חיפוש עבודה חדשה באופן יעיל במספר צעדים פשוטים

רון מדינה5 דקות קריאה
שתף:

כל מי שבתהליך חיפוש עבודה חדשה צריך לקרוא את השורות הבאות, בהן תלמדו על הדרכים המגוונות שיעזרו למצוא אותה. איפה עליכם לחפש את העבודה החדש? באילו אתרים להעיף מבט? באילו קשרים אישיים להשתמש, איך להצליח בראיון עבודה ולעקוב אחרי תוצאותיו וגם איך להתקבל לעבודה בסופו של דבר.

 

איתור מאגרי הדרושים המוצלחים ביותר

כמובן שסיוע של חברות כוח אדם יכול להגדיל את טווח האפשרויות שלכם, אך גם מאגרי הדרושים באינטרנט יכולים לעזור. יחד עם זאת, אתרים אלה אינם אתרי חיפוש העבודה היחידים וכדי להרחיב את החיפוש תוכלו לגלוש גם לאתרים של חברות מבוקשות, לאתרי רישות עסקי או גם לאתרים שמסווגים עבודות לפי תחום.

בכל דרך שתבחרו חשוב שתישארו ממוקדים באמצעות חיפוש מבוסס מילות מפתח התואמות לסוג העבודה אותה אתם מחפשים ולמיקומה הגיאוגרפי. כך גם תגיעו לתוצאות חיפוש ענייניות יותר לתחום החיפוש שלכם.

 

צרו לעצמכם פרופיל מקצועי

ברשתות חברתיות שונות תוכלו ליצור פרופיל אישי בו תציגו את עצמכם, את תחומי העיסוק שלכם ואת קורות החיים שלכם. פרטים אלה יסייעו לכם ליצור קשרים עם מעסיקים רלוונטיים שיוכלו להתרשם מכם ולקבל מושג האם אתם יכולים להתאים לתפקיד המבוקש. בין הרשתות החבריות השונות תוכלו להיעזר בפייסבוק, לינקדאין, גוגל פלוס ועוד.

 

שימרו על קשר

באמצעות הפרופיל המקצועי שיצרתם לעצמכם אתם יכולים להתחיל לשווק את עצמכם בקרב אנשים שאתם מכירים שאולי יכולים לסייע לכם למצוא את העבודה הנחשקת או שאולי מכירים אנשים שמכירים אנשים.

 

כלי חיפוש עבור חיפוש עבודה

באמצעות כלי חיפוש או אפליקציות תוכלו למקד את חיפוש העבודה שלכם ולהימנע מבזבוז הזמן הכרוך בכך.

 

יודעים באילו חברות תשמחו לעבוד? צרו רשימה שלהן

גם כאן עבור חיפוש עבודה אפקטיבי מיקוד יכול לעזור. ערכו סקר שוק, מצאו את החברות הרלוונטיות לכם ולמדו אודותיהן. ככל שתדעו יותר על החברה בה אתם מעוניינים לעבוד ועל אופי המשרה, כך תגדילו את סיכויי הקבלה שלכם.

 

קורות חיים מדויקים ואמינים

הכינו קורות חיים המציגים את מי שאתם, מה למדתם, מה הניסיון המקצועי שרכשתם ובאילו כלים אתם יודעים להשתמש. על קורות החיים להיות ממוקדים, ברורים ומזמינים. מומלץ להכין קורות חיים המותאמים לעבודה אליה אתם פונים ולא להשתמש באותם קורות חיים עבור כל המשרות (לדוגמא: ידיעת שחייה היא תנאי הכרחי להגשת מועמדות לקורס דיילי אוויר. סביר להניח שעבור משרת הייטק אין צורך להציג את כישוריכם במים).

 

הכינו את עצמכם לראיון

ערכו סימולציה מול המראה או בעזרת בני משפחה או חברים. הכירו את החברה אליהם אתם מתמודדים למשרה. התלבשו בהתאם ומקדו את עצמכם במטרה להרשים את המעסיק מדוע אתם מתאימים למשרה.

 

סיימו את הראיון עם רושם טוב

היפרדו לשלום בצורה מכובדת וציינו בשנית, אם כי בקול ברור אך לא נואש, מדוע אתם מעוניינים במשרה ומתאימים לה לעומת שאר המועמדים.

 

מעוניינים בעבודה? או בעצם לא?

התייחסו להצעת עבודה חדשה בכבוד, אך אל תתנו תשובה מיידית. בקשו זמן לחשוב על ההצעה כדי להבין האם היא מתאימה לכם או לא והאם תרצו להציע תנאים נוספים. גם אם החלטתם שאינכם מעוניינים בעבודה, החזירו תשובה עניינית ומנומסת.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme