מחקר מוכיח רשמית: כסף גורם למתח (ויש גם פתרונות)

עינת שמואלוביץ2 דקות קריאה
כסף גורם למתח - וזו עובדה
שתף:

יכול מאוד להיות שזה דווקא לא יפתיע אתכם כל כך, אבל מחקר גדול מצא ש-90% מהאנשים מרגישים כי נושאים הקשורים לכסף משפיעים באופן משמעותי על רמות המתח שלהם. למחקר הזה הייתה מטרה אחת מרכזית, לפחות לטענת הגוף שעומד מאחוריו (Thriving Wallet), היא "למסגר את מערכת היחסים שלנו עם כסף שנוכל להפחית את רמות הסטרס וכדי להוביל לשינויים התנהגותיים חיוביים".

 

ממצאי המחקר: פחות מרבע עדיין אופטימיים

באופן כללי אפשר למצוא במחקר כמה נתונים מעניינים, פרט לכותרת הגדולה שלו, כמובן, לפיה 90% מהמשתתפים במחקר מאמינים כי כסף גורם למתח, והנה כמה מהנתונים הללו:

כ-65% מרגישים שהקשיים הפיננסיים שלהם רק מצטברים, והם לא יכולים לתקן את המצב.

כ-40% דיווחו שהם לא נוקטים בצעדים כאלה ואחרים כדי ליצור לעצמם עתיד כלכלי בטוח יותר.

כ-40% היו רוצים להתחיל מחדש בכל הקשור להתנהלות הפיננסית שלהם.

פחות מ-25% מדווחים שהם אופטימיים ביחס לעתיד הכלכלי שלהם.

כ-40% מדווחים שמעקב יומיומי אחרי ההוצאות שלהם פוגע בהנאה שלהם מהחיים היומיומיים.

 

ייאוש מהמצב
כ-65% מיואשים מהמצב ולא רואים דרך לשנות אותו

 

המחיר:  לא קונים בתים ודוחים חתונה

המחקר מצא כי יש תחומים מסוימים עמם אנשים עם רמות מתח גבוהות יותר ביחס לכסף – פשוט מפחדים להתמודד. יותר ממחצית המשתתפים דיווחו שהם חוששים מהיום שבו יפרשו לפנסיה ומרכישת בית, כ-44% נמנעים מרכישת מכונית (לרבות באמצעות ליסינג), ושליש דיווחו שהם נמנעים מפעיליות פנאי ובילוי, וכן מרכישת בגדים ואף מרכישת מוצרי מזון. בנוסף, כ-28% דוחים מחשבות על חתונה ושיעור דומה דוחה תוכניות הקשורות לילדים.

 

 

כסף גורם למתח – אבל יש מה לעשות

הבשורה המעודדת של Thriving Wallet היא שיש מה לעשות כדי לצמצם את רמות המתח ולנהל טוב יותר את הכסף, והנה כמה צעדים חשובים:

 

1 – שתפו חבר או קרוב משפחה

סביר להניח שאתם לא האנשים היחידים שמרגישים מתח וחרדה בגלל כסף, ואם תדברו עם חברים טובים או בני משפחה, כנראה תגלו שכולכם באותה הסירה. יתרה מכך, שיתוף אדם קרוב יאפשר לשניכם להעלות הצעות ופתרונות, וכך תוכלו ללוות אלה את אלה לכל אורך התהליך. למעשה, Thriving Wallet מצאו ש-60% מהמשתתפים במחקר הצליחו לתמרן במציאות הפיננסית המורכבת שלכם בעזרת תמיכה של קרוב משפחה.

 

כסף גורם למתח
שתפו אדם קרוב ותגלו שאתם לא לבד בתמונה

 

2 – ערכו סריקה יסודית מדי חודש

אם אתם נמצאים במערכת יחסים, שיחות על כסף הן קריטיות. לפעמים זה נושא שלא ממש כיף לדבר עליו, אבל זו משימה חשובה שתשפיע על החיים היומיומיים שלכם. דברו באופן קבוע על התקציב שלכם, הציבו מטרות ארוכות טווח ונסו להבין איפה אתם עומדים ביחס אליהן ודונו גם בנושאים מורכבים כמו רכישת רכב או בית. רק אם תעבדו יחד בשקיפות תוכלו להבין כמה כסף באמת יש לכם, ומה אתם יכולים לעשות.

 

 

3 – שלמו את החשבונות שלכם בזמן

אתם ממש לא רוצים לעכב החזרי הלוואות או תשלומי מיסים, בעיקר משום שאלה הדרכים האידאליות לפגוע בדירוג האשראי שלכם – מה שיקשה עליכם הרבה יותר בהמשך. אם אפשר להגדיר הוראת קבע הרי זה משובח, ואם לא, שימו לעצמכם תזכורת וטפלו בחשבונות ובחובות שלכם בזמן.

 

4 – הגדירו לעצמכם מטרה כלכלית גדולה

הגדרת יעדים פיננסיים ברורים היא דרך נהדרת להשיג אותם, בוודאי אם תתכננו את המסלול הדרוש כדי להגיע אל היעדים הללו. למשל, נסו להגדיר איזה סכום אתם רוצים לחסוך לקראת הפנסיה וקבעו בהתאם את הסכום שתידרשו לחסוך מדי חודש לטובת המטרה הזו. אם המטרה שלכם היא לקנות רכב או להקים עסק, חשבו כמה אתם צריכים והגדירו את הצעדים בדרך לשם. כשיש מטרה ברורה – קל יותר לסלול את הדרך אליה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme