כמה מרוויח מהנדס בישראל אחרי 10 שנות עבודה?

טליה פלד-נתנאל5 דקות קריאה
שתף:

בחירת קריירה היא אבן דרך עבור צעירים רבים. שהרי מדובר לא רק בשכר שהם אמורים להרוויח כיום אלא גם בעתיד. סטודנטים הבוחרים במקצוע בתחום ההנדסה תוהים לא אחת מה יהיה שכרם העתידי בעוד עשר שנים מיום סיום לימודיהם. ובכן, יצאנו לבדוק כמה מרוויח מהנדס בשוק הישראלי.

 

המילה העברית הנדסה מקורה מהשפה הפרסית ומשמעותה גיאומטריה. מהנדסים מעורבים כמעט בכל אספקט של חיינו. הם מפתחים מכונות, קובעים את רכיבי המזון ומעורבים בהקמת כורים גרעיניים. יש לציין כי הביקוש הגובר למהנדסים הוא כלל עולמי. המהנדסים במשק נהנים מתנאי שכר גבוהים. אם כי חשוב לציין שקיים הבדל מהותי בין סוגי ההתמחות ההנדסית, ובין מספר שנות הניסיון שצבר המהנדס. כמובן שהשכר מותאם לכמות שעות העבודה בחודש. שעות העבודה הממוצעות למהנדסים במשרה מלאה נע בין 180 שעות בחודש ל- 200 שעות בחודש, ולעיתים אף יותר. וכמובן, קיים הבדל מהותי בין השכר הממוצע של מהנדסים המועסקים בשוק הציבורי, לבין אלו המועסקים בחברות פרטיות.

 

בדוק אם גם אתה מתאים ללמודי הנדסה

כבר 18,577 אנשים בדקו התאמה ללימודי הנדסה

פרטיותך חשובה לנו

הנני מאשר ומסכים לתנאי שימוש, אשר בכפוף להם הפרטים שמסרתי ישמשו לצורך קבלת פניות ו/או הצעות מצד שלישי

 

מה צריך כדי להיות מהנדס?

לימודי הנדסה לתואר ראשון במדינת ישראל, אורכים כארבע שנים אקדמיות, כשבסופם מוענקת לבוגר תעודת תואר B.Sc. כל מי שסיים את לימודיו במוסד להשכלה גבוהה, באחד מענפי ההנדסה או האדריכלות, רשאי להירשם בפנקס המהנדסים והאדריכלים, כאשר בתחומים מסוימים הסטודנטים נדרשים לעבור בחינה מיוחדת. לימודי תואר ראשון בהנדסה נלמדים במגוון אוניבריסטאות ומכללות ברחבי הארץ, אשר מציעות מסלולי לימודי הנדסה לקהל הרחב. ניתן לגשת אל התואר לאחר שעוברים מבחנים שמעידים על פוטנציאל בתחום, ובדרך כלל אחרי ראיון קצר  המעיד על ההתאמה לנושא. 

 

הציון הפסיכומטרי הנדרש לשם קבלה למסלול לימודי הנדסה הינו סביב 550, אך זה משתנה ממוסד למוסד ותלוי במידה רבה גם בממוצע הבגרות. כל מוסד קובע לעצמו מהו הציון הדרוש ולכן רצוי לפנות ישירות למוסד בו בוחרים ללמוד. בנוסף, נדרשת שליטה טובה בשפה האנגלית. בהצגת תעודת הבגרות, נדרשים מתמטיקה ואנגלית ברמה של 4 יח"ל לפחות, וכן מקצוע מוגבר נוסף (שאינו אנגלית ומתמטיקה) ברמה של 4 יח"ל. הציונים במקצועות אלו צריכים להיות 60 ומעלה, כאשר ממוצע הציונים המשוקלל של כל ציוני הבגרות צריך להיות 70 ומעלה. בנוסף, ישנם מוסדות שמזמנים לועדת קבלה או דורשים מבחן פסיכוטכני. יש לציין כי תנאי הקבלה באוניברסיטאות גבוהים יותר מהנתונים המתבקשים במכללות הפרטיות.

 

כמה מרוויח מהנדס מתחיל?

מהנדס מתחיל בתחום התעשייה והניהול או בתחום הרפואי עתיד להרוויח שכר של בין 8,000 ש”ח ל-12 אלף ש”ח לחודש. מהנדס מכונות מתחיל יוכל להרוויח בין 7,000 ש”ח ל-14,000 ש”ח. ואילו מהנדס בניין בתחילת דרכו עשוי להרוויח בין 8,000 ש”ח ל-15,000 ש”ח. כמובן מדובר בשכר שאינו כולל הטבות נוספות כרכב, ביטוחי מנהלים למיניהם וכדומה. אם נבדוק את הנתונים עבור מהנדסים ותיקים יותר בתחומים אלו נמצא כי מהנדס תעשייה וניהול בעל ותק של עשר שנים ויותר אמור להשתכר בין 14,000 ל- 25,000 אלף ש”ח. מהנדס מכונות כ- 30-17 אלף ש”ח ואילו מהנדס רפואי ותיק עתיד להשתכר בין 12,000 ש”ח ל- 35,000 ש”ח.

 

אבל אין ספק כי התחום המבוקש ביותר והרווחי ביותר הוא תחום הנדסת התוכנה. מתכנתי Java בתחילת דרכם עתידים להשתכר כ -15 עד 18 אלף ש”ח לחודש, ולאחר חמש שנות נסיון יעלה שכרם ל- 28-25 אלף ש”ח. תחום ה- Web והמובייל הם שני תחומים מבוקשים ביותר, שבשנים האחרונות הולכים ומתרחבים ונותנים את השפעתם הישירה על חיי היום-יום של קהל הצרכנים. שלל האפשרויות שמציע האינטרנט, לצד המעבר הכמעט גורף לסמארטפונים, הפכו תחומים אלו למבוקשים ביותר, והתוצאה הישירה היא עליית שכרם של העוסקים בתחום. כך לדוגמא תוכניתן  Big Data ללא נסיון יכול להשתכר לא פחות מ- 24-20 אלף ש”ח. בתום חמש שנות נסון יגיע שכרו ל- 30-26 אלף ש”ח. כראש צוות הוא ישתכר למעלה מ- 30 אלף ש”ח.

 

בדוק אם גם אתה מתאים ללמודי הנדסה

כבר 18,577 אנשים בדקו התאמה ללימודי הנדסה

פרטיותך חשובה לנו

הנני מאשר ומסכים לתנאי שימוש, אשר בכפוף להם הפרטים שמסרתי ישמשו לצורך קבלת פניות ו/או הצעות מצד שלישי

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme