מסעדות טבעוניות נפתחות כמו פטריות – ולא רק בתל אביב

עינת שמואלוביץ5 דקות קריאה
מצטרפים לטרנד - מסעדות טבעוניות מומלצות
שתף:

יותר ויותר ישראלים מחליטים לערוך שינוי בהרגלי התזונה שלהם, בין אם משיקולים אידיאולוגיים ובין מכל שיקול אחר. הם מוותרים על מוצרים מן החי באופן מוחלט ובוחרים במנות טבעוניות שמבוססות בעיקר על רכיבים מהצומח. הבשורה הטובה היא שגם המסעדות בישראל מיישרות קו ומציעות תפריטים עשירים ומגוונים לטבעונים, ואם אתם מחפשים מקום טוב לארוחה דשנה, הנה כמה מסעדות טבעוניות שבהן תמצאו לא מעט מנות בדיוק בשבילכם.

 

פסטה אה ויה – תל אביב

ברחוב אבן גבירול בתל אביב נמצאת מסעדה איטלקית שמציעה גם שפע של מנות טבעוניות, כולל ניוקי עם שמנת טבעונית וערמונים, פסטה תאילנדית עם חלב קוקוס ואפילו ספגטי בולונז על בסיס סויה וסייטן. אם אתם גם רגישים לגלוטן תשמחו לדעת שאת הפסטות אפשר להמיר בפסטה נטולת גלוטן, ולסיום תוכלו להזמין גם עוגת גבינה או אצבע שוקולד – טבעוניים לחלוטין.

 

מחיר למנה: 33-60 ש"ח, קינוחים ב-29 ש"ח.

אתר המסעדה

 

פסטה אה ויה - בין מסעדות טבעוניות מומלצות
(תמונה מתוך פייסבוק)

 

הבית התאילנדי – תל אביב

זו אחת המסעדות המוכרות בתל אביב ובאופן לא מפתיע גם היא מעניקה תשומת לב לטבעונים. התפריט הצמחוני-טבעוני כולל מנות ראשונות ועיקריות, מאגרול צמחוני (36 ש"ח) דרך קוביות טופו עם ירקות (יאם טהו, 46 ש"ח) ועד תבשילים ופאד תאי במחירים שנעים על הטווח שבין 74 ש"ח ל-82 ש"ח).

 

התפריט הצמחוני-טבעוני

 

 

משק ברזילי – תל אביב

בנווה צדק, אחת השכונות הכיפיות יותר בתל אביב, נמצא משק ברזילי, מקום שמציע שפע של מנות טבעוניות ואיכותיות: ניוקי עם יוגורט טבעוני ופטה אגוזים, בורגר פטריות יער ועדשים, נודלס אסיאתי וסטייק דלעת עם פירה ירקות שורש. המחירים נעים בין 52 ל-68 שקלים למנה בתפריט המרכזי, ויש גם תפריט קיץ מיוחד עם מרק ספרדי קר וקינוחים טבעוניים. המחירים בתפריט הקיץ מתחילים מ-35 שקלים.

 

 

מסעדות ובתי קפה נוספים בתל אביב

בית קפה Xoho

הנסיך הקטן

טופיה

נאם

 

 

מסעדות טבעוניות גם מחוץ לתל אביב

כמובן שגם מחוץ לתל אביב יש שפע של מסעדות טבעוניות ומקומות שבהם תמצאו תפריטים מיוחדים, והנה כמה דוגמאות בולטות:

הבית של חומוס – בהוד השרון נמצא המקום הקטן והחביב הזה, שמוכר לא רק מנות חומוס מצוינות אלא גם חומרי גלם ומנות ללא גלוטן (עסקיות מ-44 ש"ח).

פיצה זזה – עדיין בהוד השרון, אם ממש בא לכם פיצה, זה המקום שבו תמצאו פיצות טבעוניות עם ארטישוק ופטריות, פיצה חריפה ועוד תוספות מיוחדות (44-88 ש"ח).

טאבולה – בהרצליה פיתוח נמצאת מסעדת טאבולה עם תפריט טבעוני מגוון שכולל מאפה טופו וירקות, קנלוני ופסטות טבעוניות (51-65 ש"ח).

קפה לואיז – ארוחות בוקר, סלטים ותבשילים טבעונים מוגשים בסניפים השונים של הרשת, בחיפה, בנימינה, רחובות, כפר סבא ובערים נוספות (עסקיות יעלו 60-80 ש"ח).

וג'י בר – גם בירושלים יש לא מעט מסעדות שבהן תמצאו מנות טבעוניות, ביניהן וג'י בר שהתפריט שלה כולו טבעוני, עם לזניה פטריות או חצילים (35 ש"ח), תבשילים הודיים (47 ש"ח) ואפילו פיצות טבעוניות (35 ש"ח).

נגילה – עוד מסעדה טבעונית בירושלים היא נגילה, עם חביתה טבעונית לארוחת בוקר (39 ש"ח), קציצות ירק (42 ש"ח) ותבשילים (49 ש"ח). חלק מהמנות הן גם ללא גלוטן.

 

רשתות

הרשתות הגדולות לא נשארו אדישות, וככל שהטבעונות מתפשטת כך גם התפריטים שלהן מתאימות את עצמן לדרישת הקהל. בארומה תמצאו ארוחות בוקר טבעוניות, כמו גם סלטים וכריכים. תפריט טבעוני מוצע גם ברשת בתי הקפה גרג וברשת לנדוור. הרשימה הזו היא כמובן חלקית, ויש עוד לא מעט מסעדות מצוינות בכל הארץ עם תפריטים שמותאמים לטבעונים, וזו ללא ספק בשורה נהדרת למי שרוצה להמשיך וליהנות מהחוויה הקולינרית.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme