המשכורת שלך נעלמת כל חודש? 4 צעדים שישנו את המצב

עינת שמואלוביץ2 דקות קריאה
לאן נעלמה המשכורת שלך
שתף:

גם בעלי שכר גבוה יחסית בוודאי מכירים את התחושה הזו. המשכורת נכנסת בדיוק בזמן, ורגע לאחר מכן היא נעלמת בגלל המינוס התופח, החיוב בכרטיס האשראי וניכוי החזרי הלוואות והוראות קבע אחרות. אם התרחיש הזה מוכר לך וגם לך ברור שהגיע הזמן לשנות את התמונה, הנה 4 צעדים פשוטים שיעזרו לך לעשות את זה.

 

1 – בונים תקציב ועובדים לפיו

לא מזמן הזכרנו כאן כמה דרכים טובות לבנות תקציב שמתאים לכל אחד באופן אישי, ואין ספק שמדובר בצעד בסיסי וחשוב שיעזור לך להשיג שליטה על הכסף שלך. אנשים רבים תוהים לאן נעלמת המשכורת שלהם, אבל חוסר הוודאות איננו קיים כשיש מעקב תדיר אחר ההכנסות וההוצאות, וכשיש סעיפי תקציב מוגדרים. יש כאמור שיטות שונות לנהל תקציב, כמו שיטת 50/30/20 למשל.

 

 

2 – מצמצמים הוצאות ככל הניתן

רוב ההוצאות הגדולות הן קבועות, ואנחנו יכולים לזהות אותן מראש. החזר המשכנתא או שכר הדירה, וגם ההלוואה על הרכב, אלה כמה דוגמאות להוצאות שמכבידות עלינו יותר מכל. אם נדמה שאת המשתנים הללו אי אפשר לשנות, הרי שזה פשוט לא נכון. כך, מי ששוכר דירה יכול לאתר דירה במחיר נמוך יותר, את הביטוחים הקיימים ייתכן שניתן להחליף ואם החזר ההלוואות מכביד עליך משמעותית, איחוד הלוואות הוא צעד לא רע בכלל. בקיצור, כדאי לגלות לאן נעלם נתח גדול מההכנסה מדי חודש, ולחפש את הדרך להוזיל את העלות עד כמה שניתן.

 

לצמצם הוצאות
הגיע הזמן לצמצום הוצאות – בעיקר את הכבדות מכולן

 

3 – מפסיקים לחלק עסקאות לתשלומים

רציתם לקנות טלוויזיה חדשה, אולי בכלל הזמנתם חופשה בחו"ל, וחלוקת העסקה לתשלומים נראתה כמו פתרון פשוט ויעיל מאוד. לכאורה זה נכון, אבל בפועל עסקת תשלומים רק מגדילה את ההתחייבויות שלכם, וכך אתם מתגלגלים מחודש לחודש עם חוב גדול עוד יותר. אם כן, נסו לצמצם את התשלומים הקיימים ולפרוע עסקאות שעדיין לא נפרעו במלואן, והימנעו מעסקאות כאלה גם בעתיד. במקום לחלק את התשלום על החופשה הבאה למספר תשלומים, חסכו לקראת החופשה מראש, גם אם אין לכם יעד מוגדר.

 

 

4 – מגדירים תוכניות חיסכון

אחרי שבנינו תקציב וצמצנו הוצאות, הגיע הזמן לתכנן מה נעשה עם ה"עודף" שנשאר. ליתר דיוק, השאלה הבאה היא לא מה נעשה עם הכסף, אלא איך נחלק אותו בין תוכניות חיסכון שונות. כך כדאי לחסוך לטווח הארוך, כלומר לקראת הפרישה לגמלאות, אבל גם לטווח הקצר, למשל לחופשה הבאה או לקראת החתונה של הילדים. מומלץ לשמור גם סכום נזיל בצד למצבי חירום, כדי שלא תיכנסו לבור כלכלי בפעם הבאה שתידרשו לעבור טיפול שיניים יקר או לשפץ את הדירה בגלל נזילה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme