האם "מאטריקס התחייה" יחייה את הטרילוגיה המתה של הוצ'אוסקיות או שמה יקבור אותה אחת ולתמיד?

Roei Frenkel5 דקות קריאה
שתף:

"כשמאטריקס" יצא לראשונה ב-1999 הוא היה לא פחות ממהפכני. סרט שגירה את העין לא פחות מאשר את המחשבה. הוא הציף לא מעט שאלות פילוסופיות ויחד עם זאת היה מגניב ברמות אחרות לצפייה פעם אחר פעם אחר פעם. אך אחרי שהבנת את הקונספט והרמת את הלסת חזרה למקומה, מה שנשאר זה המגניב. בדיוק על זה נשענו הסרט השני והשלישי שהיו פצצות אקשן ואנרגיה מטורפות…ואז הגיע הרביעי ולא ברור מה הוא בדיוק ניסה לעשות.

קיאנו ריבס ("ספיד", "ביל וטד", "ג'ון וויק"). אחד מכוכבי האקשן הכי בולטים של המאה ה-21. אני אוהב אותו. מאוד אוהב אותו. אבל OMG כמה שהוא גרוע כשהוא פותח את הפה. היה לי קשה שלא להתכווץ בכיסא כל פעם שניסה לומר יותר מ-2.5 מילים ברציפות. נכון, ריבס לא בדיוק שחקן מחונן אבל הוא איש של עבודה. מי שראה את ההכנות והאימונים שלו "לג'ון וויק" יודע בדיוק על מה אני מדבר. הבן אדם מכונה. לכן, חיכיתי לרגע שבו יתחיל להעיף שם ראשים. חיכיתי. וחיכיתי. וחיכיתי וזה פשוט לא קרה. כאילו אתה ילד ואבא שלך לוקח אותך במשך שעתיים ועשרים ושמונה דקות לחנות צעצועים מארץ האגדות רק כדי לגלות שהרסו אותה ובנו שם איזה סודוך. בתור סרט אקשן "מאטריקס: התחייה" הוא אחד מסרטי האקשן הכי דלים באקשן שאי פעם יצא לי לראות.

כשישבתי לראות את הסרט, ממש ב-10 דקות הראשונות התבהרה תמונה די מטרידה. אף אחד מהשחקנים לא באמת רצה להיות נוכח בו. זה מגיע כסוג של הלצה (די מוצלחת) כאשר הדמויות הראשיות מדברות על כך שהאיטרציה הרביעית של סרטי "מאטריקס" הייתה קורת בין אם הם היו לוקחים בה חלק ובין אם לא ויבטלו להם את החוזה אם הם לא ישתפו פעולה. כןכן, קראתם נכון. הדמויות בסרט, מדברות על הסרט עצמו. לכאורה נשמע כמו אחלה דחקה והיה חסר רק שישברו את "הקיר הרביעי" ויגידו משהו ישירות לקהל, אך ככל שעברו הדקות התברר שמאחורי כל צחוק יש אמת. גם אני לא הייתי רוצה להשתתף בסרט הזה לו הייתי קיאנו ריבס, קארי אן מוס או ג'ונתן גרוף.

בבסיסו "מאטריקס: התחייה" הוא הומאג' לסרט הראשון בסדרה. יש בו המון רפרנסים גלויים וברורים וזה נחמד קצת להתרפק על העבר. כעת נשאלת השאלה מה הוא מביא לשולחן מעבר לנוסטלגיה? התשובה היא לצערי שום כלום. הרעיון הכללי הוא *קול נחירה* אהבתם של טריניטי *קול נחירה* וניאו וכבר היינו בסרט הזה יותר מפעם אחת.

אפשר ללכת לראות אבל רק אם ממש ממש מתעקשים.

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme