קרן השתלמות לעובדי בניין ושיפוצים – ממתי אתם זכאים ומה היתרונות?

מיכל כהן5 דקות קריאה
קרן השתלמות לעובדי בניין ושיפוצים
שתף:

לעומת עובדים אחרים, שיכולים לבקש מהמעסיק קרן השתלמות אבל לא בטוח שיקבלו, עובדי בענף הבנייה זכאים להטבה הזו באופן אוטומטי לגמרי, מבלי לבקש או אפילו לדעת במה מדובר.

כמובן שכן כדאי לדעת במה מדובר, מתי ואיך מקבלים את אחד התנאים הסוציאליים הכי מבוקשים בשוק העבודה. בשביל זה אנחנו כאן, עם כל המידע על הצטרפות לקרן, הפרשות, משיכה וגם – מה עושים אם לא המעסיק לא פועל על פי החוק.

[לחצו כאן כדי לבדוק באופן מיידי אפשרות להוזלת דמי ניהול ושיפור ביצועים בקרנות שלכם]

מה ייחודי בקרנות השתלמות לעובדי בניין ושיפוצים?

לעומת קרנות השתלמות לציבור העובדים הרחב, בהן ניתן להחליט כמה העובדים והמעסיקים מפרישים בכל חודש מהשכר (כל עוד היחס הוא לפחות 1:3, לטובת המעסיק), ההפקדה לקרנות השתלמות בחברות בנייה ושיפוצים נקבעת על פי סוג העובדים והכשרתם.

  • מנהלי עבודה – מפרישים 2.5% משכרם, לצד תרומה של 7.5% מצד המעסיקים.
  • מנופאים – מפרישים 2.5% משכרם לצד תרומה של 5% מצד המעסיקים.
  • שאר העובדים בענף – בהתאם לוותק: עובדים בעלי 3-6 שנות ניסיון מפרישים 1% משכרם וזוכים לתרומה של 2.5% מצד מעסיקיהם, בעוד עובדים שצברו לפחות 6 שנות ניסיון מפרישים 2.5% משכרם ומקבלים עוד 5% מהמעסיקים.

 

רוצה לשפר את ביצועי הקרן שלך?

כבר 105,543 הריצו בדיקה להוזלה ושיפור ביצועי קרן ההשתלמות

בדיקה מוצלחת יכולה להיות שווה אלפי שקלים

בצע בדיקה

פרטיותך חשובה לנו

מתי מתחילה הזכאות לקרן השתלמות?

מנהלי עבודה (הן בבנייה והן בשיפוצים) ומנופאים (מפעילי עגורני צריח) זכרים לקרן השתלמות מהרגע שאתם מתחילים לעבוד, ממש החל מהיום הראשון. לעומתם, יתר העובדים בענף הבנייה זכאים להטבה רק לאחר שצברו 3 שנות ותק.

חשוב לציין: הוותק מחושב לפי מספר השנים בענף ולא בחברה.

חברות אשר מפרות את חובתן (להעניק קרן השתלמות לעובדיהן) עלולות להיענש. אפשר להגיש נגדן תלונה ליחידת האכיפה של חוקי העבודה, ובסיום התהליך מעסיק שנצא כי לא פעל כשורה יכול לקבל קנס כספי גבוה (עד 39,770 ש"ח). 

אפשרות נוספת היא הגשת תביעה בבית הדין האזורי לעבודה. כל סטייה ממה שמגיע לעובדים (עיכובים, הפרשות לא כדין או מחסור בהפקדות) היא עבירה פלילית, עליה ניתן להעניש באמצעות קנסות ואף מאסרים.

חשוב לעקוב ולוודא שאכן ניתנה ההטבה, כאשר הדרך הכי מהירה לעשות זאת היא באתר הר הכסף של משרד האוצר, המכיל את כל הקרנות תחת שם של עובד/ת

[לחצו כאן כדי לבדוק באופן מיידי אפשרות להוזלת דמי ניהול ושיפור ביצועים בקרנות שלכם]

מהו תהליך המימוש?

על מנת לממש את הזכאות לקרן השתלמות, על העובדים לבחור לאיזו קרן הם רוצים להשתייך, להודיע על כבר למעסיקים ולמלא את המסמכים הנדרשים. 

לאחר מכן, בכל חודש מתבצעות ההפקדות לקרן, כפי שתיארנו לעיל, באחד משני המועדים הבאים (המוקדם מביניהם): 7 ימי עסקים מהעברת המשכורת החודשית לעובד/ת או 15 ימים מסוף החודש החולף. כמו כן, בעת הפקדה המעסיקים צריכים להעביר דיווח (בצורה מקוונת) לגוף שמנהל את קרן ההשתלמות (בין אם זה בית השקעות או חברות ביטוח).

לאחר הבחירה הראשונית בקרן השתלמות, העובדים יכולים לעבור בכל עת לקרן אחרת (באותו גוף מנהל או בגוף אחר), ללא תשלום או פגיעה בוותק שצברו עד לאותה נקודה.

מלבד זאת, תנאי המשיכה והטבות המס זהים לשאר העובדים בכלל הענפים, לרבות פטור ממס רווח הון (החל משש שנים מפתיחת הקרן) והטבת מס הכנסה על הפקדות.

בשורה התחתונה, מדובר בהטבה ניכרת שעוזרת לעובדים בענף הבנייה והשיפוצים לחסוך בטווח בינוני וארוך.

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme
קרן ההשתלמות
בדקו זכאות להוזלה ושיפור ביצועי קרן ההשתלמות שלכם
לתחילת הבדיקה בחרו את גילכם