5 דרכים לעזור להורים מבוגרים עם הכסף שלהם

רון מדינה5 דקות קריאה
שתף:

מחקרים מראים שאחד מכל שבעה בני גיל העמידה משתייכים לדור הסנדוויץ' ותומכים כלכלית בהוריהם כמו גם בילדיהם. אומנם כולנו מצפים לתמוך כלכלית בילדינו, אך מה שלעתים מהווה אתגר הוא התמיכה בהורים, בעיקר אם ההורים אינם מוכנים לקבל תמיכה זו. יחד עם זאת, יתכן שיום אחד גם אתם תצטרכו לסייע להוריכם עם הארגון הכלכלי שלהם אם הם עצמם לא יוכלו לעשות זאת ותמיד עדיף להקדים תרופה למכה כדי למנוע משבר צפוי.

 

רוב ההורים המבוגרים כיום כנראה מתנהלים כלכלית בצורה יותר אנלוגית מאשר ילדיהם מ"דור האיקס" שהחליפו פעולות כמו הליכה לבנק לצורך ביצוע תשלומים או כתיבת המחאות בפעולה דיגיטלית כמו שליחת דואר אלקטרוני. חלופה זו מקלה על החיים של כולם ונותנת להורים תחושת שליטה מבלי לחשוש שהחשבון שנשכח מבלי שישולם צובר ריביות. כך תוכלו לעשות זאת.

 

סיוע להורים המבוגרים

יצירת תחזית כלכלית – העבירו את הוריכם לתשלומי חשבונות מקוונים וכתבו להם הוראות כניסה והתחברות למערכת. ניתן לאחד את כל החיובים לתאריך אחד כדי לקבל תחזית מחושבת של ההוצאות.

 

השתמשו בנותני שירות כדי להקל – למרות היות ההורים עדיין עצמאיים ברוב המקרים, יתכן שהם זקוקים לעזרה בתחומים מסוימים דוגמת קניות מצרכים, ניקיון הבית וכדומה. שירותים כמו קניות מצרכים מקוונות או עוזרות משק בית למשל יכולים לגשר על פער מעין זה.

 

ערכו רשימת תיוג – כמו שקופסת כדורים שבועית עוזרת לקחת את הכדור הנכון בכל יום, כך רשימת תיוג יכולה לסייע להורים לזכור דברים בתחומים אחרים.

 

היו דרוכים מפני הונאות מבוגרים – הפצירו בהוריכם שלא ימסרו מידע כלכלי לגורם לא מהימן בטלפון או בדוא"ל. נוכלים שונים יכולים להיות מאוד משכנעים וכריזמטיים וקהל היעד העיקרי שלהם הוא בדרך כלל המבוגרים.

 

בקשו מההורים לכתוב מכתבי "שלכם באהבה" – במקרה שהוריכם יהפכו למוגבלים פיסית או יאבדו את צלילות מחשבתם, מכתבים שנכתבו מבעוד מועד יכולים לעזור על מנת להקל על המשפחה לקבל החלטות נכונות. במכתבים אלו ההורים יכולים להשאיר הנחיות לטיפול רפואי בהם, לציין את מיקום הצוואה וכיצד ניתן ליצור קשר עם בעלי מקצוע חשובים דוגמת עורך הדין ואחרים. את המכתבים ניתן לשמור בקלסר מסודר או אפילו ב"כספת וירטואלית".

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme