מהיר ועצבני פעם תשיעית – ביקרות סרט

Roei Frenkel5 דקות קריאה
שתף:
אמל"ק: לקחו "מגוחך" וקשרו אותו ל-Dodge Charger Tantrum עם מנוע טווין-טורבו 9 ליטר ו-1650 כוח סוס; ואז לקחו "כיף" וחיברו אותו ל-Apollo IE עם מנוע 6.3 ליטר V12 ו-830 כוח סוס ונתנו לשניהם להתחרות.
"מהיר ועצבני 9" סרט האקשן-פקשן התורן של השנה נחת בישראל ולא היה צריך הרבה על מנת לשכנע את אחיכם ללכת לראות. הטריילרים הבטיחו מפלצות מוטוריות מהסוג המשובח ביותר שיגרמו לכל גבר להזיל דמעה בלבו ולהחסיר פעימה בנשימתו, הרס וחורבן בסיטונאות וקלישאות. המון המון קלישאות. יחד עם זאת, ישנו איזון עדין מאוד בין גיחוך לאקשן מוגזם חסר הגיון ומוגבלויות פיזיקליות שקל מאוד להפר כשאתה עושה סרט שכל תכליתו היא מופע ראווה של פיצוצים, כאוס ובלגאן. כעת נשאלת השאלה, כמה אנשים נותרו באולם כשהעשן של אחרון הפיצוצים התפזר ולאף אחד לא נשאר עוד וואן-ליינר שגור, שחוק וטחון עד דק לומר?
דומיניק "דום" טורטו (ווין דיזל) חי חיי חופש ושליווה אי שם באמצע שום מקום עם אשתו לטי (מישל רודריגז) ובנו בראיין. לא מהיר, לא עצבני, רגוע. לפחות עד שהחבר'ה הקבועים שלו רומן, טג' ורמזי קופצים לבקר וכולם יוצאים למסע רווי חריקות גלגלים ושאגות מנועים בעקבות חטאי העבר של דום.
סדרת "מהיר ועצבני" אומנם מעולם לא התהדרה בעלילה שהצליחה להגיע גבוה יותר מצואת נחשים אבל הפעם הצלחתי לשבת בכסאי גם ברגעים הכי קשים מבלי לנוע באי-שקט. הסרט הזה מתקשר בצורה כזו או אחרת לכל השמונה הקודמים ונותן לנו חלון לדמותו של דום. איך הוא נהיה מהיר, למה משפחה זה דבר חשוב, מה גרם לו להתעצבן כל כך ולמה משפחה זה באמת ב-א-מ-ת הדבר הכי ה-כ-י חשוב בעולם כולו. מעבר לכך שמוטיב המשפחה מוהההפיע פה מספר מטריד של פעמים, יאמר לזכותו של דום שהוא חוזר עליו, שוב ושוב ושוב עם הרבה לב.
ואם מדברים על הרבה לב, ג'ון סינה המתאבק המפורסם משחק כאן את הנבל הראשי והוא "מרץ-2020" גרוע. מה הפלא שלא נתנו לו לעשות "Heel Turn" ב-WWE כל השנים האלה. הבן אדם האייר 4 דלתות של שרירים וגם כשהוא כועס נורא נורא נורא הוא עדיין נראה כאילו הוא מחייך. לא שוכנעתי.
נעבור לחלק האמנותי. מזינוק בין גורדי שחקים עם ליקאן הייפרספורט, גרירת כספות ברחוב עם זוג דודג צ'ארג'ר SRT-8 ועד להפלת מסוק באמצעות וו גרירה והרבה טנדרים מחוברים זה לזה, סדרת "מהיר ועצבני" מעולם לא ידעה די. בין אם האקשן נוגד כל חוק פיזיקלי אפשרי ומגוחך במימדים כאלה שאפשר לראות אותו מהחלל החיצון, אי אפשר לקחת ממנו את זה שהוא משאיר את הצופה המום ועם חיוך מאוזן לאוזן. אותו קו בדיוק מנחה את האיטרציה התשיעית. כן, דום כל הזמן לובש חולצה לבנה ומצוחצחת ואף פעם לא מתלכלך; כן, הוא לעיתים משתמש ברכב הלא חסין-כדורים בעליל שלו בתור ספוג לכדורים וכן, יש בדיוק שני אפרו-אמריקאים בסרט שכל תפקידם מתחיל ומסתיים בלהגיד "יהא מאדאפאקה". אבל על מה שהם עשו שם עם המגנטים מגיע להם לא פחות ממחיאות כפיים וכל המוסיף גורע.
אז כמה אנשים קמו מהסרט באמצע ויצאו אתם שואלים? להערכתי כשליש מהאולם. אנקדוטה מעניינת, השליש שעזב היו בעיקר בני זוג שהגבר לא יכל להוריד את העיניים מהמסך תוך כדי שהוא מובל על ידי בת זוגתו אחר כבוד החוצה – ספור אמתי שקרה באמת. אין ספק שסרט מהסוג הזה נוטף אוקיאנוסים של טסטוסטרון ולא קורץ לכל אחד. יחד עם זאת, אין מנוס מלהמליץ לקחת את הילדים וללכת לראות. ואם אפשר להביא גם את הילד שבכם על הדרך אז מה טוב.
קרדיט תמונות:
מהיר ועצבני 9, Universal Pictures (c)
באדיבות טוליפ אנטרטיינמנט ישראל
שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme