מסתבר שהספרים המודפסים לא נכחדו בגלל האינטרנט

טל יהודאי5 דקות קריאה
שתף:

בניגוד לתחזיות השונות שהגיעו עם פריחת עידן האינטרנט, הספרים המודפסים עוד עומדים על המדף ונראה שהם כאן כדי להישאר. אומנם אנחנו מוצפים בהסחות דעת מכל כיוון בעולם הדיגיטלי, אך מחקר שערך מכון PEW בארה"ב מצביע על כך שברגע שאנחנו כבר אוחזים בספר ביד, סביר להניח שלא נזנח אותו לטובת הפיתויים הדיגיטליים.

 

על פי המחקר נראה שכרגע אין האטה בקריאת ספרים מודפסים. בשנת 2016, 67% מהאוכלוסייה הבוגרת בארצות הברית קראו לפחות ספר מודפס אחד, נתון הדומה לנתונים משנת 2012. כאשר נשאלו הנבדקים על קריאה של ספר דיגיטלי או ספר אודיו, אחוז הקוראים עמד על 73% והיוו ירידה של 1% לעומת הנתונים משנת 2012 שעמדו על 74%. מתוך כלל הנשאלים 14% טענו שהעדיפו שמיעה של ספר אודיו ו- 28% העדיפו קריאה של ספר אלקטרוני, נתונים הנחשבים נמוכים יחסית לתחזיות מהעבר.

 

נתונים אלו מצביעים על מספרים דומים לנתונים מהשנה הקודמת, עם זאת הדרך בה צרכו הקוראים את הספר האלקטרוני משתנה. מכון PEW ערך סקר טלפוני בקרב 1,520 מבוגרים ברחבי ארצות הברית במשך כחודש אחד (בין 7 במארס עד ה- 4 באפריל השנה), במסגרתו ניתן לראות שאכן אוכלוסיה זו משתמשת בטאבלטים וסמארטפונים לקריאת ספרים. ניתן לראות כי 13% מהמבוגרים צרכו ספרים באמצעות הסמארטפון שלהם ו- 15% צרכו ספרים באמצעות הטאבלטים, עלייה גדולה לעומת הדיווחים משנת 2011 אשר עמדו על 5% של צריכה באמצעות הסמארטפון ו-4% צריכה באמצעות הטאבלטים בלבד.

 

ניתן לראות שבעוד 38% מהאוכלוסייה הבוגרת טענו שהם קוראים ספרים אך ורק בפורמט מודפס, 6% העידו שהם קוראים ספרים אך ורק בפורמט דיגיטלי, כך שנראה שמהעבר לצריכה של ספרים בפורמט דיגיטלי בלבד עוד רחוק. לעומת זאת 28% העידו שהם משלבים את בין קריאה של ספרים דיגיטליים לקריאה של ספרים מודפסים, דבר המראה שרבים מקוראי הספרים ישמחו לצרוך אותם בכל דרך שתתאפשר להם. לי רייני המנהל את מחקרי האינטרנט, המדע והטכנולוגיה של מכון PEW טוען שכיום קוראי ספרים מחפשים מוצר זמין לקריאה בכל מקום בו הם נמצאים. "באוטובוס צפוף הם יקראו ספר דיגיטלי, הם יתכרבלו עם ספר מודפס שיתחשק להם וילכו לישון עם טאבלט".

 

רייני טוען שתוצאות המחקר מלמדות שלספרים המודפסים ישנו כוח רב, המושתת על היסטוריה והרגל של שנים רבות ולכן אין אין סיבה לחשוש מהיכחדותם. "אם נביט עשר שנים לאחור, או לפחות חמש או שש שנים לאחור לתקופת הזינוק הגדול בהפצה של הספרים הדיגיטליים, רבים חשבו שהימים של הספרים המודפסים ספורים, כיום ניתן לראות שזה כל כך רחוק מנתוני המחקר שלנו ובכלל".

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme