יועצי-רובו, היועצים הפיננסים האוטומטיים שכבשו את ארה”ב

טליה פלד-נתנאל5 דקות קריאה
שתף:

הביקוש עבור יועצי-רובו, יועצים פיננסיים אוטומטיים הולך וגדל. יועצים אלו עובדים באופן מקוון, ומאיימים לקחת נתח נכבד מעסקיהם של היועצים האנושיים. לפי התחזית של בי.איי.אינטליג’אנס, ייעוץ פיננסי באמצעות אפליקציות ושירותים אוטומטיים יהוו קרוב ל-10% מניהול הנכסים הגלובאליים עד 2020.

 

מהו יעוץרובו?

יועצי-רובו הם שירותי ייעוץ אוטומטיים, המשתמשים באלוגריתם, כדי לנהל את נכסיהם של המשקיעים. תוכנת יועצי-הרובו מנתחת ומאבחנת את מצבם של המשקיעים השונים, מחשבת סיכונים ומטרות כספיות, ואז ממליצה על תיק ההשקעות הטוב ביותר שניתן להשיג בתחום המניות. בשלב זה, יועצי-רובו יכולים לנהל את התיק ללא כל התערבות אנושית, וכמה יועצי-רובו אכן פועלים באופן הזה. אבל, ישנם סוגים אחרים של יועצים בשוק, יועצי-רובו היברידיים המאחדים את הפתרון האוטומטי יחד עם המשוב האנושי על מנת לייצר תפיסה יותר מאוזנת.

 

יועצירובו מול יועצי השקעות אנושיים

במקרים רבים חברות יכולות להציע את הפלטפורמה של יועצי-רובו בשכר נמוך בהרבה מזה של יועצי השקעות אנושיים, ובעצם להגדיל או לשמר את רווחיותן. כמו-כן, הן מצליחות לשווק את עצמן לחלקים רחבים יותר של השוק, כמו הדור הצעיר, שאולי מהסס לשים את בטחונו בידיהם של יועצים אנושיים.

 

כיצד האינטרנט שינה את פני ההשקעות

המשקיעים כיום, במיוחד מי שגדלו בעידן האינטרנט, יתקשו לדמיין את העולם ללא היכולת לבחון את היסטורית השקעותיהם בתיק. אבל עד לפני 20 שנה, הדברים היו שונים. לפני האינטרנט, הם יכלו לקרוא על מגמות כלכליות בספרייה המקומית, או לעיין בספריהם של משקיעים מצליחים, לקבל מידע על חברות דרך העיתונים,  וכמובן לפנות לחברות באופן עצמאי לקבלת דוחותיהם הרבעוניים. מדובר היה בתהליך ארוך מאוד, כי מחלקת יחסי ההשקעות  נצרכה להדפיס ולשלוח באופן ידני את הדוחות למשקיעים. בעידן האינטרנט הופך כל המידע לזמין בכמה שניות בודדות. משקיעי אפל לדוגמא, יכולים להכנס לאתר החברה ולהוריד דוחות רבעוניים בכל זמן נתון, ואילו מידע על מחירי המניות יהיה זמין להם ממאות מקורות שונים.

 

כל המידע הזה, הנמצא בקצות אצבעותינו, העצים את המשקיעים, שאינם זקוקים כבר להסתמך על ברוקרים, מנהלי השקעות או מתווכים אחרים המסננים עבורם את המידע.

 

מהמקום הזה נבטו היועצים המקוונים ויועצי-הרובו. הם התחילו כסטרטאפים. אחד הראשונים ב- 2008 היה Betterment, אבל עשרות אחרים החלו לצמוח מאז, כגון Vanguard ו-Charles Schwabb ועוד.

 

משירות מקוון לטלפון החכם שלך

הטלפונים החכמים הביאו לפיצוץ במונחים של בילוי זמן, כמעט בכל תחומי הטכנולוגיה. כך גם לגבי הטכנולוגיה הפיננסית ויועצי-הרובו. האפליקציות לטלפון הקלו על המשקיעים לבדוק את יתרת החשבון שלהם ולעשות כל פעולה שהם רואים לנכון.

 

ככל שהפופולאריות של יועצי-רובו תמשיך לגדול, הטלפונים החכמים יהפכו לחשובים ביותר כדי לסייע ללקוחות בניהול השקעותיהם.

 

מבוסס על כתבה מאתר Businessinsider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme