כך תנהלו את לוח הזמנים שלכם בצורה טובה יותר אחרי לילה נטול שינה

מערכת5 דקות קריאה
שתף:

 

עוד לילה ללא שינה, שבמהלכו התהפכתם מצד לצד, ספרתם את הדקות שנותרו עד לרגע שבו השעון המעורר ירעיש במלוא עוצמתו, וחיכיתם לרגע שזה ייגמר, הניסיון הנואש להירדם ללא הצלחה. אלא שהבעיה האמיתית בתרחיש הזה היא לא חוסר השינה כשלעצמו. הבעיה הגדולה היא שגם אחרי לילה כזה אתם צריכים להגיע למשרד עם אנרגיות ועם נכונות להשקיע במטלות שלכם הרבה יותר מהכוחות שנותרו בכם. אז איך עושים את זה? איך שורדים יום עבודה ממושך עם מינימום שעות שינה והרבה חלומות על המיטה החמימה שבבית?

 

קפה וארוחת בוקר

גם אם אתם מחכים עם הקפה הראשון ועם ארוחת הבוקר עד שתגיעו למשרד, דווקא אחרי שנת לילה קלוקלת כדאי שתקדימו קצת את לוח הזמנים שלכם. אם יש לכם מכונת קפה בבית הרשו לעצמכם לפתוח את הבוקר עם אספרסו קצר שייתן לכם אנרגיות, והקפידו להכין ארוחת בוקר קלה וטובה. שימו לב שארוחת הבוקר שלכם צריכה לכלול דגנים מלאים, חלבונים ומנת פרי קטנה – ולא ממתקים למיניהם. גם אם נדמה לכם שעוגת השוקולד תמלא אתכם באנרגיות, האדרנלין הזה ייעלם בתוך כ-20 דקות, ואיתו גם היכולת שלכם לחשוב בצלילות.

 

התחילו מהמשימה החשובה ביותר

המשימות החשובות והגדולות הן גם אלו שאנחנו דוחים ככל האפשר, ואפשר להבין מדוע. מצד שני, ככל שהיום שלכם יעבור כך תהיו עייפים יותר, ובהתאם תצליחו לתפקד טוב פחות. אם כן, עברו על רשימת המטלות שלכם ובחרו דווקא את המשימה הגדולה מכולן, זו שאתם לא ממש רוצים להתחיל איתה את היום אבל ברור לכם שתתקשו לבצע מאוחר יותר, כשהעייפות תגבר והמוח יסרב לשתף פעולה.

 

סדרו מחדש את לוח הזמנים

אם היום שלכם עמוס בפגישות, זה בדיוק הזמן להתחיל לערוך בו כמה שינויים, במידת האפשר. כך תאפשרו לעצמכם לעבוד בצורה שלווה ונינוחה קצת יותר, וחשוב מכך – לא תצטרכו להתמודד עם פגישות פחות נעימות כשאין לכם את האנרגיות הדרושות לשם כך. אם הפגישות הללו כוללות לקוחות או מנהלים, יש לכם סיבה טובה עוד יותר לדחות אותן ליום שבו תהיו אנרגטיים וחייכניים.

 

הליכה ושמש

סביר להניח שאין לכם את כל הזמן שבעולם, ובמהלך יום עבודה אתם בעיקר מנסים לנקות את השולחן ממשימות, אבל ביום שבו אתם עייפים ונטולי אנרגיות כדאי שתפנו כמה דקות מפעם לפעם להפסקה שכוללת שמש טובה ואם אפשר, גם כמה דקות של הליכה. גם לשמש וגם לפעולת ההליכה יש השפעות חשובות וחיוביות מאוד על המוח ועל יכולת הריכוז שלכם, כך שאם תקפידו על הכלל הזה תוכלו לשפר את היעילות שלכם גם ביום כזה. שלבו בלוח הזמנים שלכם גם ארוחות קלות ועוד ספל קפה (או שניים) ותראו איך היום עובר לכם בקלות. יחסית.

 

מאמר זה הופיע במקור באתר Business Insider

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme