ארבעת המשפטים שיתפסו אותך לא מוכן בעת מיקוח על שכר

טליה פלד-נתנאל5 דקות קריאה
שתף:

 

כחלק מההכנה לראיון עבודה, אנו בודקים מהו השכר המקובל למשרה אליה פנינו. למרות שמדובר בצעד חשוב, הוא אינו מספיק. ואכן, רוב האנשים אינם משיגים את השכר שהם מעוניינים בו, מאחר והם מכוונים לתרחיש אחד אפשרי. רובם יתחילו במשפט: “אני יודע שלרוב מקובל להתחיל בסקטור הזה בשכר של …”,  אבל הם אינם לוקחים בחשבון אפשרות שייענו בתשובה: “זוהי ההצעה הטובה ביותר שלנו, ואין מקום למיקוח”. הנה כמה עצות כיצד להתמודד עם התשובות הנפוצות ביותר בעת מיקוח על שכר, וכיצד להגיב להן.

 

מהן ציפויות השכר שלך?”

לכאורה נראה שהמגייס נותן לך להוביל, אבל בעצם כוונתו לברר מהו הסכום הנמוך ביותר שתהיה מוכן לקבל. אם תגיד שאתה מקווה לקבל שכר בגובה מסויים, הרי שהוא  יכוון לטווח זה מבלי להציע יותר, אפילו אם קודם תכנן לעשות כן.

 

התשובה המומלצת כאן היא: “אני הרבה יותר מעוניין למצוא משרה שתתאים לכישורי. אני בטוח שמה שאתם מציעים הוא תחרותי”. או: “אני גמיש בתגמול. המשרה ואפשרויות הקידום הרבה יותר חשובים לי. האם אפשר לדעת לאיזה טווח אתם מכוונים?”

 

אם הוא עדיין מתעקש לקבל תשובה, בוא עם נתוני שוק, מבלי להסגיר על מה תהיה מוכן להתפשר.

 

כמה אתה משתכר כרגע?”

טעות נפוצה היא לגלות מהי משכורתך הנוכחית בשלב מוקדם בתהליך. מעסיקים משתמשים בכך לאמוד איזו הצעה נמוכה תהיה מוכן לקבל. אם הם תקצבו את המשרה במעל ל- 20,000 ש”ח לדוגמא, אבל אתה חשפת שכרגע שכרך 15,000 ש”ח, הצעתם תהיה נמוכה יותר, בהנחה שתהיה מרוצה מעלייה של 10% עד 15%.

 

לכן, התגובה הטובה ביותר היא הימנעות ממספר מדוייק: “אני מעדיף שלא לדבר על מה שאני כרגע מרוויח, מאחר והמשרה הזו, אינה דומה למשרתי הנוכחית.” או: “המעביד הנוכחי שלי אינו מתיר לי לדבר על השכר שלי.” כמובן ששאלה כזו יכולה להגיע בשלב טרום הראיון, בטופס בקשת העבודה. השתמש במילים “לא זמין” או במספר לא נכון באופן בולט, לדוגמא שקל.

 

אם בכל זאת רשמת את השכר, היה מוכן לעדכן אותו במהלך הראיון. בוא עם סיבות מוצדקות לכך שמשכורתך הנוכחית אינה משקפת את כישוריך. בכל מקרה לא מומלץ לשקר ולתת נתונים לא נכונים.

 

לצערנו אין מקום למיקוח

לפעמים באמת אין מקום למיקוח. לדוגמא, אם הגעת למשרת זוטר בחברת ענק או במשרד ממשלתי. זה זמן טוב לברר לגבי ההטבות השונות הקיימות בתפקיד אם בכלל (חופשות, השתלמויות, אופציה למניות או גמישות לעבודה מהבית).

 

בעתיד יהיו הזדמנויות לקידום ולהעלאה בשכר

אם ההצעה שקיבלת אינה עומדת במחירי השוק, אבל מובטח לך שניתן יהיה לדבר על התנאים בעתיד, מומלץ לא לסיים את השיחה שם. דאג להשיג הבטחה בכתב בחוזה ההעסקה שלך.

בכל מקרה עצתנו להכין תסריט עתידי למיקוח על השכר, כחלק מההכנה לראיון העבודה.

 

מאמר זה הופיע במקור באתר The Muse

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme