10 שאלות שמומלץ לך לשאול בראיון העבודה הבא שלך

מערכת2 דקות קריאה
שאלות שממש כדאי לך לשאול
שתף:

אחרי שליטשת את קורות החיים שלך, שלחת אותם למעסיקים פוטנציאליים והמתנת ליד הטלפון בקוצר רוח, הגיע הרגע המיוחל. ראיון העבודה מתקרב, וסביר להניח שבשלב הזה רוב הדגש הוא על הדרך שבה נכון לך לענות לשאלות שיעלו במהלך הראיון, למשל על הרקע התעסוקתי, ההשכלה או השאיפות שלך לעתיד, וכמובן על ציפיות השכר. אלא שלא רק המראיין ראוי לשאול כאן את כל השאלות, ולמעשה, גם לך יש זכות מלאה לשאול ולקבל תשובות.

 

 

10 שאלות חשובות

1 – איך העבודה מהבית השפיעה על הצוות, על הפרודוקטיביות שלו ועל המוראל באופן כללי?

2 – איך התחלת את הדרך שלך בתחום, מה הוותק שלך בחברה ומה נותן לך מוטיבציה גם היום?

 

שאלות על עבודה מהבית
איך העבודה מהבית השפיעה על העובדים?

 

3 – עד היום נהניתי לעבוד בעיקר עם חברות גדולות/קטנות/צומחות/פרטיות/ציבוריות/משפחתיות (מה שנכון עבורך כמובן). אם כן, איך לדעתך אצליח להשתלב גם בחברה הזו?

4 – מה לדעתך הסגנון הניהולי שלך?

5 – מה קצב העבודה בחברה? יש תקופות של "לילות לבנים" וכולם נרתמים, או שהקצב די יציב לאורך השנה? יש ימים, שבועות או חודשים שבהם יש יותר עומס?

6 – מי הלקוחות שלי (הפנימיים והחיצוניים), ואיך הם מודדים אותי או אותנו?

7 – תוך כמה זמן עליי לקבל את ההחלטה בנוגע למשרה? מתי להיות איתך בקשר?

8 – איך הבוס שלי לעתיד בוחן ביצועים? אם אשאל קולגות שלי, האם הם יעידו שהערכת הביצועים תורמת לשיפור הביצועים שלהם? ואיך החברה עוזרת לעובדים להמשיך להשתפר ולהתקדם כל שנה?

 

שאלות על הערכת ביצועים
האם הערכת העובדים תורמת לשיפור הביצועים שלהם?

 

9 – האם היו שינויים בחברה בעקבות הקורונה, למשל קיצוצים או שינויים בהיקפי המשרה? לדעתך אלה שינויים קבועים? האם צפויים שינויים נוספים מהסוג הזה?

10 – האם זו משרה חדשה או קיימת? אם היא חדשה, מדוע היא נוצרה ומה הציפיות ממני בתפקיד? אם זו משרה קיימת, מדוע העובד הקודם עזב? מה הוא עשה היטב ומה החברה מצפה ממי שייכנס במקומו?

 

 

למה לשאול שאלות בכלל?

חשוב לזכור שלשאלות הללו יש מטרה ברורה, ולא, אתם לא אמורים להיתפס כבוחנים או שופטים. למעשה, שאלות מהסוג הזה רק יעידו שאתם מתעניינים במשרה באמת, וגם אם עדיין לא התחייבתם, אתם נלהבים ונרגשים, ורוצים לדעת יותר על התפקיד, על החברה ועל האפשרויות שמצפות לכם בעתיד. גם אם תרגישו בנוח לשאול רק 3 או 4 שאלות זה לגמרי בסדר, ובהחלט מספק. בחרו את השאלות החשובות ביותר עבורכם, אלה שיהיה לכם נוח יותר לשאול.

 

אה, ושיהיה בהצלחה, כמובן!

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme