מיליונרים ישראלים שהיו פעם עניים

שרון פורגש5 דקות קריאה
שתף:

מי לא רוצה להיות מיליונר? כולנו רוצים להצליח ולהיות מיליונרים שיכולים להרשות לעצמם כל העולה על רוחם, להיות סיפור מעורר השראה עבור אחרים, אותם בני נוער וצעירים היושבים כעת מחוסרי כל ומבקשים להפוך לאנשי עסקים מצליחים אשר יוכלו לתת לילדיהם מה שהוריהם לא יכלו לתת להם.

 

לא חסרים סיפורים מעוררי השראה מעין אלה בעולם, למשל אופרה וינפרי שהפכה מבת לאם חד הורית לאשת תקשורת רבת ממון ורבת השפעה שהצליחה לשנות לא רק את חייה אלא גם את חייהן של נשים רבות. או סיפורו של סטיב ג'ובס, ילד מאומץ מסן פרנסיסקו, ממציא ומקים חברת אפל, אשר שינתה את פני העולם המערבי, אם לא את העולם כולו, בעשורים האחרונים. דוגמא נוספת היא ג'יי. קיי, רולינג, אשר כאשר כתבה את ספרה הראשון בסדרת ספרי הארי פוטר התקיימה על דמי אבטלה וכיום היא אחת מהנשים העשירות בבריטניה.

 

גם בישראל לא מעט מיליונרים. חלקם נולדו עם כפית הכסף, כגון שרי אריסון, בני משפחת עופר או בני משפחת שטראוס. אולם גם להם סיפור מעורר השראה, כגון משפחת שטראוס שעלו מגרמניה בשנת 1936 והחלו את בניית האימפריה הענקית שלהם החלה בצריף בנהריה.

 

חלק מהמיליונרים בישראל הגיעו ממעמד סוציו אקונומי ממוצע אך הצליחו לבנות אימפריות משגשגות, למשל סטף וורטהיימר אשר הקים בחצר ביתו בצפון בית מלאכה לייצור סכינים, בית מלאכה שלימים יהפוך לחברת הענק "ישקר".

 

יצחק תשובה

 

 

וישנם גם מיליונרים ישראלים אלו אשר החלו דרכם בעוני ופילסו דרכם מעלה עד הפסגה. ביניהם ניתן למצוא את יצחק תשובה, אשר נולד בטריפולי וכאשר עלה לארץ עם הוריו ושבעת אחיו חיו במעברה בנתניה, או בני לנדא שנולד להורים ניצולי שואה שהיגרו לקנדה ואת הונו עשה לאחר שעלה ארצה. או שאול נחמיה אייזנברג שהחל לבנות את עתידו כפליט מגרמניה בימי מלחמת העולם השנייה.

 

 

 

 

 

 

 

חיים סבן

גם חיים סבן, מיליארדר המעורה כיום בפוליטיקה האמריקנית ויש לו השפעה כלל עולמית נולד באלכסנדריה ועלה עם משפחתו ארצה. את נעוריו בילה בדירת חדר עם משפחתו בתל אביב כאשר אביב מתפרנס ממכירת עפרונות מדלת לדלת.

 

וישנו הסיפור מעורר ההשראה של האחים רפי, ג'ו ואבי נקש. בשנים האחרונות ניהלו האחים נקש מסע נרחב של רכישות עסקים וחברות בישראל, מסע ענק בדרש מהם השקעות של מאות מיליוני דולרים. אולם שלושת האחים החלו את דרכם בבית שבו לא היה כסף אפילו למברשת שיניים וחלומה הגדול של האם שהיתה בעלת קיוסק בתל אביב הקטנה בשנות ה- 1940 היה לרכוש מקרר.

 

המשותף לכולם: יוזמה, נחישות והתמדה. כולם עבדו קשה ונחלו גם תבוסות בדרך לפסגה, אולם יש בסיפורים שלהם להראות שלכל אחד מאיתנו יש סיכוי להפוך למיליונר. 

 

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme