בתי יולדות בישראל – איפה הכי כדאי לך ללדת?

עינת שמואלוביץ3 דקות קריאה
בתי יולדות בישראל
שתף:

בתי היולדות עברו שינוי משמעותי בשנים האחרונות, והיולדות הן המרוויחות העיקריות. לכל אישה בישראל הזכות להחליט איפה תלד, ובתי החולים השקיעו סכומים אדירים בשדרוג החוויה כולה, וביצירת תנאים מעולים לנשים ביום הגדול והמרגש בחייהן. אלא שהמבחר עצום ויש כמה שיקולים מרכזיים בקבלת ההחלטה, זו שתשפיע על החוויה הייחודית שלפנייך.

 

איך בכלל בוחרים בין בתי יולדות?

לפני שאת בוחרת איפה תלדי, יש כמה פרמטרים מרכזיים שיכולים להשפיע על ההחלטה שלך:

1 – מיקום. אם יש עוד ילדים בבית, אין ספק שלמיקום יש משמעות רבה, ומומלץ לבחור בבית חולים הקרוב יחסית למקום המגורים. למעשה, גם אם חדשה שעומדת ללדת בפעם הראשונה תעדיף, לרוב, במקום שאליו הנסיעה קצרה יחסית. כדאי לחשב את המרחק מבית החולים ואת זמן הנסיעה אליו – גם בשעות העומס.

2 – חדרי לידה. בתי החולים בישראל משפרים את המתקנים והציוד שהם מציעים ליולדות, וכך אפשר למצוא חדרים רבים שבהם מקלחת ושירותים צמודים, כדור פיזיו, פינה נוחה למלווה וציוד נוסף. בהחלט כדאי לבדוק גם כמה מיילדות ורופאים יש במשמרת, ובסקירה שלפנייך תמצאי את התשובה לשאלה הזו במספר בתי יולדות בארץ. מומלץ מאוד להגיע לסיור לפני שמקבלים החלטה, ולו רק כדי לבחון את השטח. יש בתי חולים שבהם יש מחלקות חדשות אבל גם מחלקות ישנות (ומאובזרות פחות), ורצוי להכיר היטב את החלופות השונות.

3 – אפס הפרדה. היום לכל אם יש זכות לדרוש אפס הפרדה, כלומר להישאר עם התינוק לאחר הלידה ועד השחרור מבית החולים. עם זאת, יש מצבים שבהם אפס הפרדה לא לגמרי אפשרי, למשל בעקבות ניתוח חירום. יש גם בתי חולים שבהם יש מחלקה ייעודית לאפס הפרדה.

4 – מלונית. יש בתי יולדות שמציעים גם מלונית להורים טריים שבוחרים באפשרות הזו. היא מוצעת בתוספת תשלום, כמובן, אבל יש מי שמעדיף את האופציה הזו כדי לאפשר עוד מנוחה והסתגלות לאחר השחרור מבית החולים. אם את מעדיפה לשכור חדר במלונית, כדאי לזכור שלא בכל בית חולים זו אפשרות רלוונטית. באיכילוב ובשיבא, למשל, דווקא כן.

 

לבחור בתי יולדות
הציוד בחדר הלידה, הקרבה למלונית ואפס הפרדה – כך תבחרי איפה ללדת

 

בית החולים ליס ליולדות ונשים, איכילוב

בית החולים איכילוב בתל אביב מציע היום מחלקת יולדות חדשה עם כל מה שהאם הטרייה צריכה כדי לעבור את הלידה בצורה חלקה ונוחה ככל האפשר. בין השאר מציעה המחלקה החדשה 16 חדרי לידה וחדר אחד המיועד ללידות טבעיות. חוץ מזה יש לכל חדר שירותים ומקלחת, כורסה למלווה ומערכת סאונד. בחדר הלידה הטבעית יש גם כדור פיזיו, כריות, חבל מהתקרה וטיפול בשמנים. בחדר הלידה יכולה להיות נוכחת דולה, ובאופן כללי שני מלווים (בניתוח קיסרי מלווה אחד).

 

מבחינת אנשי הצוות, באיכילוב יש מיילדת לכל 2 או 3 יולדות וסה"כ 5 רופאים ו-2 מרדימים. במחלקה עצמה יש 20 חדרים, ובכל חדר נמצאות 2 עד 4 יולדות לכל היותר. בנוסף, עוד לפני הלידה יש אפשרות לקורס הכנה הכולל 3 מפגשים של 3 שעות, וכן ניתן לסייר בחדרי הלידה.

 

בתי יולדות - איכילוב

 

מתחם יולדות בביה"ח שיבא, תל השומר

גם בבית החולים תל השומר יש מחלקת יולדות חדשה, ובאופן כללי יש בבית היולדות 12 חדרי לידות ומרכז ללידה טבעית. בכל חדרי הלידה יש שירותים ומקלחת, כורסה למלווה וכדור פיזיו. בחדר הלידה הטבעית יש בנוסף גם חבל משיכה ומוניטור אלחוטי (למי שמעוניינת ללדת במים), וכן יש ג'קוזי וגישה לאינטרנט אלחוטי. בחדר הלידה יכולה להיות נוכחת דולה, ובאופן כללי שני מלווים (בניתוח קיסרי מלווה אחד).

 

מבחינת אנשי הצוות, בשיבא יש 9-10 מיילדות במשמרת, רופא בכיר, 3 רופאים נוספים ו-2 מרדימים. במחלקה עצמה יש 33 חדרים, ובכל חדר נמצאות יולדת אחת עד 2 יולדות לכל היותר (למעט חדר אחד בו יכולות לשהות 4 יולדות במקביל). בנוסף, עוד לפני הלידה יש אפשרות לקורס הכנה הכולל 5 מפגשים של שעתיים, וכן ניתן לסייר בחדרי הלידה. יש גם קורסי הכנה ללידת תאומים, ללידת טבעית ולניתוח קיסרי, וכן קורס לאימהות יחידניות.

 

המרכז הרפואי מאיר, כפר סבא

10 חדרי לידה ו-2 חדרי לידה טבעית – זה מה שמחכה ליולדות במרכז הרפואי מאיר. בכל החדרים יש שירותים, מקלחת, כדור פיזיו, כורסה וטלוויזיה, ובחדרי הלידה הטבעית יש בנוסף גם ג'קוזי, שרפרף לידה וחבל. בחדר הלידה יכולה להיות נוכחת דולה, ובאופן כללי שני מלווים (בניתוח קיסרי מלווה אחד).

 

מבחינת אנשי הצוות, בבילינסון יש 6 מיילדות במשמרת, 5 רופאים ומרדים אחד. במחלקה עצמה יש 28 חדרים בהם נמצאות 2-3 יולדות. בנוסף, עוד לפני הלידה יש אפשרות לקורס הכנה הכולל 3 מפגשים של 3 שעות, וכן ניתן לסייר בחדרי הלידה.

 

מאיר

 

המרכז הרפואי אסף הרופא ע"ש יצחק שמיר

11 חדרי לידה עומדים לרשות היולדות בבית החולים אסף הרופא, וכולם מותאמים גם ללידה טבעית, עם שירותים ומקלחת צמודים, כדור פיזיו, כורסה למלווה, כריות שיווקי משקל (אלה המכונות "פיתה") וכדורי בוטן. בחדר הלידה יכולה להיות נוכחת דולה, ובאופן כללי שני מלווים (בניתוח קיסרי מלווה אחד).

 

מבחינת אנשי הצוות, בביה"ח אסף הרופא יש 8-9 מיילדות במשמרת, 4 רופאים ו-2 מרדימים. במחלקה עצמה יש 26 חדרים בהם נמצאות 1-3 יולדות, וכן קיימת יחידה "לטיפול מוגבר" המיועדת לנשים שעברו ניתוח קיסרי, או ליולדות אחרי לידה מורכבת. בנוסף, עוד לפני הלידה יש אפשרות לקורס הכנה הכולל 4 מפגשים של 3 שעות, וכן ניתן לסייר בחדרי הלידה.

 

המרכז הרפואי וולפסון, חולון

במרכז הרפואי בחולון יש 9 חדרי לידה וחדר אחד ללידה טבעית. בכל החדרים יש שירותים ומקלחת, כדור פיזיו, כורסה למלווה וטלוויזיה. בחדר הלידה יכולה להיות נוכחת דולה, ובאופן כללי שני מלווים (בניתוח קיסרי מלווה אחד).

 

מבחינת אנשי הצוות, בוולפסון יש 5-7 מיילדות במשמרת, וכן רופא מומחה אחד ועוד 3-5 רופאים ומתמחים נוספים, ורופא מרדים אחד. במחלקה עצמה יש 24 חדרים בהם נמצאות 1-3 יולדות. בנוסף, עוד לפני הלידה יש אפשרות לקורס הכנה הכולל 2 מפגשים של 3 שעות, וכן ניתן לסייר בחדרי הלידה.

 

וולפסון

 

המרכז הרפואי הדסה הר הצופים, ירושלים

בית החולים בבירה כולל 7 חדרי לידה, ובכל החדרים ניתן ללדת בלידה טבעית. גם כאן יש בכל חדר כדור פיזיו וכורסה למלווה, וגם טלוויזיה. בחדר הלידה יכולה להיות נוכחת דולה, ובאופן כללי שני מלווים (בניתוח קיסרי מלווה אחד).

 

מבחינת אנשי הצוות, בביה"ח הדסה הר הצופים יש 4-5 מיילדות במשמרת, 3-4 רופאים ו-2 מרדימים. במחלקה עצמה יש 21 חדרים בהם נמצאות 2-3 יולדות (למעט חדר אחד שבו יכולות לשהות 6 נשים במקביל). בנוסף, עוד לפני הלידה יש אפשרות לקורס הכנה הכולל 4 מפגשים של 3 שעות, וכן ניתן לסייר בחדרי הלידה.

 

המרכז הרפואי סורוקה, באר שבע

כל 25 חדרי הלידה בביה"ח סורוקה מתאימים גם ללידה טבעית, ובכולם יש שירותים, מקלחת, כדור פיזיו, כורסה למלווה וטלוויזיה. בנוסף, כל חדרי הלידה ממוגנים. בחדר הלידה יכולה להיות נוכחת דולה, ובאופן כללי שני מלווים (בניתוח קיסרי מלווה אחד).

 

במחלקת היולדות בסורוקה יש 75 חדרים בהם נמצאות 2-4. בנוסף, עוד לפני הלידה יש אפשרות לקורס הכנה הכולל 5 מפגשים של שעתיים, וכן ניתן לסייר בחדרי הלידה.

 

סורוקה

 

המרכז הרפואי זיו, צפת

בביה"ח בצפת יש 7 חדרי לידה ו-2 חדרי לידה טבעית. בכל החדרים יש שירותים ומקלחת, כדור פיזיו, כורסה למלווה, טלוויזיה ומערכת סאונד. בחדר הלידה הטבעית יש גם מיטה זוגית מתכווננת, ג'קוזי, מוניטור אלחוטי, כדור בוטן, רצועות TRX וכיסא כריעה. בחדר הלידה יכולה להיות נוכחת דולה, ובאופן כללי שני מלווים (בניתוח קיסרי מלווה אחד).

 

מבחינת אנשי הצוות, במרכז הרפואי זיו יש 5-6 מיילדות במשמרת בוקר, 4-5 בערב וכן 3-4 בלילה. בנוסף יש 3 רופאים בבוקר ו-2 בערב או בלילה, ורופא מרדים אחד בכל משמרת. במחלקה עצמה יש 13 חדרים בהם נמצאות 3 יולדות. בנוסף, עוד לפני הלידה יש אפשרות לקורס הכנה הכולל 3 מפגשים של 3 שעות, וכן ניתן לסייר בחדרי הלידה.

 

זיו

 

המרכז הרפואי בילינסון ע"ש רבין, פתח תקווה

כל 13 חדרי הלידה בבילינסון מותאמים גם ללידה טבעית, ובכולם יש שירותים, מקלחת, כדור פיזיו, כורסה למלווה ומערכת סאונד. בחדר הלידה יכולה להיות נוכחת דולה, ובאופן כללי שני מלווים (בניתוח קיסרי מלווה אחד).

 

מבחינת אנשי הצוות, בבילינסון יש 7-9 מיילדות במשמרת, 3-5 רופאים ו-2 מרדימים. במחלקה עצמה יש 48 חדרים בהם נמצאות 1-3 יולדות. בנוסף, עוד לפני הלידה יש אפשרות לקורס הכנה הכולל 5 מפגשים של כשעה וחצי, וכן ניתן לסייר בחדרי הלידה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme