איזו קופת חולים הכי טובה? תלוי איפה אתם גרים

איריס קליין5 דקות קריאה
כך תגלו איזו קופת חולים הכי טובה
שתף:

אם תסתכלו על תלוש המשכורת שלכם תוכלו לראות שכל חודש אתם מפרישים כמה מאות לביטוח הבריאות שלכם, סכום שהביטוח הלאומי מפריש לקופת החולים שלכם. תשלום זה מתווסף לתשלומים אחרים שאתם משלמים עבור רופא מומחה, יועץ, או תוכנית ביטוח משלימה בקופה שלכם -אך כיצד באמת בוחרים קופה משתלמת? ובכלל, איזו קופת חולים הכי טובה?

 

במאמר זה ננסה לענות על השאלה הלא פשוטה הזו, שכן בדיוק כמו חברות הסלולר או האינטרנט וכל ערוצי הטלוויזיה השונים, גם קופות החולים מציעות מנעד שלם של מסלולים, ולא תמיד נדע איזו קופת חולים הכי טובה לנו. אם כן, יש להניח שהכל תלוי בכמה אתם חולים, מה מצבכם הרפואי האם אתם מתכננים לידה בקרוב, אילו שירותי רפואה נחוצים לכם יותר וכמובן – היכן אתם גרים ואיזו קופה נמצאת בסמוך אליכם.

 

 

קופת חולים – כמה זה עולה לנו?

נכון להיום תעריפי התשלום לקופות החולים השונות משתנים בהתאם לחברות שלנו בתוכניות הכיסוי השונות. אבל אם בוחנים לדוגמא את העלות הרבעונית למשפחה ישראלית ממוצעת –  תקרה משפחתית לרבעון, בקופת חולים כללית יגבו 205 ש”ח. בקופת חולים מכבי נשלם עבור השירות 218 ש”ח. בקופת חולים מאוחדת 240 ש”ח, ובקופת חולים לאומית 257 ש”ח. ככל הנראה, כאשר 56% מכלל האזרחים במדינה, כמו במקרה של כללית, הם מבוטחי הקופה קל מאוד לגבות תעריף נמוך עבור שירותיה.

 

בנוסף, כל קופה מציעה ביטוחים משלימים שכרוכים בעוד תשלום, ביטוחים אלה מאפשרים לנו להשתתף בצורה חלקית או מלאה בשירותי הקופה שכלולים בסל הבריאותי כגון: טיפול רפואי בחו"ל, בחירה של מנתח, ייעוץ מומחה ועוד. ביקור במרפאות חוץ יעלה לכם 43 שקלים בכל הקופות, בעוד בדיקת משטח צוואר הרחם תעלה 100 שקלים בקופות חולים כללית ומכבי, 96 שקלים בלאומית ו-95 שקלים במאוחדת. ההבדלים, אם כן, לא מאוד גדולים, לפחות בשירותים מרכזיים.

 

איזו קופת חולים הכי טובה וזולה?
התעריף של כללית, נכון להיום, הוא הנמוך ביותר

 

פרמטרים לקביעה איזו קופת חולים הכי טובה?

אך לא רק המחיר שתשלמו יהיה חשוב בבחירה שלכם בקופת החולים, חשוב עוד יהיה לבדוק כמה רופאים באמת יש בקופה, כמה סניפים יש לידכם בעיר או ביישוב בו אתם גרים, האם הם בקרבת הבית, חשוב לזכור שעבור משפחות עם ילדים מומלץ לגור בסמוך לקופה, וגם מבוגרים, שלעיתים מתקשים ללכת עד לסניף המרוחק. עוד יש לבדוק את הזמן בו תמתינו לתורים אצל רופא מסוים, האם אפשר להזמין תור מיד או לפחות לא להמתין הרבה זמן מפאת עומס. עוד יש לקחת בחשבון את השירותים שאתם מרבים לעשות בהם שימוש, כמו רפואת עיניים או שיניים או רפואה אלטרנטיבית וכו'. בכל השירותים הללו תוכלו לקבל הנחות שונות בכל אחת מקופות החולים. וקיימת גם תמיד השיטה הקלאסית שהיא  – להתייעץ עם חברים. לפעמים המחיר נראה משתלם אך חברים שנמצאים בסטטוס שלכם, יכולים להעיד על שרות טוב או ההפיך וזה יכול לחסוך לכם הרבה. אלו פרמטרים חשובים שיאפשרו לכם לשקול נכון ולעשות את הבחירה האישית שלכם – איזו קופת חולים הכי טובה עבורכם.

 

 

מלבד אמבולנס ותרומת ביצית

באתר “כל הבריאות” של משרד הבריאות תוכלו לבדוק מהם היתרונות של כל התוכניות המוצעות על ידי קופות החולים השונות, וגם לקבל השוואה ביניהן. ההשוואה הזו חשובה להכרעה איזו קופת חולים הכי טובה לכם, כמובן. מבלי לרדת לאותיות הקטנות, בולטת לעין העובדה כי קופת חולים כללית אינה משתתפת בתשלום עבור נסיעה באמבולנס, ללא קשר אם הנסיעה הזאת הסתיימה באשפוז או לא. כמו כן, הקופה אינה מסייעת בכל צורה שהיא בנושא של תרומת ביציות.

 

סיבה נוספת היא העדר התחרותיות בערי הפריפריה לעומת ערי המרכז. יכולת הבחירה העומדת בפני תושב אזור מרכז מחייבת את קופות החולים לשמור על סטנדרטים אשר יספקו את חבר הקופה, וימנעו ממנו לעבור לקופת חולים אחרת. לעומת זאת, בערי הפריפריה קיימת ריכוזיות של קופות החולים ולרוב אין לתושב יכולת בחירה רבה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme