ארבע דרכים להשגת הצלחה כלכלית בחיים

טליה פלד-נתנאל5 דקות קריאה
שתף:

אנשים רבים מייחלים לעצמם הצלחה כלכלית בחיים, כשמטרתם לחיות את החיים ללא דאגה מפני התשלום הבא. אולם, עצמאות כלכלית לא נוצרת בין לילה. לרוב נמצא כי אלו שהצליחו מבחינה כלכלית, הם מי שעבדו קשה רוב ימי חייהם והגיעו לנקודה בה הם נמצאים כרגע. אם עייפת מלחיות ממשכורת למשכורת, במדריך הבא תלמד מהן השיטות להשגת הצלחה כלכלית בחיים, ולהיפטר מדאגותיך הכספיות.

 

1 – התעלם ממצבם של אחרים

אתה לא חייב להתמיד ולהשיג את האחרים. הרבה מאוד אנשים נופלים במלכודת של לעמוד בקצב של אנשים אחרים, החיים ברמת חיים גבוהה. הבעיה היא שהתנהלות כזו יכולה לרושש אותך מהר מאוד. צריך לזכור שסגנון חייהם והכנסתם שונים בהרבה משלך. בסופו של דבר, לאף אחד לא אכפת באמת באיזו אוטו אתה נוהג, היכן אתה גר ואיך אתה מתלבש. אכפת להם יותר איך אתה מתייחס אליהם.

 

2 – בזבז רק על מה שאתה צריך

מקום אחר בו אנשים רבים נופלים הוא הביזבוז על דברים שהם רוצים, במקום על דברים שהם צריכים.  אם תתרכז רק במה שאתה צריך ותקדיש את שאר כספך כדי לשלם חובות, או תשקיע בחסכון, תגלה שבמשך הזמן תהיה במצב כלכלי טוב יותר. כדי לחסוך יש:

  • לבצע מעקב אחר הכנסותיך ורווחיך בכל חודש.
  • לשלם הוצאות כגון מים, חשמל, מזון, מגורים (שכ”ד או משכנתא) וכדומה.
  • להשאיר סכום קטן לבזבוז עבור עצמך.
  • להקדיש סכום כלשהו לשם חסכון.
  • לפני הרכישה הבאה שאל האם אתה  זקוק לה, או סתם רוצה אותה.

 

3 – הימנע מחובות לא דרושים

אנשים רבים לוקחים הלוואה כדי לשדרג משהו שאין צורך לשדרגו, כגון המכונית, קניית סירה חדשה או שיפוץ הבית. ההפיכה למצליחן כלכלי נעוצה בחשיבה חיובית אודות כסף, והיחלצות מחובות. זה רעיון טוב לשבת ולנתח את ההכנסה שלך והחובות, ולראות מהיכן מגיע הכסף שלך ועל מה הוא מוצא.

 

שקול מה שנקרא חוב טוב, לעומת חוב רע. חוב טוב הוא לדוגמא הלוואה שלקחת לשם השקעה בנכס, ושאולי תזכה אותך בהטבות מס. חוב רע לעומת זאת, הוא חוב עם ריבית גבוהה האוכל את ההכנסה שלך. שלם חובות רעים קודם.

 

4 – כתוב מחדש את מטרות חייך וצור אסטרטגיה

כתוב לעצמך את מטרותיך על מנת שתדע מה נדרש כדי להגשים אותן, הדגש:

– היכן אתה רוצה להיות בעוד חמש או עשר שנים?

– מהן ההוצאות הכפויות שתצוצנה ושתשפענה על השגת ייעדך?

– האם ישנן חובות שצריך לשלם לפני השגת מטרותיך?

– כמה הכנסה תצטרך כדי להשיג את יעדך?

– האם יש לך משפחה או אחרים הנסמכים עלייך ומה יעלה בגורלם אם תאבד את הכנסתך?

– האם מטרותיך מציאותיות בהתחשב במשאבייך?

 

להפוך להצלחה כלכלית נעוץ בדרך בה תבחר להגיע לשם. אפילו ביצוע שינויים קטנים כגון ריסון הוצאות כרטיס האשראי, תשלום חובות והתחלת תוכנית חסכון, יכולים לעשות שינוי משמעותי לרווחתך הכלכלית.

 

לשם השגת מטרות גדולות יותר כדאגה לפנסייה, ראוי לדבר עם יועץ מוסמך שיסייע לך להגדיר את מטרותיך, ויעבוד על אסטרטגה כלכלית שתהפוך את מטרותיך למציאות.

 

כתבה זו הופיעה במקור באתר Addicted2Success

ניתן לעקוב אחריהם בטוייטר

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme