שלוש דרכים להפוך את הילד שלך ליזם מצליח

עינת שמואלוביץ2 דקות קריאה
איך יהיו לכם ילדים יזמים?
שתף:

יש ילדים שמוכנים לטרוף את העולם. יש להם את הגישה הנכונה, נדמה שהם מוכשרים היטב ויוכלו להתמודד עם כל אתגר, ובאופן כללי הם פשוט יודעים לזהות הזדמנויות ולנצל אותן. אלה הילדים שעשויים להפוך ליזמים גדולים ומשמעותיים גם בהמשך, וההצלחה שלהם תלויה במידה רבה ביצירתיות, ביכולות הוורבליות שלהם, בהתמודדות הנכונה עם בעיות ומעל לכל? בתחושת הביטחון שלהם. אם אתם רוצים שגם הילדים שלכם יהיו כאלה, אתם יכולים לגרום לזה לקרות.

 

גם הילד שלכם יכול להיות יזם
גם הילד שלכם יכול להיות יזם

 

1 – עודדו אותם לחשוב באופן יזמי

יזמים הם אנשים שיש להם אמונה, והם פועלים לפי מכלול ערכים ספציפי. הם מאמינים שטעויות הן חלק מהדרך להצלחה, הם יודעים שיש מספיק כסף שם בחוץ כדי שלכולם תהיה הזדמנות טובה להגיע אליו, ובאופן כללי הם מודעים ליכולות ולפוטנציאל שלהם. ככל שתעודדו אותם להאמין בערכים מהסוג הזה ותאפשרו להם להכיר בהזדמנויות הרבות שמחכות להם בחוץ, כך יגבר הסיכוי שהילדים יפעלו בהמשך כדי לאתר רעיונות מקוריים, והם יגיעו אליהם עם גישה חיובית הרבה יותר. במקום שיחשבו שהעבודה היא מטלה שגרתית ובנאלית, תנו להם להבין שהיא יכולה להיות מאתגרת, יצירתית וכן – גם מתגמלת.

 

 

2 – הציגו בפניהם כישורים יזמיים

מה מאפיין את היזם המצליח? הוא איש מכירות טוב, הוא יודע להציג רעיונות, יש לו יכולות שיווקיות טובות, הוא מסוגל לפתח מוצרים והוא טוב גם בשירות לקוחות, בכספים, במשא ובמתן ובסגירת עסקאות. חוץ מזה הוא גם יודע להוביל שינויים ובאופן כללי הוא דבק במטרה שעל הפרק. אז במקום להתמקד בכישורים אקדמיים בלבד ובציונים עצמם, עודדו את הילדים שלכם לפתח את הכישורים האלה בדיוק. הם חשובים יותר מכל תעודה ומכל ציון שיקבלו, והם אלה שיאפשרו להם לפתח קריירה דינאמית ומוצלחת יותר.

 

ילדים יזמים בלי ספרים
ספרים ונוסחאות לא יהפכו את הילדים ליזמים גדולים

 

3 – אל תלמדו אותם, הדריכו אותם

יזמים מפיקים הרבה יותר תועלת מהדרכה והכוונה, בוודאי בהשוואה לידע שיקבלו ממורים ומספרי לימוד. אם כן, במקום ללמד אותם עוד נוסחאות ותיאוריות, הדריכו אותם ולמדו אותם איך למצוא רעיונות יצירתיים ואיך לפתור בעיות ולהתמודד עם מצבים – גם בלי שתספקו להם את התשובות בעצמכם. עודדו אותם להיפגש עם יזמים אחרים, להקשיב, ללמוד מהם ולראות אותם בפעולה. עודדו אותם להכיר אנשים שהמציאו המצאות, סגרו עסקאות וניהלו עסקים מוצלחים. כך הם ירגישו שאם זה הצליח לאחר זה בוודאי יכול להצליח גם להם, וזו בדיוק האמונה שאתם רוצים וצריכים לחזק.

 

 

איך עושים את זה תכ'לס? את בני הנוער שלכם אתם יכולים לאתגר כבר עכשיו: הציעו להם למכור מוצרים אונליין, להציע שירות כלשהו לדיירי השכונה (למשל ניקיון של הרכב) או עודדו אותם להקים עסק קטן שינהלו דרך הרשתות החברתיות. כרגע זה נשמע לכם כמו צעד קטן, אבל גם אם הילד לא יהפוך לסטיב ג'ובס הבא, הוא עשוי להיות יזם סקרן ושאפתן שיקים עסקים ויחפש עוד ועוד רעיונות מלהיבים. זו ההזדמנות שלכם לתת לו את הכוח ואת הכישורים הדרושים, אלה שישרתו אותו בכל שלב בחיים – ויעזרו להם לבנות קריירה מרתקת, יצירתית ומתגמלת הרבה יותר.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme