יונתן ויתר על יציבות והפך ליועץ רכב: "שוק הרכבים ביד שנייה הוא כמו ג'ונגל מודרני"

מאור מואיגר3 דקות קריאה
יועץ רכב מספר למה התפקיד הזה חשוב
שתף:

אחד הדברים שהכי מאפיינים אותנו הישראלים זה הפחד מ"לצאת פראיירים". הפחד הזה, כפי שרבים מאיתנו חווינו על בשרנו, רק מתעצם כשאנחנו ניגשים למסע המפחיד והמורכב של רכישת מכונית משומשת. רובנו לא חיים ונושמים את עולם הרכב באופן יומיומי ולכן, לרוב המשימה הזאת יכולה להיות מורכבת ומלחיצה במיוחד – אז מה הפיתרון?

 

אנחנו חיים בעידן של מהפכות רבות – מהפכת האינטרנט, מהפכת הסמארטפונים וכמובן מהפכת ה"אינטרנט של הדברים" שעל פי ההערכות צפויה לפרוץ ממש בשנים הקרובות ולחבר את רוב המכשירים שלנו לרשת כדי לאפשר שליטה טובה יותר בהם. עם זאת, נראה כי על מהפכה אחת אנחנו לא מרבים לדבר – מהפכת היועצים – שבשנים האחרונות מסייעים לנו יותר ויותר בקבלת ההחלטות החשובות בחיינו.

 

סוכנים לא מתים – הם מתחלפים

כשהאינטרנט נכנס לחיינו, רבים מיהרו להספיד את סוכני הנסיעות והביטוח בטענה שכשכולנו נוכל לנהל את התהליך לבד – לא נזדקק להם יותר. עם זאת, המציאות שמביאה לנו כל כך הרבה אפשרויות בחירה בכל תחום מוכיחה את עצמה כמבלבלת ומסורבלת ולכן אנשים כיום דווקא פונים לא מעט לסיוע של סוכנים ויועצים שרק הולכים ומתרבים.

 

בתחום הרכב, עד לפני כמה שנים רובם המוחלט של היועצים (סוכני המכירות) קיבלו משכורת מסוכנויות הרכב. יונתן לטקר הוא הראשון בישראל שהציע את שירותיו כיועץ עצמאי שלא קשור לשום סוכנות או ארגון מוכר. הבחירה שלו בקריירה כל כך שונה ולא מוכרת לרובנו הייתה סוג של הימור שכנראה שלא רבים היו ממהרים לקבל.

 

יועץ רכב - יונתן לטקר
"תמיד אהבתי מאוד את תחום הרכב". יונתן לטקר

 

בחזרה לחלום הישן

"מאז שהייתי ילד, תמיד אהבתי מאוד את תחום הרכב", נזכר יונתן. הוא גדל בארגנטינה, אבל מההתחלה היה לו ברור שהוא יעלה בשלב כלשהו לישראל. "כשהייתי בן 16, נוצר מצב כלכלי מאוד לא פשוט בארגנטינה, אז החלטתי שאני הולך לעבוד במוסך מול הבית כדי להביא קצת כסף הביתה. בהמשך גם השלמתי לימודי טכנאי אלקטרוניקה באורט בבואנוס איירס ועבדתי כמתקין ומנהל חנויות של אביזרי רכב".

 

בהמשך הוא עלה לישראל, התגייס לצה"ל, עשה תואר ראשון ביחסים בינלאומיים ותואר שני במנהל עסקים, אבל תמיד הרגיש איזשהו פספוס על שהזניח את מה שהוא באמת אוהב לעשות. "עבדתי בלשכת המסחר ובחברות הייטק ובהמשך אפילו בעמותה של קרן רש"י כרכז רכש, כשבמקביל עזרתי להרבה חברים קרובים לקנות רכבים". לפני מספר שנים, הוא משחזר, עזר לחבר לרכוש רכב בהרצליה. החבר רצה לשלם לו אך יונתן כהרגלו סירב. למרות זאת, החבר התעקש לתת לו סכום מסוים כי לדבריו הוא עזר לו לחסוך כספים בהוצאה הכוללת על הרכב. ההערכה האדירה של אותו החבר והערך שהצליח לספק לו הציתו אצלו את הפנטזיה על אפיק הכנסה שמעולם לא שמע עליו בעבר – ייעוץ לרכישת רכב.

 

"שוק הרכבים – כמו ג'ונגל מודרני"

"באותו השלב הבנתי שזה שירות שאין בארץ וחייב להיות כאן – יועצים פרטיים ואובייקטיביים לרכישת רכב", אומר יונתן. "אז בצעד די דרמטי וקיצוני החלטתי להתפטר מהעבודה שנתנה לי יציבות וקביעות ולהתחיל לבנות עסק עצמאי בתחום הזה".

 

את המהלך הזה, חשוב להבין, יונתן לא עשה כאדם נטול מחויבויות. "בתקופה הזאת הייתי כבר נשוי עם שתי בנות – ממש לא מצב שמשאיר מקום לטעויות". אבל, הוא מסביר, הוא היה כל כך משוכנע שיש כאן צורך אמיתי בשירות מהסוג הזה שאין לו מענה – ושעל הזדמנות כזאת חבל לוותר.

 

"שירות של ייעוץ ברכישת רכב בעצם נוגע בהמון נקודות כואבות שכולנו יכולים להזדהות איתן", הוא מספר. "התהליך הזה מלווה בהמון פחד, שנובע מחוסר ידע ומדאגה שלא נקבל את ההחלטה הנכונה. אנשים גם לא תמיד יכולים להשקיע את הזמן הדרוש כדי לקבל החלטה חכמה ולא יודעים אילו בדיקות לבצע לפני הרכישה".

 

"חבר פעם אמר לי ששוק הרכבים ביד שנייה הוא כמו ג'ונגל מודרני – אף אחד לא יודע איזה רכב עונה על הצרכים שלו, איזו מודעה באמת מציגה את האמת על מצב הרכב ואיך אפשר לדעת שהמוכר לא 'עובד' עלינו". הוא מדגיש שעד כה בתחום ייעוץ הרכב "שלטו" בעיקר מוסכניקים, סוכני מכירות או חברות ניהול – שלכולם יש אינטרס. לדבריו, ליועצים כמוהו אין אינטרס להניע אותנו לבחור במכונית מסוימת וכל מטרתם היא לסייע לקבל החלטה מושכלת יותר.

 

 

איך עובד השירות?

כשהוא מייעץ לאנשים על רכישת רכב, יונתן קודם כל נפגש איתם לשיחת היכרות, לומד את הצרכים, הרצונות והתקציב שלהם ומסביר אילו כלי רכב עונים על שלושת הגורמים האלו ומציעים את התמורה הטובה ביותר. בשלב השני הוא יאתר את כלי הרכב עם נתונים הטובים ביותר מתוך כל המודעות המפורסמות. "רוב האנשים יחפשו את המכונית שלהם ב-3-4 מגרשים או יעברו על כמה מודעות ברשת ויקבלו היצע מצומצם ביותר", אומר יונתן. "אני יכול לחפש את הרכב הפוטנציאלי במודעות מהקריות בצפון עד לבאר שבע בדרום – שטח שמכסה בערך 95 אחוזים מכלי הרכב בארץ. ככה גדל הסיכוי שנאתר את המכונית במצב הטוב ביותר במסגרת התקציב שהגדרנו".

 

יונתן גם בודק את הרכב מבפנים ובמחוץ כדי לאתר תקלות ובלאי, לוקח אותו לנסיעת מבחן ואפילו מנהל את המשא ומתן כדי להשיג עסקה טובה יותר. לקראת סוף התהליך הוא גם מחתים על זיכרון דברים את המוכר כדי לוודא שהעסקה לא תתפספס בגלל הצעה מפתה יותר שתתקבל בהמשך, בודק משכונים ומלווה את הלקוח להעברת בעלות.

 

 

מכשיר את השטח

בתחילת דרכו כיועץ עצמאי, יונתן כאמור היה לבד במערכה. הוא התחיל לעדכן אנשים ברשתות החברתיות על השירות שהוא מציע וההתקדמות הייתה, באופן טבעי, איטית והדרגתית. כיום הוא מספר לנו שבמקרים רבים הביקוש עולה על ההיצע וקשה לו לתת מענה לכל הלקוחות שמעוניינים בשירות. לכן, כבר היום הוא מעביר הכשרות לאנשים חדשים שרוצים להיכנס לתחום כדי לעבוד תחתיו כיועצים וללמוד את המקצוע החדש הזה. "אני חולם לראות את עצמי מתרחב ומעסיק עוד יועצים כשהמטרה היא לשנות את פני השוק ולהפוך את התהליך המפחיד והמנוכר של רכישת רכב לתהליך שקוף ואובייקטיבי שבו הלקוח מוודא שרכש רכב שמתאים לצרכים ולרצונות שלו, עם הנתונים הטובים ביותר ובמחיר הטוב ביותר", סיכם.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme