כמה כסף צריך להרוויח כדי להיות חברים במועדון המאיון העליון בישראל

טליה פלד-נתנאל5 דקות קריאה
שתף:

 

כמה כיף זה שיש לך כסף, הרבה כסף. מספיק כדי שלא תצטרך לעבוד. תוכל לנוח כל היום בתנוחת בטן גב. ובכן, יש אנשים שיכולים לעשות זאת. אלו הם אנשי המאיון העליון – אולם, דווקא כששואלים אותם, הם טוענים כי זה מאוד מתיש וקשה, וכי לנהל כל כך הרבה ממון הוא אומנות בפני עצמה.

 

מהו המאיון העליון ואיך מצטרפים למועדון?

כ- 33,000 איש חברים במאיון העליון. לאור העובדה כי פערי השכר בין נשים לגברים, הרי שאין להתפלא כי 80% מהם הינם גברים. הם מהווים 1% מכלל האוכלוסיה בהתאם לדו”ח העוני שהוגש לכנסת באוקטובר 2015. והם משתכרים פי 50 ויותר מהשכר הממוצע במשק. יש להבין, אין מדובר בשכר בלבד מבחינתם, אלא בהכנסה חודשית כוללת. כלומר לא מעבודה בלבד, אלא מתשואות על השקעות, השכרת נכסים שונים, דיבידנדים, חסכונות, פקדונות וכדומה.

 

כדי לחדד את הנקודה נבהיר כי 85% מתוכם (כ- 28,500) הינם שכירים המשתכרים ברוטו של 135,000 ש”ח בחודש  המסתכם לכ- 78,000 ש”ח נטו. ואילו השאר, 4,500 איש, הם עצמאיים שמרוויחים בממוצע 440,000 ש”ח ברוטו בחודש המסתכמים לכ- 240 אלף ש”ח נטו. בסך הכל מדובר בהכנסה שנתית של 3,120,000 ש”ח בשנה בנטו. לפיכך העצמאים בעצם משתכרים פי 58 מההכנסה החציונית במשק.

 

מאיזה גיל אפשר להתחיל?

התשובה היא שככל שמתחילים בגיל צעיר יותר, היתרון העומד לרשותך רב יותר. אדם צעיר בגיל 22 יצטרך להרוויח הכנסה חודשית של מעל ל 27,000 ש”ח נטו לחודש כדי להמצא במאיון העליון. בגיל 40, כבר מדובר בהכנסה העוברת את 100,000 ש”ח נטו לחודש. ואילו בגיל 60, מדובר בהכנסה חודשית העולה על 120,000 ש”ח נטו בחודש. כן, ככל שרף הגילאים גדל יותר ההכנסה אמורה לגדול, והכניסה למועדון החברים המצומצם ממילא, הופכת קשה יותר.

 

מהו תחום העיסוק המועדף כדי להגיע למאיון העליון?

ובכן, אין באמת אחד כזה. לרוב מדובר בשילוב של מזל, כישרון, פיקחות וכמובן ירושה. אבל מבדיקה של תחומי העיסוק של אלו הנמצאים כרגע במאיון זה, ניתן לראות שניהול פיננסים ורפואה מובילים את הטבלה. לאחר מכן, עריכת דין, מחשבים, נדל”ן ומכירות. גם מקומם של היזמים, המדענים או אלו העוסקים באומנות, תקשורת וספורט לא נפקד כאן.

 

איפה אפשר לגור עם כל כך הרבה כסף?

הלכנו לבדוק מהם האפשרויות העומדות לרשותו של איש המאיון העליון בחיפוש אחר מגורים. מצאנו מספר פרוייקטים המציעים דירות יוקרה.

 

לדוגמא, פרוייקט “טופ התיכון”, של חברת בוני התיכון בשכונת עיר ימים בנתניה. שם מוצעת דירת פנטהואז בקומה העליונה, הכוללת בריכה ענקית במרפסת השמש. דירה כזאת עולה לא פחות מ- 7 מליון ש”ח. לעומתה, דירת פנטהאוז בפרוייקט “טופ אגמים” שבקרית גת, הכוללת הכנה לג’קוזי חיצוני במרפסת, וששטחה עומד על כ – 150 מ”ר עם מרפסת שמש מרווחת בשטח של 80 מ”ר, עולה כ- 3 מליון ש”ח.

 

פרוייקט “בי יוניק” של חברת אמריקה ישראל בשכונת נווה גן ברמת השרון, מציע דירת פנטהואז שמתפרשת על פני שטח של 217 מ”ר,לדירה 3 מרפסות בשטח כולל של 82 מ”ר, ובה קירות מסך, כלומר במקום קירות לבנים ישנן קירות שקופים המאפשרים לדייר נוף פנורמי, במחיר של 7 מליון שקלים.

 

אבל למרות על פרוייקטי הבניה היוקרתית הזאת מבדיקה שערכנו עולה כי אזור המגורים המועדף על  המאיון העליון הוא אזור תל-אביב, והסביבה שמחוץ לתל-אביב. בעיקר אזורים כגון הרצליה, סביון, כפר שמריהו ורמת-גן. עובדה מעניינת נוספת היא כי חמישית מאוכלוסיית המאיון העליון חיים בחו”ל בערים כגון לונדון, ניו-יורק, לוס אנג’לס או מיאמי.  

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme