הפורום הכלכלי קובע: אלו 9 המדינות עם רמת החיים הגבוהה בעולם

אירנה נוזה5 דקות קריאה
שתף:

 

לאחרונה פרסם הפורום הכלכלי העולמי (WEF) את דירוג 109 המדינות המובילות ברמת הפיתוח. הדירוג נבנה בהתבסס על שורה של פרמטרים דוגמת עלייה במדד התמ"ג, מידת פרודוקטיביות של כוח העבודה, גובה הכנסה ממוצעת ונתונים נוספים שאפשרו לבנות דירוג של מדינות על פי מידת הפיתוח הכלכלי וגובה של רמת החיים.

 

להלן 9 המדינות שדורגו בראש רשימת המדינות עם רמת החיים הגבוהה ביותר:

 

9 – ניו זילנד

ניו זילנד, מדינה השוכנת בלב האוקיינוס השקט, כוללת שני איים בשטח כולל של 268,680 קמ"ר ומונה 4 מיליון תושבים. במסגרת הדירוג הובילה ניו זילנד ברמת ההשכלה ובפשטות של תהליך הניהול העסקי. עם זאת, בשל אחוזי אבטלה גבוהים ושיעור נמוך יחסית של יצרנות, דורגה המדינה רק במקום ה-9 ברשימה.

 

Pixabay
Pixabay

 

8 – אוסטרליה

אוסטרליה הינה פדרציה המאגדת בתוכה 6 מדינות בעלות שטח כולל של 7,741,228 קמ"ר והמונות בסך הכול כ-23 מיליון נפש. אוסטרליה קיבלה את הניקוד הגבוה ביותר בהשקעה בנכסי הון, יזמות, חינוך ושירותי בריאות. לעומת זאת, הפרודוקטיביות של כוח העבודה וגובה שכר נמוך הורידו את המדינה למקום השמיני בדירוג המדינות המפותחות בעולם

 

Pixabay
Pixabay

 

7 – הולנד

הולנד – מדינה מערבית המונה 17 מיליון נפש ובעלת שטח 41,543 קמ"ר, יכולה להתגאות ברמת החינוך הגבוהה, בתשתיות מפותחות ומערכת בריאות מתקדמת. בעוד בתחום השקעות בנכסי הון יש להולנד לאן לצמוח ביחס למדינות מפותחות אחרות.

 

Pixabay
Pixabay

 

6 – שוודיה

שוודיה מצטיינת בתחום התשתיות, בגובה דמי שכירות, השכר והפיצויים וכן, בכושר אספקת שירותים ציבוריים בסיסיים לתושביה. בנוסף, מתמידה שוודיה ביישום כללי האתיקה הפוליטית והעסקית. שטחה של המדינה עומד על 450,295 קמ"ר ומספר התושבים מגיע כמעט ל-10 מיליון.

 

Pixabay
Pixabay

 

5 – דנמרק

דנמרק הקטנה (בעלת שטח של 43,093 קמ"ר בלבד ואוכלוסייה מצומצמת של פחות מ-6 מיליון נפש) הובילה בכלל הפרמטרים, פרט להשקעה בנכסי הון.

 

Pixabay
Pixabay

 

4 – איסלנד

שטחה של מדינת אי השוכנת באוקיינוס האטלנטי עומד על 103,000 קמ"ר וכולל 332,000 תושבים. בדומה לדנמרק, הובילה איסלנד במרבית המדדים ברשימה. ערך נמוך שהתקבל בעת הערכת פיתוחה של המערכת הכלכלית במדינה, הוא אשר גרם לירידתה בדירוג המדינות המפותחות למקום הרביעי.

 

Pixabay
Pixabay

 

3 – שוויץ

שטחה של שוויץ עומד על 41,277 קמ"ר, בעוד מספר הנפשות במדינה מונה מעל 8 מיליון. ניתוח הנתונים הראה תוצאות מצוינות בשלל הפרמטרים עם ביצועים מצוינים – בייחוד במדד היצרנות.

 

Pixabay
Pixabay

 

2 – לוקסמבורג

המדינה המיניאטורית עם שטח של 2,586 קמ"ר ו-570 אלף תושבים בלבד מוכרת בתור אחת המדינות המפותחות והמתקדמות ביותר בעולם ברמת הטכנולוגיה, החינוך, הבריאות וגובה דמי שכירות. בדומה לשוודיה, גם בלוקסמבורג האתיקה העסקית והפוליטית הינה בין המפותחות בעולם.

 

Pixabay
Pixabay

 

1 – נורבגיה

ובמקום הראשון זוכה נורבגיה (385,178 קמ"ר ו-5 מיליון תושבים). למרות שהצמיחה הכלכלית של המדינה הוערכה בחצי אחוז בלבד, בשאר המדדים הסתמנה עלייה משמעותית של 10.6% בין השנים 2008-2013, מה שאפשר לפורום הכלכלי העולמי למקמה במקום הראשון בדירוג המדינות המפותחות בעולם.

 

Pixabay
Pixabay

 

מאמר זה הופיע במקור באתר Business Insider

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme