איך לחסוך בהוצאות המזון החודשיות מבלי לרדת ברמת החיים‎?

טל יהודאי5 דקות קריאה
שתף:

יקר לחיות בישראל, יוקר המחיה הוא אחד הנושאים שחוזרים ועולים בכותרות בשנים האחרונות, בעיקר בהקשר של הוצאות בסיסיות. מכל עבר נשמעות תלונות על מחירי המזון הגבוהים ולא אחת ניתקל בפוסט בפייסבוק, המשווה בין מחירם הגבוה של מוצרי מזון בארץ, בהשוואה למחירם בברלין.

 

בישראל משפחה בת 4 נפשות מוציאה 12.5% מסך ההכנסות החודשיות שלה על מזון, סכום השווה ערך לכ- 2,300 שקלים בחודש, השווים לכ- 27.5 אלף שקלים בשנה. ההוצאה החודשית הממוצעת לנפש בישראל על מזון, עומדת על כ- 670 שקלים (בתל- אביב 1,020 שקלים!) ובגדול תושבי ישראל מוציאים 62.6 מיליארד שקלים בשנה על מזון, הכוללים הוצאות ברשתות השיווק השונות, המכולות והוצאות במסעדות.

 

היות והוזלה משמעותית על מוצרי הצריכה לא נראית באופק, ישנן מספר דרכים להוזיל את הוצאות המזון החודשיות בקלות, מבלי לשנות בצורה דרסטית את רמת החיים.

 

purchasing-689442_1280ערכו את קניות המזון שלכם באינטרנט-  מעבר לכך שקניות דרך האינטרנט מקלות על כל התהליך וחוסכות הרבה זמן, הן גם חוסכות לא מעט כסף. על ידי קנייה דרך האינטרנט לרוב נבצע קנייה מבוקרת יותר, נמנע מחשיפה לפיתויים מיותרים וקניות לא מתוכננות.

 

רכזו את קניות המזון שלכם לרכישה אחת- קנייה מרוכזת שבועית של כל מוצרי המזון אותם אתם צורכים, תוזיל משמעותית את הוצאות המזון שלכם. כך תוכלו להימנע כמה שאפשר מ"קפיצה" למכולת השכונתית לקנייה של מוצר אחד או שניים וחזרה עם שתי שקיות עמוסות בקניות בלתי מתוכננות. לפני הקנייה המרוכזת מומלץ להכין רשימה של המצרכים שבכוונתכם לקנות, אשר תעזור לכם למקד את הקניות ולחסוך בקניית מוצרים מיותרים.

 

fruit-1302126_1280הקפידו לרכוש מוצרי מזון טריים- רכישה של מוצרי מזון טריים, תהיה לרוב זולה משמעותית מרכישה של מוצרי מזון מוכנים למחצה. הקדישו את הזמן לבישול מוצרים טריים, דבר שיספק לכם ארוחות מזינות, מפנקות ומשביעות הרבה יותר.

 

שנו את שיטת הרכישה שלכם- הפסיקו לקנות מוצרים על פי שם המותג והעדיפו חלופות זולות (ולפעמים אף איכותיות) יותר. ברוב רשתות המזון יוצגו המוצרים המוכרים יותר בפרונט, לימדו לחפש את המוצרים הפחות מוכרים וכך תוכלו לרכוש מוצרים איכותיים במחירים זולים יותר. בנוסף לכך, השוו את מחיר המוצרים ל 100 גרם מוצר ולא למחיר המופיע על האריזה, דבר שגם לו תהיה השפעה על המחיר הסופי. זכרו שמוצרי מזון שנמכרים במשקל לרוב יהיו זולים יותר ממוצרי מזון ארוזים ופעמים רבות אף טריים יותר. לימדו מהאירופאים- קנו מוצרי מזון לפי כמות אותה אתם באמת צורכים ולא לפי משקל, כך תחסכו בקנייה ותימנעו מזריקת מוצרי מזון מקולקלים.

 

הביאו אוכל לעבודה מהבית- אכילה של ארוחה עסקית בעבודה באופן יומיומי, יכולה להיות יקרה מאוד, מעייפת לפעמים והרבה פחות מזינה ובריאה. החליטו על יום מסוים בו אתם מתפנקים בארוחה עסקית במהלך יום העבודה ובשאר הימים הרגילו את עצמכם להביא אתכם אוכל מבושל מהבית, כך תזכו בתזונה מזינה ומגוונת יותר ותחסכו לא מעט. במחיר של ארוחה ממוצעת אחת במהלך יום העבודה, תוכלו לאכול כ- 3-5 ארוחות ביתיות אחרות ולחסוך בין 500-800 שקלים בחודש אחד.

 

neon-170182_1280עקבו אחר מבצעים והאפי אוור- לפעמים לזמן או למקום בו תבחרו לאכול בחוץ, תהיה השפעה רבה החשבון בסיום הארוחה. הקפידו לאכול ארוחות ערב במקומות המקדמים האפי אוור ותוכלו ליהנות פעמים רבות מהנחה משמעותית בסיום הארוחה. בנוסף לכך, מסעדות ובתי קפה רבים מספקים היום קופונים ומבצעים לארוחות שוות ומפנקות ומומלץ לעקוב אחר המבצעים השונים.

 

כפי שניתן לראות, לפעמים רק שינוי קטן בהרגלים, יעזור לכם להוזיל את הוצאות המזון החודשיות שלכם. הוזלה שיכולה לבוא לידי ביטוי במאות או אלפי שקלים בחודש אחד. נחמד לגלות שניתן לעשות זאת מבלי להתפשר הרבה או לרדת ברמת החיים, הכל תלוי בשינוי בתפיסה.

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme