אילו צעדים כלכליים כדאי לנקוט לפני הלידה הראשונה

רון מדינה5 דקות קריאה
שתף:

ילדים זה שמחה וילדים זה ברכה כמו שאומר השיר, אך גם ילדים כמו כל דבר אחר בחיים דורשים תכנון כלכלי ועדיף לפני הלידה, בעיקר אם מדובר בלידה הראשונה. אם אתם מצפים לילד ראשון כדאי שתתכננו קדימה מספר דברים פשוטים כדי שתוכלו להיות רגועים.

 

תקשורת – זה הכל

כמו בכל שלב ביחסים בין בני הזוג, כנות, אמינות ופתיחות הם מתכון מבטיח לחיזוק הקשר והצלחתו. אותו מתכון נכון גם לחיי היום יום וגם להחלטות הכלכליות שבני הזוג לוקחים יחד. נוסחה זו אפילו עוד יותר נכונה כאשר בני הזוג מתכננים להרחיב את המשפחה. להחלטות הכלכליות של בני הזוג יש השלכות גדולות על החיים כמשפחה לאחר הלידה ולכן כדאי שכל אחד יעלה בפני השני את הרצונות שלו ואת החזון הכלכלי שלו לגידול הילד. כך למשל ניתן להחליט האם לעבור לדירה קטנה יותר וזולה במחיר של נוחות או האם להתקרב למשפחה כדי לקבל עזרה במקום למצוא מטפלת או לשים את הילד בגן  שיגדיל את ההוצאה. ומה עם חופשת הלידה? האם ההורים יחלקו בה או עם סיומה יחזרו ישר לעבודה? ככל שבני הזוג ידברו על הדברים מוקדם יותר, כך בהמשך יהיה להם קל יותר.

 

תינוק סטייליסט או עם הרגליים על האדמה?

כל הורה רוצה לילד שלו את הטוב ביותר ובעיקר אם מדובר בילד ראשון. חדר שינה עם עריסה חדשה, שידת החתלה מרשימה ולאחר מכן מיטה מפנקת הם רק ההתחלה. לכל אלה מצטרפת גם עגלה מהודרת ובגדי מעצבים וכל הצעצועים העדכניים האפשריים. אולם למרות הרצון שלילדכם יהיה הכל חדש לעתים יש לקחת בחשבון את גודל ההוצאה והאם היא מתאימה ליכולת הכלכלית שלכם ולרמת ההכנסה. מוצרים רבים באיכות טובה תוכלו למצוא בקנייה מיד שנייה או אפילו באתרים שבהם מפרסמים דברים חינם למסירה. זכרו שבני המשפחה והחברים ירצו להשתתף בשמחתכם ולהביא מתנה. אל תתביישו והכינו רשימה שלפיה כל אחד ידע מה הוא מוזמן לקנות לכם וכך גם כל הצדדים יצאו מרוצים וכולם ירגישו הקלה.

 

תכנון תקציב המשפחה

תקציב משפחה הוא דבר מומלץ גם לפני הלידה. אך במהלך ההיריון ולאחר הלידה אתם עלולים להרגיש איך ההוצאה החודשית השתנתה ולאו דווקא לטובה. כדאי שתעשו סקר שוק ותכירו את ההוצאות הצפויות לכם כדי שתוכלו להתאים את התקציב המשפחתי כמה שיותר למציאות ועם כמה שפחות הפתעות. יתכן שתשקלו גם להתחיל לעסוק בעוד עבודה, לפחות עד הלידה והרחבת המשפחה.

 

ביטוח רפואי, ביטוח חיים וצוואה

עוד במהלך ההיריון בדקו מה הן הזכויות שלכם בקופות החולים, אילו בדיקות רפואיות מסובסדות והאם ישנן בדיקות שמזכות אתכם בהחזר כספי. בדקו איזו קופת חולים מתאימה לכם ועם לידת התינוק צרפו אותו אליה. לאמהות שביניכן בעלות ביטוח רפואי פרטי, בדקו מול איש הקשר בחברה או מול סוכן הביטוח מה מקנה לכן הפוליסה גם בתקופת ההיריון וגם לאחריה ולאילו החזרים אתן זכאיות בכפילות להחזר או לסבסוד של קופת החולים. אם באפשרותכם היכולת, צרפו את התינוק לביטוח פרטי וזאת כמובן לאחר שבדקתם את העלויות ואילו כיסויים הפוליסה מקנה.

למי מכם שיש ביטוח חיים, פרטי או מטעם העבודה, צרו קשר עם איש הקשר לאחר הלידה ועדכנו את רשימת המוטבים. אם ברשותכם צוואה דאגו לעדכן גם אותה ולהוסיף ליורשים את התינוק החדש או למנות לו אפוטרופוס, לא עלינו, במקרה הגרוע מכל.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme