5 עצות כלכליות לצעירים שכדאי לאמץ כשאתם בשנות ה 20 לחייכם

עידו שיטרית5 דקות קריאה
שתף:

 

האם אתם בשנות ה-20 לחייכם? מירב הסיכויים שאתם מרוויחים שכר סטודנטים ולא גומרים את החודש, גרים אצל ההורים או עם שותפים והארוחות שלכם מורכבות בעיקר מפסטה זולה ושווארמה או פלאפל וצ'יפס. המחשבות על לקנות בית או דירה הן בגדר חלום והמכונית האידיאלית שהתקציב שלכם מאפשר היא מכונית יד רביעית.

 

בקיצור יש סיכוי טוב שאתם מרגישים תפרנים.  

 

ולמרות זאת, למרות המחסור בכסף והקשיים, חשוב לזכור שהעשור הזה יכול לשנות את חייכם, כלומר העשור הזה – שנות העשרים לחייכם, הוא עשור חשוב שבו תוכלו לבסס את עצמכם לקראת עתיד כלכלי יציב. ההרגלים וההתנהלות הכלכלית שתאמצו בעשור זה יסייעו לכם בהמשך כאשר תהיו בני 30, 40 והלאה.

 

אז איך מתחילים? הנה 5 עצות כלכליות לצעירים שתוכלו ליישם כבר היום

 

  1. תמשיכו לחיות כמו סטודנטים גם אחרי סיום הלימודים

כאשר אתם בשנות ה-20 לחייכם אתם יכולים לחיות חיי סטודנט תפרן. החברה והסביבה מוכנים לקבל אנשים בני עשרים פלוס שחיים עם שותפים, אוכלים ארוחות זולות וכו'. העצה הראשונה היא לנסות ולהמשיך באורח החיים הזה קצת יותר, כלומר גם אחרי סיום התואר וגם אחרי שהתחלתם לעבוד בעבודה חדשה.

 

  1. תרוויחו כסף מחוץ לעבודה

כשהייתם סטודנטים הצלחתם לאזן בין לימודים במשרה מלאה ועבודה במשרה חלקית. עכשיו כשסיימתם את הלימודים והתחלתם לעבוד אין סיבה שלא תוכלו להמשיך עוד קצת ותאזנו בין עבודה במשרה מלאה והכנסה נוספת במשרה חלקית. המשרה הנוספת יכולה להיות מצומצמת – אפילו רק סופי שבוע או שעות ספורות במשך השבוע. התוספת הקטנה הזאת יכולה לעזור לכם להתקדם לעבר בסיס כלכלי יציב בהמשך הדרך.

 

  1. תתמקדו בקריירה שלכם

שנות העשרים לחייכם זה העשור שבו תוכלו לתת 110% מעצמכם כדי להתקדם. חשבו היטב על המהלכים שלכם ועל הבחירות שלכם. תנסו להתקבל לחברות שבהן תוכלו להתקדם. תשתדלו להיפגש וליצור קשרים עם אנשים שיכולים לפתוח לכם דלתות ולהציג לכם הזדמנויות. תנסו ליצור רשתות חברתיות סביבכם שיסייעו לכם בהמשך.

 

אל תשכחו לחשוב קדימה ולנסות לראות את התמונה הגדולה. למשל כדאי לשקול לקבל הצעת עבודה במקום שבו תוכלו להתקדם ולהתפתח גם אם המשרה הראשונית שמציעים לכם היא בשכר נמוך ממה שתוכלו לקבל במקומות אחרים.

 

  1. פתחו קרן פנסיה או חיסכון פנסיוני

בגיל 20 קשה לחשוב על פרישה ולהבין את החשיבות של קופת גמל או חיסכון פיננסי, אבל למעשה זה אחד המהלכים החשובים ביותר ליצירת עתיד כלכלי מבוסס. דאגו כבר עכשיו לפתוח חיסכון או קרן פנסיה ותוודאו שאתם מפרישים כל חודש לפחות 15% מהמשכורת החודשית שלכם לחיסכון זה. אומנם הפנסיה עדיין רחוקה אבל אל תתייחסו לעניין זה כאל מותרות אלא חשבו על החיסכון הפנסיוני שלכם כהכרח – העתיד שלכם תלוי בזה.

 

  1. תנסו להחזיר את כל החובות וההלוואות שיש לכם

כשאתם חיים כמו סטודנטים וחוסכים בהוצאות או כאשר אתם מתחילים את דרככם המקצועית ומצליחים לעשות עוד קצת כסף בעבודות זמניות ומקורות הכנסה אחרים, יש לכם הזדמנות פז להחזיר את החובות ולהיפטר מהלוואות. הפכו את תשלום החובות לעדיפות עליונה ונסו להתחייב לכמה שיותר, מבלי לפגוע כמובן בחיסכון הפנסיוני שפתחתם.

 

זכרו שהאיזון בין שלוש הקטגוריות – החזר חובות, הקמת חיסכון ומציאת נתיבי השקעה, הוא חשוב ליצירת עתיד כלכלי יציב ואיתן.

 

חמש עצות כלכליות לצעירים אלה הן עצות שקל ליישם ותוכלו להתחיל כבר היום והן חשובות וחיוניות ליצירת בסיס כלכלי ממנו תוכלו ליהנות בהמשך החיים.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme