הרעיונות ההזויים ביותר שהפכו כמה אנשים לעשירים במיוחד

עומר גלעדי2 דקות קריאה
אלה רעיונות הזויים אבל גם מכניסיים
שתף:

בעבר עבור מי שלא נולד להורים עשירים, הסיכוי להפוך לבעל ממון היה קטן – ובוודאי שלא ניתן היה לעשות זאת בלי כישרון, התמדה, עבודה קשה ומעט מזל. בעולם המהיר והתחרותי שבו אנו חיים יש לא מעט אנשים שעשו הרבה כסף די בקלות – בזכות רעיון מקורי שצץ במוחם. לפעמים מדובר משהו מקרי או אפילו טעות שהפכה הצלחה גדולה. מעניין לדעת שיש הרבה אנשים שחושבים על רעיונות שיכולים להניב רווחים נאים, רובנו פשוט לא עושים איתם כלום. עבור יזמים רעיון אחד טוב יכול להיות שווה מיליונים ובתנאי שמיישמים אותו באופן מוצלח ובזמן הנכון. מצד שני ניסיון כושל עלול לגרום להוצאות וחובות שקשה יהיה להתאושש מהם. תמיד מעניין לשמוע על סיפורי הצלחה בסגנון תרבות הפופואפ, אספנו עבורכם כמה כאלה שהחלו ברעיון מוזר למדי.

 

 

בובות פרווה קטנות מבית TY

אדון Ty Warner החליט בשנת 1993 לנסות למכור בובות פרווה קטנות אותם כינה Beanie Babies, רמז לכך שבעבר נהוג היה למלא בובות בסגנון זה בשעועית, המילוי המשמש את וורנר, מן הבובה הראשונה שייצר ועד היום, עשוי חומר סינטטי כמובן. שיווק מוצלח במיוחד של צעצוע שהפך פופולארי מאוד הניב עד כה כ-6 מיליארד דולרים, הונו האישי של מר וורנר נאמד בכ-2 מיליארד דולרים.

 

 

דף הבית ששווה מיליונים

בשנת 2005 סטודנט בריטי צעיר, רק בן 21, בשם אלכס טיו (Alex Tew) חיפש דרך להרוויח כסף שיעזור לו לממן את לימודיו באוניברסיטת נוטינגהאם שם התכוון ללמוד תואר במנהל עסקים. הוא השקיע כ-500 שקלים והקים אתר אינטרנט שמטרתו מכירת בלוקים של 100 פיקסלים, עבור דולר אחד לכל פיקסל, מתוך מיליון פיקסלים שבדף הבית של האתר, השם שנתן אלכס לדף – The Million dollar homepage.

 

מי שקנה מקום בדף פירסם בו תמונת קטנה, בדרך כלל לוגו, שלחיצה עליה מובילה לאתר האינטרנט של המפרסם. הלקוחות הראשונים היו חברים ובני משפחה אבל לאחר שה-BBC פירסם כתבה על היוזמה הביקוש המריא ותוך ארבעה חודשים מרגע שאלכס העלה את האתר לאוויר נמכרו כל מיליון הפיקסלים. אלכס עזב את לימודיו והחל קריירה של יזם סדרתי, בשנים האחרונות הוא מעורב בסטרטאפ מצליח של אפליקצית המדיטציה Calm.

 

 

ללבוש שמיכה

בשנת 2008 הגה מר סקוט בוילן את הרעיון לייצר ולשווק משהו שהוא בין פריט לבוש לשמיכה, כך נולד ה- Snuggie. במהלך עשר השנים שחלפו מאז נמכרו ברחבי העולם מעל ל-30 מיליון Snuggies בסכום כולל של כ-500 מליון דולרים. למעשה סקוט עצמו, כנשיא חברת Allstar Products, ניסה לשווק מוצרים דומים לסנגי בשנים שקדמו להצלחה המסחררת. גם לחברות אחרות היו גרסאות משלהן לשמיכה שאפשר ללבוש. לפי סקוט מה שעומד מאחורי הצלחת הסנגי הוא שיווק מוצלח, במיוחד תרמה להצלחה פרסומת אחת בה מבין קהל גדול באירוע ספורט במזג אוויר חורפי הייתה משפחה אחת לבושה סנגים. בני משפחה זו נראו שונים בנוף הקהל לבוש מעילים משמימים וברור היה לכל מי שנחשף לפרסומת שנעים להם מאוד ושהם אנשים מעניינים, שמחים ומרוצים יותר מאלה הסובבים אותם.

 

 

קפיץ שיודע לרדת מדרגות

בשנת 1943 עבד מהנדס ימי אמריקני בשם ריצ'רד ג'יימס על מנגנון שיאפשר למקם ציוד רגיש על ספינות באופן המגן עליו מטלטולים. לפי ריצ'רד הרעיון לפתח צעצוע בדמות קפיץ שיכול לרדת לבדו במדרגות עלה במוחו כשמידיו נשמט קפיץ והוא צפה בו צועד לבדו על הרצפה. בשנת 1945 הציג ג'ימס את הצעצוע החדש, לו העניק את השם "סלינקי" (Slinky), בחנות כולבו בפילדלפיה ובתוך שעה וחצי נמכר כל המלאי שהביא עימו, 400 קפיצים. מאז נמכרו בעולם למעלה מ-350 מיליון סלינקים שהניבו רווח של כ-3 מיליארד דולרים. קוריוז מעניין הוא שג'יימס עצמו פרש מחיי הרווחה שהמצאת הסלינקי איפשרה לו והצטרף לכת בבוליביה שם נפטר בשנת 1974. אישתו בטי המשיכה לנהל את החברה שהקימו עד שמכרה אותה בשנת 1998. בטי עצמה נפטרה בשנת 2008.

 

יש עוד הרבה רעיונות הזויים יותר או פחות, שהפכו אנשים לעשירים מאוד. כך למשל אבן המחמד, בובת Furby המדברת, ראש דשא והמצאות משעשעות נוספות. לפעמים ההצלחה ממש היכתה בממצאים כמעט בלי שנדרשו לעשות דבר, פעמים אחרות נדרשה תעוזה והשקעה כדי להפוך את הרעיון למציאות. חשוב ליזכור שמבחינה סטטיסטית על כל רעיון מוצלח ישנם אינספור כאלה שכשלו.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme