איך תרצו לבלות יחד את ימי הפנסיה שלכם?

רון מדינה5 דקות קריאה
שתף:

 

מי מאתנו לא מחכה להגיע לגיל בו נוכל לקום בבוקר ולנוח על זרי הדפנה ולהחליט איך היום שלנו יראה מבלי שאחרים יקבעו לנו את סדר היום? כל אחת ואחד מאתנו חושב על ימי הפנסיה הנהדרים ומדמיין איך יבלה אותם עם הנכדים, בפיתוח תחביבים ישנים, בטיולים או פשוט בבית עם הבעלים או הנשים. אולם כאשר שני בני הזוג יוצאים לפנסיה, עלולות להיות פרשנויות שונות לבילוי ימי החופש הבלתי נגמרים, ובעוד אחד מאתנו ירצה לראות את נופי הארץ הנשכחים השני ירצה לשבת עם ספר טוב או להשלים סדרות טלוויזיה וסרטים. כדאי להתכונן לימי הפנסיה המאושרים ועל מנת שהם באמת יהיו כאלה כדאי להתכונן אליהם יחד. הנה מספר דוגמאות לתכנון שיכול להועיל.

 

פשרה היא כל העניין

עד הפנסיה, השבוע שלכם הוגדר ממטרות ידועות מראש. בדרך כלל. ידעתם לאן תלכו לאחר שתקומו בבוקר ובאיזו שעה תחזרו, ידעתם שיש מטלות ביתיות אותן צריך לבצע וילדים להם צריך לדאוג בהסעות לחוגים או עזרה בשיעורים. למעשה הייתם כל כך עסוקים, שראיתם אחת את השני למספר שעות בודדות כל ערב, בסופ"שים ובחגים.

לאחר הפנסיה השבוע שלכם יהיה פנוי. לא בהכרח תהיה עבודה ללכת אליה, הילדים כבר יהיו גדולים וגם המטלות הביתיות יצטמצמו בהתאם. פתאום תגלו שאתם פוגשים אחת את השני הרבה יותר מבעבר אבל יתכן שכל אחד מכם ירצה לבלות את הזמן הפנוי אחרת. לכן, ככל שתקדימו לדון בסוג הפנסיה שלכם ואיך תרצו לבלות אותה, כך ייטב לכם אחר כך.

 

גם תזמון הוא כל העניין

באיזה גיל תרצו לצאת לפנסיה? חלקנו ירצו לצאת לפנסיה עם גיל הפרישה המגיע להם על פי חוק. אחרים אולי לא ירצו לפרוש ויחליטו להישאר בעבודה אם יתאפשר להם, ואילו יש כאלה שיעדיפו לצאת לפרישה מוקדמת ולהתחיל ליהנות מהחופש בגיל צעיר יותר.

לא משנה מה בסופו של דבר תבחרו לעשות, כדאי שתעשו זאת תוך שיתוף בת או בן הזוג כדי להכין אופק זוגי וכלכלי ביחד.

 

אופק כלכלי – גם לו חלק בעניין

כמו לאורך כל החיים הזוגיים גם בפנסיה יש חשיבות לתוכנית הכלכלית של בני הזוג. יתכן שתרצו לנצל את כספי הפנסיה כדי לכסות את שארית המשכנתא או לקנות דירה להשקעה. יתכן שתרצו להתחיל לטייל בעולם או להמשיך לגור באותו בית ולבלות עם המשפחה או החברים. כדאי שלפני כל בחירה שתעשו, תחליטו מה יהיה התקציב שתבחרו להשקיע מכספי הפנסיה כך שעדיין תיהנו מחיי נוחות מדי שנה.

 

דירה להשקעה או קרובה לנכדים?

כספי הפנסיה יפתחו בפניכם אפשרויות חדשות לשינוי המגורים. גם כאן יהיה עליכם, כבני זוג, להחליט יחד מה נכון בשבילכם. לשינוי סביבת המגורים יכולה להיות השפעה מכרעת בין אם תבחרו לעבור לדיור מוגן או לדירה בלב המטרופולין התוסס ובין אם תחליטו להתקרב לנכדים או לעבור לשקט שבכפר. חשוב שתגיעו להחלטה שקולה בשיחה פתוחה וכנה ואולי אפילו ייעוץ כלכלי מקצועי יוכל לכוון אתכם למקום הנכון.

 

האוכל מוכן!

יכול להיות שהחופש שבפנסיה יגרור שינוי בביצוע מטלות הבית. פתאום שניכם במטבח רוצים לבשל או אחד כל היום מבשל והאחר מתבטל. כדי שאף אחד לא יפלוש לתחומו של השני, יתכן שחלוקה של מטלות הבית עבור כל יום או באופן קבוע תעזור לשמור על סדר ושקט בין בני הזוג. אחרי הכל, לא תרצו שימי הפנסיה המאושרים יהפכו להיות ימי בריחה מהבית בבקרים.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme