איך מגישים ומכינים תמ"ל? כל מה שחשוב לדעת

איתן נוימן5 דקות קריאה
שתף:

איך מגישים ומכינים תמ"ל? כל מה שחשוב לדעת

מזל טוב! יש תינוק חדש במשפחה? אחרי שהכנתם את חדר התינוקות המקסים, והתאוששתם מהתקופה שלאחר הלידה, והתחלתן להניק שכן חלב אם הוא המזון הטוב ביותר לתינוקך, יתכן ותתחילו לשלב גם תמ"ל לאחר ההנקה או במקביל אליה. במאמר זה ריכזנו את כל ההמלצות החשובות ביותר לאחסון, הגשה והכנה של מזון התינוקות.

לאחר הרכישה יש לשמור על התמ"ל במקום קריר ויבש

קניתם חבילה חדשה של תמ"ל? חשוב מאד לשמור אותה במקום קריר ויבש (אך לא במקרר), שהילדים הגדולים יותר בבית לא יכולים להגיע אליה ללא רשות. בחרו, למשל, באחד הארונות הגבוהים במטבח לצורך האחסון. לדעת כי למזון יש תאריך תפוגה, בנוטרילון ,לדוגמא, ניתן להשתמש במוצר עד 30 ימים מתאריך הפתיחה של קופסת התמ"ל. לכן, אל תאחסנו כמות גדולה מדי של מזון, אלא רכשו אותו בהתאם לצורך כדי שישמר טרי, וטעמו ואיכותו לא יפגעו.

חשוב לשמור על היגיינה לפני השימוש

במיוחד כיום, כאשר תחום ההיגיינה נמצא בכותרות, ואנו מבצעים כמעט כל פעולה לאחר ששטפנו את הידיים היטב, ומנסים להפחית מגע ישיר עם חפצים לפני הכנסת היד לפה, גם ההיגיינה של הבקבוק והתמ"ל חשובה. לכן, הקפידו לשטוף את הבקבוק עצמו היטב לרבות הפטמות. הרתיחו למספר דקות כל חלק. לאחר מכן, כאשר אתם מכינים את התמ"ל, שימו לב להשתמש בכפית מדידה נקייה המצורפת לאריזה, כדי שלא יחדרו שאריות מתמ"ל ששהה באוויר זמן ניכר.

אם ניקיתם את הבקבוק קודם לכן, חשוב שלא להניח אותו לייבוש על מגבת. מגבות נוטות לצבור כמות גדולה של חיידקים ופטריות הנבנות עליהן עם הזמן. לכן, מתקן הייבוש של הבקבוק או הכלים, הוא אפשרות מועדפת מאשר מגבת.

אל תתנו לתינוק לאחוז בבקבוק או הפטמה אם ידיו מלוכלכות

תינוקות בוגרים עשויים לזחול על הרצפה, וידיהם עשויות להיות מלוכלכות בשאריות אבק, צעצועים לא נקיים או שאריות צבע מבגד שבו נגעו קודם לכן. כאשר הם אוחזים בבקבוק הם עשויים לגעת בפטמה שלו עם הידיים המלוכלכות, והפטמה עשויה להזדהם. אם ניתן, הקפידו לאורך כל היום שידיו של התינוק יהיו נקיות (במיוחד משום שהוא מכניס אותן לפיו כל הזמן). לפני שהוא ניזון מהבקבוק, תוכלו לנקות את ידיו באמצעות מגבת רטובה חמה או לשטוף אותן במים פושרים ונעימים.

אל תהיו יצירתיים

את התמ"ל חשוב מאד להכין בדיוק לפי הוראות היצרן ולא לסטות מהוראות אלו ולו במעט. למשל אם קניתם נוטרילון קראו את ההנחיות על גב האריזה. שימו לב לכמות המים הרצויה, ואל תהפכו את המזון לדליל או סמיך מדי בכוונה. כל אחת מהמנות הניתנת לתינוק כוללת כמות מוגדרת מראש של כל הרכיבים שלהם הוא זקוק. בין הרכיבים הללו ניתן למנות: ויטמינים, ברזל, פחמימות, שומנים בלתי רוויים, מינרלים, פרוביוטיקה וסיבים תזונתיים. כל אחד מהם משמעותי מאד להתפתחות התינוק, ולכן רצוי שיקבל כמות מתאימה שלהם בכל הזנה. כמות גדולה או קטנה מדי, עשויה לפגוע בהתפתחות התינוק ולגרום לתת משקל, קשיים בהתפתחות או עודף משקל.

רכישת החבילה ממקום מסודר

מציעים לכם מזון בחינם? מצאתם ספק שמוכר את מזון התינוקות בזול. חשוב מאד להיזהר ולא לקנות את החבילה מכל מקום.. משרד הבריאות מציין כהמלצה ראשונה בתחום, לבדוק כי אתם רוכשים את התמ"ל ממקום בעל רישיון עסק. נסייג ונציין כי ישנן עמותות המסייעות להורים בקשיים כלכליים להשיג את מזון התינוקות, והן רוכשות את המזון עבורם. עמותות אלה ירכשו מחנות מוסדרת או יקבלו דוגמיות במסגרת שיתופי פעולה עם חברות המזון השונות.

בדקו כי הקופסה אינה פגומה

לפעמים, קופסה המכילה מזון לתינוקות נופלת בחנות. קופסה זו עשויה להיות פתוחה או בעלת חריצים קטנים המאפשרים לאוויר או למזיקים לחדור למזון. כמובן, שבמקרה זה איכותו של המזון נפגעת ואין לצרוך אותו. לכן, בדקו היטב את החבילה לפני שאתם פותחים אותה. גם במהלך זמן האחסון בבית, יכולות לקרות תקלות שונות, ולכן כדאי תמיד לראות שהקופסה אטומה היטב. אל תעבירו את כל המזון לקופסה אחרת משום שאתם עשויים שלא לשים לב לתאריך התפוגה של המזון.

הכינו את התמ"ל על משטח נקי במטבח

לכאורה, אתם רק מעבירים את האבקה מתוך הקופסה לבקבוק. אך בפועל, אם המשטח שעליו אתם מכינים את המזון אינו נקי, שאריות של חומרים שונים או לכלוכים עלולים להכנס לבקבוק. למשל, אם יש צבעים שבהם השתמשו האחים הגדולים של התינוק על שולחן האוכל, כאשר אתם מניחים את המכסה של הבקבוק על המשטח בזמן הכנת המזון, מכסה זה עשוי לגעת בצבע ולזהם את הבקבוק.

 שימו לב לטמפ' המיםהגשת הבקבוק לתינוק לאחר שימוש במים רותחים עשויה לגרום לכוויה מסוכנת בפיו. לכן, לפני ההזנה חשוב לטפטף טיפה אחת של התמיסה על גב היד שלכם. אם אתם מרגישים שהתמיסה חמה מדי המתינו עד שתתקרר. בנוסף, חשוב לערבב היטב את התמיסה, כדי שלא יווצרו גושים שימנעו מהתינוק לינוק את המזון המוכן.

בהקשר זה חשוב לציין, אם אתם מחממים את התמ"ל חשוב להשתמש במחמם בקבוקים ייעודי, או לחמם מים חמים בסיר ובתוכו להכניס את הבקבוק לזמן קצר בלבד. אין לחמם תמ"ל במיקרוגל, חימום במיקרוגל אינו אחיד ועשוי לגרום למזון להיות רותח בחלק מהבקבוק.

הכנת התמ"ל בחוץ

חשוב לדעת כי אין להכין את המזון מראש, ולאחר מכן להסתובב בחוץ במשך כמה שעות מתוך כוונה להאכיל את התינוק מאוחר יותר. על מהילת האבקה במים להתבצע ממש לפני שאתם מאכילים את התינוק. תמיסה שהוכנה קודם לכן עשויה להיות מזוהמת. כמו כן, אסור להשתמש בשאריות של תמיסה שנשארו לאחר ההאכלה. אם התינוק לא סיים את המזון יש להשליך את השאריות ולשטוף את הבקבוק היטב.

 

 

לתשומת לב, חלב אם הוא המזון הטוב ביותר עבור התינוק

תוכן שיווקי בשיתוף נוטרילון

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme