סקר נתוני השכר ל-2018 של אולג'ובס – כמה באמת אנחנו מרוויחים?

עומר גלעדי5 דקות קריאה
כמה מרוויחים השכירים בישראל?
שתף:

במהלך שנת 2017, עלה השכר הממוצע במשק בכ – 3.3%, והוא עומד כעת לשכירים במשרה מלאה על קצת יותר מ – 10,000 ש"ח. גם שכר המינימום עלה, עם הפעימה השלישית בתחילת השנה והפעימה הרביעית בסופה, למתווה העלאת שכר המינימום. שכר המינימום למשרה מלאה במשק עומד כעת על – 5,300 ש"ח. באתר המשרות מהגדולים בארץ AllJobs, אספו פרטי שכר של מעל 208,000 עובדים במשרות שונות בישראל במהלך החודשים האחרונים, ולאחר פילוח ועיבודים סטטיסטיים, ניראה כי מסתמנת טבלת דירוגי שכר במגזר העסקי בישראל, שאולי תסייע לכם לבחור קריירה. אז, אילו תחומי עיסוק בישראל הם הרווחיים ביותר? כל המידע – לפניכם.

פערים של 200 אחוזים
עם פערים של עד 200 אחוזים ויותר – סקר השכר הגדול של אולג'ובס שבוצע בחודשים הראשונים של שנת 2018, מציג תמונה אמיתית ועדכנית אודות השכר הממוצע במשק בתחומי העיסוק השונים"

 

 

מי מרוויח הכי הרבה?

ניראה כי השכירים המחזיקים בתואר "המרוויחים הגדולים של השנה", הם ארכיטקטים של מערכות תוכנה, המסוגלים לבצע איפיון של המערכת והגדרות לקראת הפיתוח. משכורת ממוצעת עבור ארכיטקט מערכות תוכנה, על פי אותו הסקר, היא מעל 30,000 ש"ח.  עוד מרוויחים מעל 30,000 ש"ח, בעלי משרות הנהלה בכירה, מנכ"לים וסמנכ"לים (סמנכ"ל פיתוח, סמנכ"ל כספים, סמנכ"ל תפעול). בטווח ההשתכרות של 20,000 – 24,500 ש"ח בחודש, דווקא נמצא מספר לא קטן של משרות אפשריות שזה השכר הממוצע המוצע בהן, ועל פי הסקר, אלו הן:

 

  • ייעוץ משפטי (כ – 20,000 ש"ח לחודש)
  • ניהול פרוייקטים בבינוי (כ – 20,500 ש"ח)
  • ניהול מוצר באינטרנט (כ – 20,500 ש"ח)
  • ניהול מכירות בשוק הבינלאומי (כ – 21,500 ש"ח)
  • ניהול הנדסי (כ – 23,500 ש"ח)
  • הנדסת חומרה (כ – 24,000 ש"ח)
  • פיתוח אלגוריתמים (כ – 24,500 ש"ח)

 

מעניין לציין – השכר הממוצע של מנכ"ל עומד על כ – 32,000 ש"ח, כך יוצא, שארכיטקטורת מערכות תוכנה היא קריירה רווחית יותר מניהול ארגון.

 

המקצועות הרווחיים ביותר – מה כדאי ללמוד?

טיפוח הקריירה הוא הרפתקה שאורכת שנים רבות, בדרך כלל על פני כל שנות העבודה שלנו, עם לימודים אקדמיים ועל תיכוניים שונים; משרות שונות המאפשרות לנו עיסוק בתחום בנקודות מבט שונות; ועוד. אם אתם בשלבי תכנון ראשוניים של הקריירה שלכם וחשוב לכם לאתר את המקצועות הרווחיים ביותר בשוק הישראלי, בוודאי תשמחו לקרוא כי סקר אולג'ובס הציג גם נתונים אלו, ומתוצאות הסקר באתר עולה כי רופאים, עורכי דין, יועצים ארגוניים ורואי חשבון הם בעלי התפקידים בעלי תלוש השכר הנדיב ביותר (רופאים – בממוצע 40,000 ש"ח; עורכי דין – בממוצע 39,000 ש"ח; יועצים ארגוניים – בממוצע 35,000 ש"ח; רואי חשבון – בממוצע 30,000 ש"ח). כך, בין אם אתם מעוניינים בניהול קריירה שכירים או בין אם אתם דווקא שוקלים פעילות עצמאית – על פי הנתונים, עולה כי אלו ארבעת המקצועות, שמשתלם לבחור בהם בלימודים האקדמיים.

 

מה משתלם ללמוד?
אם אתם רוצים להרוויח שכר נאה יש כמה תחומים שכדאי ללמוד, בהם גם רפואה כמובן

 

פערי שכר לפי מאפיינים שונים

גובה השכר משתנה על פי מאפיינים כמו סך שעות העבודה, שנות הניסיון של העובד ורמת ההתאמה שלו למשרה המוצעת. ביחד עם משתנים אלה, שהם אולי ברורים מאליהם, משתנים נוספים השפיעו על ממוצע השכר במשק: בראש ובראשונה נציין, כי הנתונים מצביעים על שכר גבוה יותר באפן מובהק לגברים ביחס לנשים המחזיקים שניהם במשרה דומה באותו תחום עיסוק. לדוגמה, בתחום הנדסת התוכנה, אנחנו רואים הפרשים של יותר מ – 30%, בשכר הגברים ביחס לשכר הנשים. הפרשים כאלה נראים בעוד תחומי עיסוק, ביניהם באקדמיה וההשכלה הגבוהה, בחינוך, בפיתוח, בשיווק ומכירות, ואחרים. משתנה נוסף שניכר כי הוא משפיע על גובה השכר הוא אזור המגורים, כאשר אלו שגרים בפריפריה מרוויחים פחות באותו תחום עיסוק ביחס לאלה שגרים ועובדים במרכז. עד כדי כך, שניראה כי הבחירה המשתלמת ביותר היא מגורים בפריפריה (שם בדרך כלל עלות המחיה נמוכה יותר) ועבודה במרכז.

 

 

הירשמו והיחשפו לנתונים בתחום העיסוק שלכם

סקר השכר החברתי של אתר אולג'ובס עדיין אוסף נתונים – ואתם מוזמנים למלא את נתוני ההעסקה והשכר שלכם, ולהיחשף מייד לאחר מילוי טופס קצר לממוצע ההשתכרות בתחום העיסוק שלכם, על פי מגדר, מקום מגורים, שנות ניסיון ועוד.

 

לסקר השכר של אולג'ובס

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme