החשוב מכולם: כך תבחרי את המזון הטוב ביותר לבייבי שלך

עינת שמואלוביץ2 דקות קריאה
איך בוחרים תמ"ל
שתף:

בין אם בחרת לשלב בין הנקה לתמ"ל ובין אם התפריט של הילד כולל את תרכובות המזון בלבד, חשוב לזהות את המזון המתאים ביותר עבורו. איך בוחרים אותו ואיך תוכלי להצטייד במזון איכותי במחירים נוחים לכל כיס?

 

סוגי תמ"ל שונים מבוססים על רכיבים שונים, והם מותאמים לשלב ההתפתחותי של הילד ולצרכי הגדילה שלו. למעשה, ישנן גם תרכובות מזון מיוחדות שמותאמות למצבים בריאותיים שונים, ולכן כדאי להכיר היטב את התמ"ל הנבחר ואת מידת ההתאמה שלו לתינוק רגע לפני ההאכלה הראשונה.

 

הנקה או תמ"ל – עד גיל שנה

לפי משרד הבריאות, חלב אם נחשב למזון האידאלי עבור הילד, משום שהוא מכיל רכיבי תזונה משמעותיים מאוד. רכיבים אלה מסייעים להפתחות בריאה ואופטימלית, וההמלצה היא להניק באופן מלא עד גיל חצי שנה, נקודת זמן שבה ניתן לשלב גם מזונות אחרים, או לעבור אליהם באופן בלעדי.

 

עם זאת, זכותה של כל אישה לבחור שלא להניק, בין אם בשל סיבה רפואית ובין אם בשל כל סיבה שהיא. במקרים אלה מומלץ להחליף את חלב האם בתרכובת מזון לתינוק (תמ"ל). כאן ההמלצה של משרד הבריאות היא להמשיך ולהזין את התינוק בתרכובת המזון עד גיל שנה, ובדומה להמלצה בנוגע להנקה – גם כאן כדאי לשלב מזונות נוספים (בפרט מוצקים) מגיל שישה חודשים. השאלה המתבקשת כעת היא איך בכלל בוחרים תמ"ל, ואיך אפשר לדעת מה המוצר הטוב ביותר לתינוק.

 

תמ"ל מנצח
איך בוחרים את התמ"ל המושלם לבייבי שלך?

 

תהליך העיכול הטוב ביותר

יש בישראל מספר יצרניות שמספקות מזון לתינוקות, והתחרות ביניהן גדולה מאוד. כל אחת מהן שואפת לייצר תמ"ל שיחקה את חלב האם (עד כמה שאפשר) וכן שיבטיח תהליך עיכול טוב יותר עבור התינוק. בהתאם, תרכובות המזון כוללות ויטמינים ומינרליים, וגם את אבות המזון (חלבונים, פחמימות ושומנין) וכמובן גם לקטוז. תרכובות שונות עשויות להכיל גם הרכב פרוביוטי, GOS FOS (סיבים תזונתיים) ורכיבים חיוניים אחרים שמסייעים להתפתחות התינוק.

 

אז איך בכל זאת בוחרים את התמ"ל האידאלי? השאלה הזו תלויה במספר משתנים, ובפרט בתגובה של התינוק למזון שהוא מקבל. האם הוא נינוח במהלך היום? האם היציאות של התינוק קלות וחלקות? האם הוא עולה במשקל באופן תקין? שאלות אלה חשובות, והתשובות עליהן מעידות על מידת ההתאמה של התמ"ל לבייבי שלך.

 

לרכוש תמ"ל – בלי לרוקן את הכיס

מאחר ומזון הוא מצרך בסיסי וחיוני שהתינוק זקוק לו באופן קבוע, אין ספק שמדובר באחד המוצרים הנרכשים ביותר שייכנסו אלייך הביתה. אם כן, כדאי לזכור שישנם מפעם לפעם מבצעים על תרכובות מזון כאלה ואחרות, וכן ישנן הטבות שונות המוצעות לנשים לאחר הלידה, במטרה לסייע ברכישת תמ"ל בעלות מופחתת. בדיקת השטח ואיתור ההטבות שמגיעות לך, אלה הצעדים שיאפשרו לך להעניק לילד שלך את הטוב ביותר, ואף לחסוך בעלויות הגבוהות לאורך זמן.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme