לגור במגדל זה סמל סטטוס?

מערכת5 דקות קריאה
שתף:

ככל שהזמן חולף נדמה שאנחנו עדים לשינוי משמעותי בצורת החיים של העשירים והנכונים, אלה שבעבר בחרו לגור בבית פרטי צמוד קרקע, לטפח גינה ירוקה וליהנות מהשקט. היום הם נמשכים דווקא למגדלי היוקרה, אלה שממלאים את תל אביב בשנים האחרונות, וגם את הערים הסמוכות אליה. השקט כנראה לא נפגע, שכן מהקומה ה-15 או ה-20 לא תשמעו את הנהגים הצופרים ברמזור או את האוטובוס שמוריד נוסעים בפינת הרחוק. מצד שני, את הגינה הירוקה והמטבח הכפרי יחליפו חדר כושר, בריכה מקורה ועיצוב מודרני וחדשני יותר. אם כן, אין זה מפתיע לגלות שמגדלי המגורים של הערים הגדולות מאוכלסים בעיקר על ידי בעלי הממון והמפורסמים.

 

לגור במגדל פאר

אין ספק שמגדלי המגורים מפתים מאוד, ולא מעט צעירים ומבוגרים, רווקים וגם זוגות נשואים, מוצאים עצמם בודקים את האפשרות הקוסמת לתצפת על העיר כולה בעודם שוחים להנאתם בבריכת הכושר שעל גג המגדל. מצד שני, העלויות הגבוהות הופכות את החלום לבלתי מושג, לפחות עבור מי שאין לו את היכולת הכלכלית. ממחקר קצר בוודאי תגלו שהמגורים בדירות לא גדולות במגדלים הפרושים בכל רחבי תל אביב עשויים לעלות לכם כ-10,000 שקלים מדי חודש. ככל שהדירה תגדל יעלה גם מחירה, באופן טבעי. הבעיה הגדולה עוד יותר היא שלצד העלות הזו תידרשו לשלם גם אלפי שקלים מדי חודש לתחזוקת הבניין, לשכרו של המאבטח בכניסה ולטיפול השוטף בכל המתקנים הייחודיים שנלווים לדירת הפאר.

 

Image result for ‫פארק צמרת תל אביב‬‎

 

פתרון לבעיית הצפיפות

אחת הסיבות העיקריות לתמיכה שמקבלים מגדלי המגורים בכל זאת, היא שמדובר בפתרון משמעותי לצפיפות האוכלוסין ולבעיית הדיור. ככל שהאוכלוסייה בישראל הולכת וגדלה, אין ספק שהיא גם זקוקה לפתרונות הולמים. אם כן, המעבר מבניינים שבהם מספר קטן של דירות למגדלים עם עשרות דירות המתאימות גם לרווקים ולרווקות, נתפס כמעבר הגיוני. יחד עם זאת, ברור היום לכל בר דעת שהמגורים בדירות אלו לא בהכרח מתאימים לקהל היעד הזה וכדי להגיע לקהל רחב יותר מוצעות היום גם לא מעט דירות קטנות וצנועות יותר במגדלים השונים. המחירים שלהן אמנם גבוהים ממחירה של דירה אחרת בעיר, במבנה נמוך (וישן) יותר, אבל הם בכל זאת נחשבים לאטרקטיביים קצת יותר. מי שרוצה להתחכך בעולם הזוהר ולפגוש במעלית שחקן מוכר או דוגמנית בעלת שם, זוהי כנראה החלופה האידאלית עבורו.

 

מעלים את הממוצע

אם נביט על תל אביב כמקרה מבחן, כנראה שנכון יהיה לומר שהאופי שלה משתנה לבלי הכר בשנים האחרונות. מגדלי הפאר שנבנים בה בכל פינה מביאים לעיר אוכלוסייה רבת אמצעים, מה שעשוי גם לדחוק את הצעירים יותר, חסרי האמצעים, אל הערים השכנות. בין אם במתכוון ובין אם לא, זו כנראה הסיבה לכך שתל אביב מתאפיינת באוכלוסייה אמידה יותר, וגם נוצצת קצת יותר.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme