הוצאות מוכרות של עוסק מורשה – מה נכלל ומה לא

מערכת5 דקות קריאה
שתף:

אם יש צירוף מילים שעצמאיים אוהבים במיוחד, זהו ללא ספק הצירוף "הוצאה מוכרת". הם אוהבים את הצירוף הזה כי הוא חשוב לחישובי המס שלהם, אבל לא תמיד ברור להם מה מוכר יותר, מה פחות ומה בכלל לא. זוהי בדיוק הסיבה לעשות קצת סדר בבלגן ולהבין אילו הוצאות מוכרות ייחשבו ואילו לא.

 

הוצאותיו של עסק הפועל מהבית

בחרתם לחסוך בעלויות המשרד ולעבוד מהבית, חסכתם את זמן הנסיעה ושדרגתם את חוויית העבודה שלכם באופן ניכר. יחד עם זאת, השילוב בין הבית למשרד יקשה עליכם קצת יותר בכל הקשור להתנהלות הכלכלית ולהוצאות בפרט. באופן עקרוני תוכלו לדרוש שהוצאות הקשורות לשטח המיועד לעבודה יהיו הוצאות מוכרות, ובכלל זה ניתן למנות את דמי השכירות (אם אתם גרים בדירה שכורה) באופן חלקי ובהתאם לגודל השטח המוגדר כשטח עבודה. מצד שני, אם הדירה שלכם מוגדרת כהוצאה מוכרת המשכיר שלכם עשוי להידרש לשלם מס על דמי השכירות שהוא מקבל מכם.

 

מיסים, כיבוד ומזון

ברשימת הוצאות מוכרות לצרכי מס נכללים גם מיסים והיטלים כמו חשמל, ארנונה ומים, כאמור – על פי החלק היחסי של שטח העבודה שלכם. רצוי שתהיו ברורים מאוד באשר למשרד הביתי שלכם ולגבולות הגזרה שלו, וכן מומלץ להפריד גם ברכישות בסופרמרקט בין רכישות העסק לאלו הביתיות. כך, אם אתם קונים קפה ועוגיות כדי לארח את הלקוחות שלכם, אתם יכולים להגדיר את ההוצאה כמוכרת. מצד שני, מי שמעדיף להימנע מאירוח לקוחות בבית ומקיים את פגישותיו העסקיות בבתי קפה ובמסעדות חשוב שיידע שלרוב אין מדובר בהוצאה מוכרת כלל.

 

הוצאות מוכרות באופן חלקי בלבד

בתוך רשימת ההוצאות המוכרות נכללות גם הוצאות שההכרה בהן חלקית בלבד, גם אם הן חיוניות לטובת העסק ולהצלחתו. ההסבר לכך הוא שמדובר בהוצאות שיש בהן כדי לספק הנאה אישית לבעל העסק, ולא רק כלי עבודה. בכלל זה ניתן למנות את השימוש בטלפון הסלולארי ואת הוצאות הרכב, וכן גם במקרים שבהם הוצאות מזון ואירוח מוכרים לצרכי מס, הם לא יוכרו במלואם. באופן זהה, גם ביגוד עשוי להיתפס כהוצאה עסקית בקרב בעלי עסקים רבים, בין אם הם רוכשים מדים או בגדים המיועדים לצרכי עבודה בלבד, ובין אם חידוש המלתחה נובע מהצורך להפגין נוכחות ורשמיות בפגישות ובאירועים עסקיים. כדי לדעת מראש האם ההוצאה המוכרת שעל הפרק אכן עונה על התקנות ובאילו שיעורים, מומלץ שתתייעצו עם יועץ המס או עם רואה החשבון שלכם.

 

תחזוקת המשרד

אם נחזור לרגע אל המשרד שלכם, הרי שיש בו עוד לא מעט פריטים שהם הוצאה עסקית מוכרת, ובהם הציוד המשרדי שלכם, הריהוט, מוצרי הטכנולוגיה, תוכנות עסקיות וכן ספרות מקצועית. מאחר והכללים לא תמיד ברורים אפשר רק להמליץ שתערבו איש מקצוע בכל החלטה ובכל צעד. ניהול ספרים שאינו תקין ודיווח על הוצאות שאינן מוכרות הם מהלכים שעשויים לפגוע בכם בהמשך, ובעיקר בעסק שלכם.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme