לתשומת ליבה של אימא: חיי הרווקות טובים לביטחון העצמי

שני ודאוקר2 דקות קריאה
היתרונות של חיי הרווקות
שתף:

לא, אין טעות בכותרת. גם אם את כבר אימא, וגם אם אתה בגלל גבר שקורא את הכתבה ללא קשר למצב האישי שלך – אתם מוזמנים לקרוא וללמוד למה מחקרים שבוצעו על ידי פסיכולוגים גורסים שהחיים כרווק, משמע מחוץ למערכת יחסית זוגית צמודה וארוכת טווח יכולים להעצים מאד את הרווקים ובעצם להכין אותם טוב יותר לקראת מערכת יחסית זוגית שאולי תימשך עד סוף החיים. אין זה אומר, חלילה, שאם אתם נשואים והורים לילדים המצב אבוד. גם מערכת יחסים משפחתית היא בעלת חשיבות גבוהה מאד וייתכן שיישום של עקרונות מאלה שצוינו במחקרים על חיי הרווקות יוכלו לסייע לכם להוות חלק במשפחה בצורה טובה וחיובית יותר.

 

 

מסתבר שטוב היות האדם לבדו

הסברה החד משמעית בקרב לא מעט פסיכולוגים היא שאדם שאינו לוקח חלק במערכת יחסית זוגית אינו מתמודד עם מחויבות לטווח ארוך, אך אין בכך כדי לקבוע שמדובר בעניין שלילי. כלל וכלל לא. אם יוצאים מנקודת הנחה שבבוא היום ימצא אותו אחד את בן או בת הזוג – סביר מאד להניח שהוא יהיה הרבה יותר מוכן ובשל מבחינה פיזית, מנטלית ורגשית לקבל פרטנר לחיים. למה? כי במשך חיי הרווקות הוא לומד אי אילו דברים על עצמו ובכלל זה – קבלת אישור ולגיטימציה לעצם היותו לבד. מה זה בכלל אומר? שהוא לא יהיה תלוי בחיזוקים חיוביים שמגיעים מבן או בת זוג, שכן הוא יוכל, בקלות ובאופן אינטואיטיבי לספק את החיזוקים האלה לעצמו בעצמו.

 

חיי הרווקות והבשלות
חיי הרווקות מאפשרים לך להגיע בשל מבחינה פיזית, מנטלית ורגשית לקבל פרטנר לחיים

 

כדור השלג של התלות בחיזוקי בן או בת הזוג

תדמיינו לכם את המצב הבא: נדמה לכם שאתם חלק ממערכת יחסית זוגית חמה, תומכת, אוהבת וחזקה. אתם מביעים אהבה והערכה ללא הפסק כלפי הצד השני ומקבלים ממנו את אלה בחזרה. מסיבות כאלה ואחרות, אחרי איזשהו פרק זמן – יש פרידה. כל אחד פונה לדרכו, לענייניו ולחיי האישיים. מה קורה עכשיו? אתם שוב בעולם הפנויים והפנויות, רק שעכשיו, בזמן הזה, אין מי שיחזק אתכם. אין מי שיגיד לכם מילים של אהבה, חיבה והערכה. איך אתם חיים עם זה? על פי המחקרים – לא טוב. אבל אם תתעלו את ה-לבד ותלמדו להחמיא לעצמכם, לחזק את עצמכם ולהכיר במעלות הטובות שלכם, כשיגיע הסימן לתחילתה של מערכת יחסים זוגית חדשה אתם תהיו במצב ובמקום נהדרים להתחיל אותה.

 

 

להתחיל מערכת יחסית מנקודה חזקה, טובה ומכבדת

את מי מכבדת? קודם כל, את עצמכם. כשתרגלתם, גם ללא מודע חיזוקים עצמיים וקבלה עצמית גם ללא נוכחות של פרטנר צמוד – תהיו מוכנים יותר גם לקבל אהבה וגם להעניק אותה ללא תנאי. כשמערכת היחסים החדשה שלכם תתבסס על לתת אחד לשני באופן הדדי ולא רק על המתנה לקבל אישורים וחיזוקים – ההתחלה תהיה הרבה יותר טובה, נעימה, חברית ורגועה. תיאום הציפיות יהיה כזה של הענקה דו צדדית, שלא קשורה בהכרח לעולם החומרי אלא לטיפוח רגשות ותחושות טובות וחיוביות גם בקרב עצמכם וגם בקרב זה שאיתו תתחילו חיים משותפים חדשים.

 

חיי הרווקות והחיזוקיםשלכם
אתם לא צריכים חיזוקים חיוביים ואתם מוכנים לקבל ולתת אהבה

 

מי אמר שחייבים להיות כל הזמן ביחד?

זה אף פעם לא נעים לסיים מערכת יחסית ולמצוא את עצמנו לבד. יחד עם זאת – אחרי כמה ימים (או שעות) של פרספקטיבה, של חשיבה ושל הערכת מצב מאוזנת ונבונה – אפשר לגלות עולם שלם על עצמנו וברוב המקרים יסתבר שאנחנו אנשים די נחמדים, כאלה שלא מגיע להם להתפשר ושכדאי לנו לעשות את המאמץ כדי למצוא את האהבה האמיתית הבאה. את מערכת היחסים שבה נוכל למצות את עצמנו, לחוש בטוב, לשמוע ולהשמיע מחמאות והכי חשוב – לבלות ביחד. אחרי שתבלו לבד עם עצמכם אתם כבר תדעו לבד מתי הזמן הנכון עבורכם להתחיל לעבור לשלב הבא של חיים משותפים באופן ממוסד ורשמי עם מישהו לצדכם.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme