5 דרכים פשוטות וחשובות שיכינו אותך לגל הפיטורים הבא

רונן פדרבאום2 דקות קריאה
גל הפיטורים השני ואתם
שתף:

שנת 2020 לא הייתה להיראות ככה, ואף אחד לא באמת ציפה לנגיף סיני שישתלט על העולם – ועל הכלכלה הישראלית. שיעורי האבטלה גבוהים ומדאיגים, עסקים מחשבים מסלול מחדש, ובאופן כללי נראה שאנחנו קצת פחות בטוחים במקום שבו אנחנו נמצאים. אז לפני שיגיע עוד גל של פיטורים וגם אתם תמצאו את עצמכם בתור ללשכת התעסוקה, הנה כמה דרכים פשוטות להתכונן גם לתרחישים קצת פחות אופטימיים.

 

 

1 – עדכנו את קורות החיים שלכם

את גל הפיטורים הראשונים שרדתם אבל זה בוודאי לא מבטיח שמצבה של החברה מצוין והעסקים פורחים. במקום לחכות להזמנה לשימוע לפני פיטורים כדי לגלות שאתם צריכים לחפש עבודה חדשה, נצלו את הזמן ועדכנו את קורות החיים שלכם כבר עכשיו. זוהי דרך טובה להתכונן גם לתרחיש הגרוע מכל, גם אם ממש לפני רגע הושלמה חלוקת המכתבים למפוטרים אחרים בחברה. ודאו שקורות החיים שלכם רלוונטיים ועדכניים, ובמידת הצורך עדכנו גם את הפרופיל שלכם בלינקדאין. אם תזדקקו לכך, תוכלו לשלוף את הקובץ העדכני ולהתחיל מיד בחיפושי עבודה חדשה.

 

2 – נסו להבין לאן החברה ממשיכה

אם המעסיק החליט לשחרר חלק מהעובדים הביתה, סביר להניח שיש תוכנית פעולה שאמורה להוציא את העסק מהמשבר שאליו נקלע. זה בדיוק הזמן לגלות האם יש תוכנית כזו ובמידת האפשר, מה היא כוללת. אם אין תוכנית פעולה או שהיא לא באמת אפקטיבית, אולי הגיע הזמן לשלוח את קורות החיים העדכניים שלכם למעסיקים פוטנציאליים.

 

הכנה לגל הפיטורים הבא
מה צופן העתיד ולאן החברה ממשיכה מכאן?

 

3 – דברו עם הבוס בצורה ישירה

בהנחה שיש לכם ערוץ תקשורת ישיר עם הבוס, נצלו אותו כדי לקיים שיחה אישית ולהבין לאן העסק הולך. יכול להיות שלא תקבלו תשובות מפורטות ומדויקות מאוד, אבל כן תוכלו להבין האם התפקיד שלכם עומד להשתנות, מה מצבה של החברה והאם יש לאן לשאוף ברמה האישית והמקצועית. לא מזיק לשאול ומי יודע, אולי אפילו תקבלו תשובות כנות שיעזרו לכם לקבל החלטות.

 

4 – נסו לקבל על עצמכם סמכויות חדשות

האמת הפשוטה היא שכל עובד שעזב את החברה השאיר אחריו כיסא ריק עם לא מעט סמכויות, ועבור השורדים זו עשויה להיות הזדמנות. זוהי הזדמנות מיוחדת עבור עובדים בדרג נמוך יחסית, אלא שרק חיכו שמישהו יתן להם את הצ'אנס לצבור ניסיון ולעשות קצת מעבר לתפקיד המקורי שלהם. אל תהססו לבקש מהבוס עוד פרויקטים או משימות, ובוודאי תחומי אחריות, ואל תשכחו להכניס את השדרוג בתפקיד גם לקורות החיים שלכם.

 

 

5 – בחנו את המצב הקיים בתעשייה

אחת השאלות החשובות שעליהן כדאי להשיג תשובה, היא האם רק החברה שבה אתם עובדים נפגעה או שמא מדובר בנזק כבד שנגרם לענף כולו. אם מדובר בפגיעה בענף, סביר להניח שתתקשו למצוא עבודה חדשה אצל מתחרה, למשל. במקום, כדאי לשקול אפשרות לשנות את התחום שבו אתם עוסקים ואפילו את התפקיד שלכם. גם כאן כדאי לזכור שמדובר בסך הכל בהזדמנות טובה לעשות משהו קצת אחר, לבחון את האפשרויות שלכם ולקבל החלטות משמעותיות להמשך הקריירה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme