ביטוח תאונות אישיות במחירי כסאח בעקבות הרפורמות האחרונות

מערכת5 דקות קריאה
שתף:

מה פשר הירידות בתעריפי ביטוח תאונות אישיות בתקופה האחרונה? הממונה על הביטוח במשרד האוצר, דורית סלינגר עסוקה בימים אלה בטלטול אגרסיבי של עולם הביטוח הישראלי עם רפורמות במגוון תחומים ויש תוצאות.

 

בכל שנה נפגעים מאות אלפי אנשים בישראל מתאונות. אלה יכולות לקרות לכל אחד ובכל מקום וזאת גם לזהירים שביננו. תאונה עלולה להיות אירוע מצער ביותר ולעיתים קרובות נלוות לכך השלכות כלכליות מרחיקות לכת על המבוטח וסביבתו. זאת בשל נטל של מגבלות גופניות הדורשות תמיכה וכן איבוד היכולת להתפרנס באופן זמני או לצמיתות.

 

רוב חברות הביטוח בארץ מציעות כיסוי ביטוחי כנגד תאונות בבית, עבודה או במרחב הציבורי שכתוצאה מהן נגרם מוות, נכות וכן אובדן כושר עבודה. ביטוח תאונות אישיות הינו פופולרי למדי וזאת בשל המודעות הגבוהה לנושא בקרב ישראלים.

 

מה כלול בביטוח תאונות אישיות?

ביטוח תאונות אישיות מעניק פיצוי חד פעמי למבוטח או קרוביו במקרה של תאונה בלבד שכתוצאה ממנה נגרמו נזקי גוף. במקרה של מוות בשל תאונה יקבלו קרובי המבוטח סכום כסף חד פעמי על פי תנאי הפוליסה. במקרה של נכות לצמיתות או מצב סיעודי שמקורם בתאונה, יקבל המבוטח פיצוי חד פעמי. במקרה של אשפוז יקבל המבוטח פיצוי יומי. במקרה של שבר או כוויות דרגה שניה ומעלה יקבל המבוטח פיצוי חד פעמי. לעיתים קרובות מציעים הביטוחים גם עזרה עבור הוצאות נלוות כמו שהיית קרוב משפחה, טיפולים משלימים, אחות פרטית, טיפול בילדים וכו'.

 

מה כדאי לשים לב לפני שרוכשים ביטוח?

בשונה מביטוחים רבים אחרים, ביטוח תאונות אישיות אינו מבוסס על פוליסה תקנית של תנאי מינימום קשיחים. כתוצאה מכך יש פערים רבים בפוליסות השונות המוצעות על ידי חברות הביטוח ואף באותה חברה עצמה. לכן, אין להסתפק בבדיקה שטחית של עלות הביטוח וכדאי לבדוק לעומק את תנאי הפוליסה ולוודא שהביטוח אכן מכסה את מה שחשוב לכם.

 

במיוחד כדאי לשים לב להגדרת הכיסוי לאי כושר לעסוק במקצוע נקוב וזאת לעומת מקצוע מתאים לכישוריו של המבוטח. כמו כן כדאי לבדוק היטב את הגדרת הכיסוי לגבי אי כושר חלקי ושיטת חישוב הפיצוי. במקרה ויש לכם עיסוקים ותחביבים מסוכנים יש לבדוק אותם מול רשימת ההחרגות ובהתאם הצורך לשקול תוספת לכיסוי ביטוחי עבורם. נכון הדבר גם לגבי רכב דו גלגלי, אז אם אתם בעלי אופנוע, קטנוע או אופניים, כדאי לבדוק שאכן אתם מכוסים לגביהם.

 

מה ביטוח תאונות אישיות אינו כולל?

אוהבים לקפוץ באנג'י? לטפס על קירות או צוקים? תחביבים אלה ופעילויות אקסטרים אחרות אינם כלולים בביטוח הבסיסי ויש חברות המאפשרות תוספת חיתומית לחלקם. קבלו את רשימת ההחרגות שלא נכנסות לביטוח:

 

  • באוויר – צניחה רגילה או חופשית, רחיפה, דאיה, גלישה וטיסה.
  • בים – צלילה (Scuba diving), ראפטינג, סקי, גלישת רוח, אופנועי ים, גלישת גלים.
  • ביבשה – מרוצי מכוניות ואופנועים, רכיבת שטח באופנוע, גלישה והחלקה על שלג, רכיבה על סוסים, פארקור, טיפוס הרים וקירות וכן גלישת מצוקים ובאנג'י.

 

אם אתם עוסקים באחת מהפעולות המפורטות, יש מצב בהחלט שיסרבו לבטח אתכם עבורם, אז מה עושים? במצב זה ניתן לרכוש ביטוח ייעודי.

 

למי וכמה?

ביטוחי תאונות אישיות ניתן לעשות לגילאי 3 ועד 80, זאת עבור כיסוי מינימאלי של 50,000 ₪ ועד למקסימום של חצי מיליון ₪. ביטוח בלעדי לילד יגיע עד ל 250,000 ₪ או מחצית מביטוח ההורים. פרמיית הביטוח נקבעת על פי גילו של המבוטח ברגע ההצטרפות וצמודה למדד המחירים לצרכן.

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme