אפליקציות היכרויות במספרים – כך אנחנו אוהבים להכיר אונליין

אירנה נוזה5 דקות קריאה
שתף:

בתחילתו של עידן האינטרנט התפיסה המקובלת הייתה כי שימוש בפלטפורמות להיכרויות נועד בעיקר לאנשים בעלי קושי חברתי, אשר רואים בדרך זו אלטרנטיבה המעניקה הזדמנות להתגבר על מגבלותיהם החברתיות התקפות בעולם האמיתי. עם זאת, בחלוף השנים אפליקציות היכרויות הפך לנורמה חברתית מקובלת: מספר הפלטפורמות גדל, שיעור פתיחת פרופילים אישיים על ידי משתמשים הלך וגבר ואיש כבר לא העז להרים גבה ולומר כי יש פסול בדייטינג ברשת.

 

אפליקציות היכרויות – חווית שימוש נוחה

בדומה למגמה עולמית, בימים אלו מספר לא מבוטל של ישראלים עושה שימוש באפליקציות היכרויות וחווה את נפלאותיו של עולם הדייטינג הווירטואלי. יתרונן של אפליקציות היכרויות על פני אתרי אינטרנט ניכר, שהרי הסמארטפון מלווה אותנו בכל מקום ובכל מצב. לכן גם השימוש בחשבון המשתמש דרך האפליקציה הוא הרבה יותר נגיש ונוח לעומת הנגישות אל אתרי היכרויות רגילים.

 

נכון להיום עומדות לבחירת המשתמש בחנויות האפליקציות שבנייד מאות אפליקציות להיכרויות: חלקן ללא עלות, חלקן בתשלום, אפליקציות יותר ופחות פופולאריות, אפליקציות שפותחו בישראל לצד אפליקציות מכל קצות העולם, אפליקציות המשרתות קהלים בעלי מאפיינים ואינטרסים מגוונים לצד אפליקציות שנועדו לשרת פלחים מסוימים בחברה או בעלי אינטרסים ממוקדים מאוד וכו'. כך כל המעוניין להיות חלק מהטרנד, יוכל למצוא את האפליקציה שעונה על דרישותיו ומתאימה למאפייניו האישיים באורח מושלם.

 

ומה עם מספרים?

על מנת שנבין את המרכזיות וההיקף התופעה נאמר כי מספר ההורדות של "טינדר" (Tinder), הנחשבת לאפליקציית היכרויות הפופולארית ביותר, עומד על 50 מיליון (!). האפליקציה נמצאת בשימוש של כ-196 מדינות וטווח גילאי המשתמשים בה נע בין 18-35. שיעור ההורדות של אפליקציות פחות פופולאריות מטינדר מתחיל מאלפים ומגיע למיליונים. לנוכח נתונים אלו ניתן לסכם ולומר כי שיעור ההורדות של כלל אפליקציות להיכרויות ברמה גלובלית מוערך בסדרי גודל של מיליארדים.

 

אפליקציות היכרויות בהתאמה אישית

כאמור, לנוכח היצע האפליקציות הגדול, יכול כל ישראלי לבחור את האחת שמתאימה לו ביותר. כך למשל, אפליקציית "שליש גן עדן" מציעה פלטפורמה להיכרויות עבור המגזר הדתי מסורתי (שיעור הורדות – 50 אלף). גם בחורה המעוניינת למצוא שוגר דדי, גבר מבוגר ועשיר שידאג לצרכיה ויממן את רצונותיה, תמצא אפליקציה מתאימה: "ריצ'דייט היכרויות לעשירים ויפות" (שיעור הורדות – 10 אלף). חברי הקהילה הגאה יוכלו להכיר דרך אפליקציית "Grindr – היכרויות וצ'טים לגייז" (שיעור הורדות – 10 אלף). בעוד אוהבי כלבים יוכלו למצוא שידוך לעצמם ואף לחיית המחמד שלהם בעזרת אפליקציית "Twindog" (שיעור הורדות – 50 אלף).

 

בניגוד להצהרה בה נוהגים לצאת מפתחי האפליקציה כי "האפליקציה משמשת ככלי למציאת אהבה / החצי השני שלך / הזוגיות המושלמת וכו'", בפועל המטרות של משתמשי האפליקציות יכולות להיות מגוונות למדי. על פי אחת הביקורות הנפוצות המופנות כנגד הפלטפורמות, אפליקציות להיכרויות נועדו בעיקר לסטוצים וסקס מזדמן. חלק מהאפליקציות אינן מכחישות זאת: האפליקציות "Casual Sex" (שיעור הורדות – 50 אלף), "MeetMe2Date" (שיעור הורדות – 10 אלף) מציעות למשתמשים מפגשים קצרי מועד, היכרויות למטרת סקס מזדמן ודיסקרטי. 

 

לאור מגוון האפליקציות האינסופי ניתן בפירוש לומר כי דפוסי השימוש של צרכני האפליקציות נובעים מבחירתם האישית, שהרי ההחלטה בדבר בחירת האפליקציה המתאימה ביותר לצרכיהם ומטרת השימוש בה נתונה לשיקולם הפרטי.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme