קרוב יותר לטבע: שבעת הערים הירוקות ביותר בעולם

אירנה נוזה5 דקות קריאה
שתף:

לא אחת עולות טענות מקרב הציבור והתנועות השונות לאיכות הסביבה בדבר הצורך להגדיל את מספר האזורים הירוקים בסביבה עירונית, לשתול עצים רבים יותר ולכלול בתכנון עירוני יותר פארקים ומתחמים ירוקים. כידוע, שינויים מסוג זה אינם מתרחשים בן רגע. בינתיים שיתוף פעולה, אשר שנרקם בין חברת MIT Senseable City Lab לפורום הכלכלי העולמי (WEF), הוליד את טריפדיה (Treepedia) – אתר המציג מפות אינטראקטיביות המספקות מידע אודות הימצאותם של שטחים ירוקים אצל הערים הירוקות בעולם. בין היתר מציגה הטריפדיה נתון האומד את אחוזי הירק והעצים ביחס לגודלה הכולל של העיר הנמדדת. כמו כן, מאפשר האתר לבחון כל אחת מרחובות העיר ולקבל נתון המדרג את אחוז הצמחייה והעצים ברחוב לעומת רחובות אחרים.

 

הבא נראה מהן שבעת הערים המובילות בדירוג העולמי של טריפדיה.

 

#7 תל אביב, ישראל

לא טעיתם! תל אביב נמצאת במקום השביעי המכובד בדירוג של הערים הירוקות ביותר בעולם. אחוז הצמחייה בתל אביב ששטחה הכולל עומד על 52 קמ"ר הוא 17.5%. לא רע בכלל בשביל עיר ישראלית כה מרכזית, צפופה ותוססת. בין הפארקים המוכרים ביותר נזכיר את פארק הירקון, גן קריית הספר, פארק החורשות, פארק בגין, הגנים הבוטניים, פארק אדית וולפסון, גן מאיר, גני יהושע ועוד רבים.

 

תל אביב

 

#6 בוסטון, מסצ'וסטס (ארה"ב)

בוסטון הבירה של מסצ'וסטס ממוקמת במדרג שלנו במקום השישי עם 18.2% אחוזי צמחיה מתוך 232.1 קמ"ר של שטחה הכולל. זוהי עיר עתיקה ויפיפייה עם היסטוריה עשירה שפרט למוזיאונים, כנסיות ומבנים היסטוריים מדהימים תוכלו למצוא בה גם לא מעט גנים ופארקים שיאפשרו להוסיף קצת ירוק לביקורכם בעיר: הגן הציבורי בוסטון, בוסטון קומון, פאבליק גארדן ואחרים.

 

בוסתון

 

#5 טורונטו, קנדה

העיר הגדולה ביותר בקנדה, טורונטו ששטחה הכולל הוא 630 קמ"ר, מדורגת במקום החמישי בדירוג הערים הירוקות בעולם – 19.5% שטחים ירוקים. בפארקים של טורונטו מוכרים בכל העולם, ובטח רבים מכם מכירים לפחות אחד מהרשימה שלהלן: איי טורונטו, גן החיות של טורונטו (אחד מהגדולים בעולם), אלאן גארדנס, מיוזיק גארדנס של טורונטו וכמובן, האתר של מפלי הניאגרה.

 

טורונטו

 

#4 סיאטל, וושינגטון (ארה"ב)

20% – אחוז האזורים הירוקים בסיאטל, העיר הגדולה ביותר בצפון-מערב ארה"ב (369.2 קמ"ר). העיר הגדולה נחשבת כמקום אידיאלי לעסקים – אכן, זהו מקום מושבן של לא מעט חברות גדולות בעלות שם עולמי. עם זאת, מכוונותה העסקית לא מנעה מסיאטל להתהדר בפארקים ומתחמים ירוקים גדולי ממדים: פארק וושינגטון, פארק קרי, גולדן גרדנס, גאס וורקס פארק, פארק אלקי ביץ' ואחרים בהחלט מומלצים לביקור.

 

סיאטל

 

#3 ז'נבה, שוויץ

ז'נבה שוכנת בדרום מערב שוויץ – אחוז הצמחייה בעיר עומד על 21.4%. ז'נבה, למרות היותה עיר אירופאית מרכזית ותוססת בעלת שטח קטן יחסית (15.93 קמ"ר בלבד), כוללת גם מגוון אטרקציות בטבע, פארקים וגנים מוריקים – לא במקרה זכתה בכינוי "עיר הפארקים". אם יצא לכם לבקר בשוויץ, אל תשכחו לבקר לפחות באחד מהאתרים הנ"ל: אלפין גארדן, הגנים הבוטניים, הגן האנגלי, פארק באסטיאונס, לה גרנז' פארק והרשימה עוד ארוכה.

 

גנבה

 

#2 סקרמנטו, קליפורניה (ארה"ב)

סקרמנטו זוהי בירת קליפורניה. סרקמנטו משתרעת של פני שטח של 257 קמ"ר, מתוכם 23.6% מונים השטחים הירוקים. בדומה לוונקובר, בסקרמנטו יש אינספור פארקים השופעים בצמחיה, סביבה ירוקה ואוויר צח. למשל, פארק הקפיטול, גן חיות סקרמנטו, פאריטייל טאון ועוד רבים ששווים ביקור.

 

סקרמנטו

 

#1 ונקובר, קנדה

בראש הרשימה ובמקום בראשון נמצאת העיר הקנדית ונקובר, אשר אחוז הצמחייה בה מגיע לשיא – 25.9%. שטחה הכולל עומד על 114.67 קמ"ר. בעיר ישנם אזורים ירוקים רבים, צמחיה עשירה לאורך הרחובות ומגוון פארקים נהדרים: והמוכר מבניהם "פארק סטנלי" (שטח של40,000  מ"ר). ב"פארק סטנלי" תמצאו מבחר שבילי הליכה ומסלולי אופניים, תצפיות, מסעדות, חנויות ואטרקציות תיירותיות שיהפכו את הבילוי בפארק לחוויה מהנה במיוחד.

 

 

וונקובר

 

 

כפי שראיתם, 5 מתוך 7 ערים הירוקות בעולם נמצאות ביבשת אמריקה. נראה כי למדינות אירופה ואסיה יש לאן לשאוף. ייתכן כי הלחץ הציבורי ומאמציהם של ארגונים עולמיים בתחום האקולוגיה והסביבה יובילו עם הזמן לשינוי בנושא – על כל פנים, שיהיה לכולנו בהצלחה!

 

 כתבה זו הופיעה במקור באתר Business Insider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme