה כדי למנוע מצבים של תשלום סכומים מופרזים או נפילה קורבן לעקיצה. כצרכנים עלינו להתנהל בזהירות, לבדוק את הסכומים לחיוב בטרם מוסרים את כרטיס האשראי, לדרוש חשבוניות ותדפיסי ביצוע תשלום באשראי. בנוסף, מומלץ לעקוב באופן שוטף אחר חיובים בחשבון הבנק ולעבור על דו"ח החיובים החודשי של כל כרטיס אשראי שברשותנו. אם בכל זאת נפלנו קורבן לתרמית או שגבו מאיתנו יותר מדי ניתן לקבל סיוע מן המועצה הישראלית לצרכנות. כנגד נוכלים ניתן גם להגיש תלונה במשטרה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme