טיפים לבעל העסק המתחיל

מערכת5 דקות קריאה
שתף:

רבים מאיתנו חולמים על הרגע שבו נצא לדרך עצמאית, ניפרד מהשגרה האפורה של המשרד ונעשה את מה שאנחנו באמת רוצים לעשות. אנחנו רוצים להיות המנהלים של עצמנו, להצליח, לבנות עסק רווחי ואולי גם לצאת לפנסיה מוקדמת עם כסף עודף בחשבון הבנק. העבודה הנוחה והקבועה מפתה מאוד, מה שהופך את ההחלטה להגשים את החלום לקשה במיוחד, אבל אם בחרתם לצאת לדרך עצמאית יש כמה כללים חשובים שיעזרו לכם לתכנן טוב יותר, למנוע טעויות ולהצליח.

 

הנה מספר טיפים לבעל העסק המתחיל

 

דעו מי הקהל שלכם

אחת הסיבות העיקריות לכך שעסקים קורסים, היא שאין להם מושג מי קהל היעד שלהם. מוצר נפלא, שירות מצוין וידע נדיר, כל אלה חשובים אבל לא תמיד מספקים, בוודאי אם אין לכם מושג מי הלקוחות שזקוקים לכם ואיך אפשר להגיע אליהם. ברגע שתדעו לזהות את קהל המטרה תדעו גם להגיע אליו, לתפוס את תשומת הלב שלו וגם לדעת כמה הוא מוכן לשלם תמורת השירות שאתם מתכוונים להציע.

 

הגדירו סל מוצרים

עסקים שמציעים מגוון רחב של שירותים עשויים להיות מאוד לא ממוקדים, בעיקר בתחילת הדרך. נסו להגדיר בצורה ברורה מה הם המוצרים או השירותים שלכם, והקפידו למתג את עצמכם כמומחים בתחומים אלה בלבד. בשלב הבא תצטרכו גם לזהות את היתרון שלכם על פני המתחרים, או כפי שנהוג לקרוא לזה בעולם השיווק: מה הבידול שלכם?

 

השקיעו בשיווק

המוצר שלכם יכול להיות הטוב ביותר בשוק, אבל אם לא תדאגו לשווק את עצמכם ולהגדיל את החשיפה לעסק שלכם, אתם עומדים לפשוט את הרגל בתוך זמן קצר. בנו אתר אינטרנט, נהלו דף פייסבוק עסקי, הצטרפו לכנסים והתחילו לחלק את כרטיסי הביקור שלכם במפגשי נטוורקינג. ככל שאנשים יכירו אתכם יותר, כך יגבר הסיכוי שגם הלקוחות שלכם ידעו שאתם קיימים, ובהתאם יגברו גם סיכויי ההצלחה שלכם.

 

היעזרו באנשי מקצוע

אם נודה על האמת, אתם כנראה טובים בתחום העיסוק שלכם – ורק בו. אם אתם יודעים לתכנת, לעצב או לבנות, השאירו לאחרים את העיסוק בהנהלת החשבונות, ואם אתם חלשים בשיווק ובמכירות עדיף שתזעיקו איש מקצוע. עסקים שמנוהלים ומתופעלים על ידי אדם אחד יהיו, לרוב, לא יעילים. כך גם אתם תסבלו, וגם הלקוחות שלכם.

 

הגדירו מטרות ברורות

מעל הכל, הקפידו לבנות תכנית עסקית מבעוד מועד, ולהגדיר מטרות ויעדים. עסק שעובד ללא דרך ברורה ומבלי שיהיו לו יעדים הוא עסק שעובד בצורה לא מסודרת. הבלגן הזה הוא גם הסיכון הכי גדול שלכם. שמרו על עצמכם ועל המוצר שאתם מאמינים בו כל כך – ותכננו היטב את המסע. קבעו תכנית עבודה, הגדירו תקציבים ודעו מה אתם עומדים לעשות בכל שלב כדי לקדם את העסק שלכם עוד צעד קדימה. רק כך תגשימו את החלום שלכם בגדול.

 

כתבה זו הופיעה במקור באתר addicted2success

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme