5 טיפים שיעזרו לכם (לבקש מהבוס) לעבוד קצת פחות

מערכת5 דקות קריאה
שתף:

יש לנו לא מעט סיבות טובות לעבוד קצת פחות, גם אם רובנו פשוט מרגישים צורך עז להפחית מהעומס. יש מי שמעדיף להשאיר לעצמו יום חופש אחד כדי ליהנות מזמן איכות ממושך עם המשפחה, ויש מי שצריך להתמודד עם סידורים או עם מחויבויות שמחייבות עדיפות (כמעט) על פני כל נושא אחר. אין זה משנה מה הסיבה להפחתה הנדרשת – זה לא תמיד אומר שאתם חייבים לוותר על מקום העבודה שלכם ולחפש פתרון יצירתי אחר. כל מה שאתם צריכים באמת הוא לערוך כמה שינויים ולהסתגל מחדש.

 

1 – עמדו בלוחות הזמנים

כדי שתוכלו לבקש מהבוס שלכם גמישות בכל הקשור לשעות העבודה, כדאי שתציגו בפניו יכולת מרשימה לניהול לוח הזמנים ולעמידה במשימות שלכם. אם עדיין לא בניתם לעצמכם מוניטין כעובדים חרוצים ומוכשרים שמתקתקים משימות בקצב מסחרר, זה הזמן להתחיל לעשות זאת – לפני שתעלו בקשות מיוחדות לשינוי שעות העבודה שלכם או להפחתת הכמויות.

 

2 – תדעו כמה אתם שווים

אם יש לכם מוניטין יציב שעליו תוכלו להישען, רצוי שתכירו בכך – ותעריכו את עצמכם בהתאם. זהו בדיוק הזמן להכיר בזה שאתם נכס עבור המעסיק שלכם ולהבין שהוא לא ירשה לעצמכם לאבד אתכם בקלות. היכנסו לשיחה עמו בראש שקט והתחילו אותה ממקום של ביטחון ועוצמה. אגב, אתם יכולים לערוך גם סקר מקדים ולהגיע אל הבוס בידיעה מה ערך השוק שלכם. אם תגלו שאתם מקבלים ממילא שכר נמוך יחסית, תהיה לכם הזדמנות טובה להעלות את הנושא במסגרת שיחה שבה אתם מבקשים לעבוד קצת פחות.

 

3 – התכוננו היטב למשא ומתן

מאחר ושעות העבודה שלכם כפופות לאישור ההנהלה, ודאו שאתם ערוכים היטב לקראת הכניסה למשא ומתן פוטנציאלי, ובעיקר מוטב שתכינו כמה חלופות אפשריות והצעות נגדיות. אפשר להציע, למשל, לו"ז חלופי שיציג את האופן שבו תסדרו את שעות העבודה שלכם כדי לאפשר טיפול נכון ומדויק במשימות השוטפות. תוכלו להציע גם התאמות שונות בתחומי האחריות שלכם, להוסיף שעות עבודה מהבית או להאריך מעט ימים אחרים כדי לקצר את השבוע שלכם ביום אחד, או אפילו בחצי יום. קיזוז מהשכר שלכם, אגב, הוא לא אופציה שיש להעלות לדיון.

 

4 – הציעו תקופת ניסיון

מנהלים רבים חוששים לאפשר לעובדים לקצר את יום העבודה באופן משמעותי, ולכן אפשר ורצוי להציע תקופת ניסיון של חודשיים או שלושה, בסופה תקיימו פגישה נוספת בנושא. זהו כמובן המקום להדגיש עד כמה העבודה חשובה לכם ועד כמה אתם רוצים לשמור על הארגון ועל האינטרסים שלו. הדגישו שארגון מחודש של לוחות הזמנים יאפשר לכם לעבוד בראש שקט ואף לייעל את העבודה.

 

5 – הציעו פתרונות לבעיות אפשריות

אם תעבדו פחות עשויות לצוץ בעיות, בכך אין ספק. כדי שתוכלו לשכנע את הבוס שלכם שזוהי בכל זאת החלטה נכונה, נסו לזהות מראש את המכשולים האפשריים – והציעו פתרונות מתאימים. ככל שתהיו ערוכים טוב יותר ותציגו בעיות ופתרונות ראויים תוכלו לשקף לבוס שלכם עד כמה אתם מסורים לעבודה ועד כמה אתם מחויבים לכך שהשינוי המבוקש לא יסב כל נזק.

 

 

כתבה זו הופיעה במקור באתר PayScale

ניתן לעקוב אחר אתר זה בטוויטר

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme