ביטוח רכב בהתאמה אישית מייצר מהפכה: עד 45% הנחה לעשרות אלפי ישראלים בביטוח הרכב

מערכת5 דקות קריאה
שתף:

כך אלפי ישראלים גילו שיטה להוזיל את ביטוח הרכב בעד 45% בבדיקה עם תוצאה מיידית 

 

עם מגוון חברות הביטוח ומבחר מסלולי הביטוח הקיימים כיום, אין פלא שרבים טועים ובוחרים דווקא במסלולי ביטוח שאינם מותאמים ואינם משתלמים עבורם. זאת, למרות שבבדיקה פשוטה, ניתן למצוא את הביטוח המושלם עבורכם ועל הדרך גם לחסוך בעלויות.

רבים מבעלי הרכבים נוהגים לבטח את רכביהם ללא בדיקה מעמיקה של תנאי וסעיפי הביטוח, תוך בחירה בהצעה הנמוכה ביותר ולעיתים אף מחדשים את הביטוח הקיים ללא כל השוואה ממשית בין הצעותיהן של החברות השונות. כך, נרכשות בימינו פוליסות ביטוח סטנדרטיות, על פי הצעה כללית הניתנת על ידי נציג החברה, ללא בחינת התאמתה למבוטחים ולמאפייני השימוש ברכבם. עבור נהגים רבים הצעות אלה עשויות להיות יקרות באופן משמעותי מההצעות אשר היו ניתנות בהתאמה אישית לאחר בחינת מאפיינים אלו.

 

מסלולי ביטוח ייעודיים – כך תחסכו בעלויות

על אף שחברות הביטוח מחוייבות להציע פוליסות ביטוח בסיסיות זהות, בהתאם לרגולציה, התחרות בשוק ביטוחי הביטוח מאלצת אותן לבצע התאמות ויוצרת לעיתים פערי מחירים משמעותיים בהצעת המחיר הסופית, המאפשרים למבוטחים ליהנות מחיסכון ניכר בעלויות.

בהתאם למציאות המשתנה, למאפייני הנהגים ולתרבות הנהיגה המקומית, מבצעות חברות הביטוח התאמות ושינויים בפוליסות המוצעות, המיועדות לתת מענה למבוטחים השונים ובמידת האפשר להוזיל עבורם את עלויות הביטוח, תוך התחשבות במאפיינים חריגים. הפוליסות המיוחדות, מוצעות באופן יזום על ידי חלק מהחברות, בעוד אחרות אינן ממהרות להציען, אלא רק לאחר התעניינות יזומה של המבוטח. בחירה בפוליסות אלה עשויה לחסוך למבוטחים כסף רב, תוך מתן מענה ממוקד לצרכיהם.

בין ההתאמות החדשות המוצעות כיום ניתן למצוא שני מסלולים מבוקשים במיוחד: ביטוח ייעודי לרכב חדש וביטוח מוזל לנהגים חדשים.

 

ביטוח רכב חדש – בטוח יותר, זול יותר

מסלול הביטוח הייחודי לרכבים חדשים מתחשב במספר עובדות חשובות הנוגעות לרוכשי הרכב החדש ולרכב עצמו. ראשית – רובם המוחלט של הרכבים החדשים בטיחותיים באופן משמעותי ומצויידים באמצעים טכנולוגיים המקטינים בצורה ניכרת את הסיכוי שיהיו מעורבים בתאונה. כמו כן, נהגי רכבים חדשים ינהגו לרוב בזהירות יתרה, מתוך רצון לשמור על רכבם ולהימנע מפגיעה בו. כך, יכולה חברת הביטוח להקטין מצידה את עלות הביטוח, תוך התחשבות בסיכון הקטן יחסית להפעלתו מצד המבוטח.

עובדה נוספת בה מתחשבים במסלול ביטוחי ייעודי זה, הינה ירידת הערך של הרכב החדש בשנותיו הראשונות. רכבים חדשים מאבדים מערכם 10%-15% בכל שנה, כבר מנסיעתם הראשונה. כך, ביטוח סטנדרטי במקרים של גניבה או במקרה של טוטאל לוס לרכב, יעניק למבוטח סכום הנמוך לעיתים בעשות אלפי שקלים מערכו של הרכב. הביטוח הייעודי לעומת זאת, מבטיח למבוטח פיצוי שאינו כולל את ירידת ערכו של הרכב בשנותיו הראשונות.

 

ביטוח נהג צעיר – נוהגים פחות, משלמים פחות

פוליסת ביטוח ייעודית נוספת הינה הפוליסה לנהגים חדשים. פוליסה זו מתחשבת גם היא במספר עובדות חשובות, מהן נהגו חברות ביטוח להתעלם. עובדה ראשונה מתייחסת להיקף השימוש של נהג צעיר ברכב. כאשר מדובר ברכב המשפחתי, הוא נמצא לרוב בשימוש ההורים, בין אם לצרכי עבודה ובין אם לצרכי סידורים או נסיעות שגרתיות יומיות. הנהג הצעיר נהנה מהרכב רק כשזה אינו נמצא בשימוש ההורים. כשמדובר בחיילים, לשם הדוגמא, ייתכן שהנהגים הצעירים ישתמשו ברכב פעם בשבוע ולעיתים אף פחות. כמו כן, חלקם של הנהגים הצעירים ממשיכים להשתמש ברכב בנוכחות הוריהם ונוהגים הזהירות יתרה.

אם כך, מדוע צריך מחיר הפוליסה כולו להתייקר באופן משמעותי ולהיות מושפע גם כשמדובר בנהיגה מועטה של הנהג הצעיר? כמו כן, במקרים של תביעת הביטוח כתוצאה מתאונה או נזק שנגרם על ידי הנהג הצעיר, לא הגיוני כי מחיר הפוליסה של ההורים יושפע, גם אם מדובר בנהגים זהירים שלא תבעו את הביטוח מעולם.

לכן, ניתן ליהנות כיום מפוליסת ביטוח ייעודית ונפרדת לגמרי, המיועדת לנהג הצעיר והמחושבת תוך התחשבות בהיקף השימוש ברכב וללא כל השלכות עתידיות על פוליסת הביטוח של ההורים במקרים של תביעה

 

בשורה התחתונה, גם חברות הביטוח מכירות בעובדה שלכם המבוטחים מגיע ליהנות מפוליסות המותאמות לכם באופן אישי והמתחשבות בהרגלי השימוש שלכם ברכב המבוטח, בהיקף השימוש ובמאפייני הרכב עצמו. על המבוטח מוטלת האחריות לדרוש פוליסה מותאמת מעין זו, אשר תאפשר לו ליהנות הן מהכיסוי הביטוחי הנדרש והן ממחיר הוגן המשקף את נתונים אלו.

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme