כמה שווה הבית הלבן?

טליה פלד-נתנאל5 דקות קריאה
שתף:

 

החל מיום שישי ה-20 לינואר התחלפו הדיירים באחד הבתים המפורסמים ביותר בעולם, הבית הלבן. אז מהו ערכו הנדל”ני של הבית הזה, וכמה עולה כאן השכירות? ולאן יעברו מי שהתגוררו עד לאחרונה בבית. ביזנס אינסיידר בדק כמה שווה הבית הלבן.

 

אז כמה שווה הבית הלבן מבחינת ערך נדלני?

הבית הלבן שווה מבחינת ערך נדל”ני 398 מליון דולר, זאת לפי סוכנות הנדל”ן זילואוו. ביתם של כל נשיאי ארצות הברית, מלבד ג’ורג’ וושינגטון, עלה בערכו ב- 15% במהלך כהונתו בת שמונת השנים של הנשיא ברק אובמה, בהמשך להערכה שפורסמה בשבוע החולף. זילואוו טוען כי בראשית 2009 העריך את שוויו של הבית הלבן תוך שימוש באלוגריתם חישוב מיוחד.

 

“תקופת שילטונו של אובמה הצטרפה להתאוששות גדולה בשוק הדיור האמריקאי, והדבר השתקף בשוויו של הבית הלבן”. בנוסף הוא טוען: “שיווי הבתים בכל רחבי הארץ גדלים בצעדי ענק החל משנת 2006, בהתאמה לשווקים אחרים, ובכך יוצרים שיאים חדשים – זוהי אחת הסיבות לכך שהבית הלבן שווה כעת יותר מאשר אי פעם”. והראייה, באוקטובר האחרון, מחירי הדיור בארצות הברית עלו עד לרמה הגבוהה ביותר שלהם מאז המשבר הפיננסי, בהתאם לנתונים האחרונים של S&P או קייס שילר.

 

כמה צריך לשלם השוכר החדש

השכרתו של בניין 132 החדרים בשדרות פנסילבניה 1600, תביא לרווח של 2.1 מליון דולר בכל חודש לפי זילואוו. למעשה, זה האחרון, מנהל דף רישום עבור הבית הלבן אשר מציג את שווים של חלקים שונים בבית כגון מרכז הכושר, מגרש הכדורסל ואפילו היציאות והכניסות המנותבות והמאובטחות.

 

ברור שהבית כבר לא פנוי לשכירות מאז שהנשיא דונלד טראמפ חתם על חוזה השכירות החדש שלו בנובמבר האחרון. ואכן, ביום שישי ה-20 לינואר הנשיא טראמפ עבר ממגוריו הלא פחות יוקרתיים במגדלי טראמפ בניו יורק לבית הלבן.

 

דרושה שכונה טובה עבור הדיירים הקודמים

שלא כמו נשיאים קודמים, הזוג אובמה ימשיכו להתגורר בוושינטון הבירה, לאחר שיפנו את הבית הלבן. הסיבה, כדי לא לפגום בשיגרת לימודיהן של בנותיהם. ביתם החדש, בית בן תשעה חדרי שינה בשכונה הקרובה לבית הלבן, קאלורמה, נמכר ביותר מחמישה מליון דולר בשנת 2014, לפי דיווח של ה- CNN.

 

זילואוו מעריך כי החזר השכירות החודשי שם הוא $22,000. ובאשר לשכנים, ובכן איוואנקה טראמפ ומנכ”ל אמזון ג’ף באזיס עתידים להיות שכניהם הקרובים.

 

מאמר זה הופיע במקור באתר Business Insider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme