לאפליקציות היכרויות יש תופעת לוואי שלא ראינו מגיעה

מערכת5 דקות קריאה
החסרונות של אפליקציות היכרויות
שתף:

על פניו, יש לרווקים ולרווקות שפע של הזדמנויות להכיר. אנחנו אולי עובדים יותר קשה ומבלים הרבה מול המסך, אבל האפליקציות ואתרי ההיכרויות בהחלט עזרו לנו להפוך את הבעיה לפתרון. מאז תחילת המאה הנוכחית ועד היום אנחנו מכירים בני ובנות זוג פוטנציאליים דרך אפליקציות שבהן אנחנו מעבירים את המסך שמאלה וימינה, או בונים כרטיסים וירטואליים עם תמונות מלוטשות וטקסטים שנונים.

 

יש גם לא מעט זוגות שהכירו דרך אפליקציות היכרויות, כמובן. השאלה הגדולה, ועליה מתעכבים החוקרים, היא עד כמה הפתרונות הללו יצרו עבורנו בעיות אחרות.

 

 

הבעיה הגדולה: האהבה כבר לא מחזיקה שנים

פעם האמנו שהאהבה היא לנצח, בין אם משום שכך הסתיימו סיפורי האגדות ובין אם משום שההורים שלנו (וההורים שלהם) לימדו אותנו שככה זה עובד. היום, עם אפליקציות ואתרי היכרויות בכמות מסחררת, יש תחושה שהאהבה כבר לא חייבת לשרוד לנצח. מערכות היחסים ארוכות הטווח שינו את פניהן, לפחות לפי החוקרים. הרי כל עוד אנחנו מאושרים במערכת היחסים שלנו אנחנו לא ממש מתעניינים במה שקורה סביבנו. האפליקציה נשארת סגורה, הפרופיל באתר ההיכרויות נסגר.

 

הבעיה מתחילה כשהבעיות צצות, והן תמיד מגיעות במערכת היחסים הרומנטית. כשאנשים מרגישים שהם כבר קצת פחות מאושרים, לא תמיד יש להם באמת מוטיבציה להישאר. הרי אפליקציה עם כמות בלתי נתפסת של רווקים ורווקות נמצאת להם בכיס, במרחקה נגיעה. פעם היינו צריכים להתלבש, לצאת לבר, לייצר שיחה ולקוות שייצא ממנה משהו. היום הכול פשוט יותר וזה אולי נשמע נחמד, אבל אם זה גורם לכם לוותר על הקשר מהר יותר, אולי זה לא באמת נחמד.

 

אפליקציות היכרויות וויתור על הקשר
מה קורה כשצצות הבעיות ושפע של רווקים ורווקות מחכים לנו באפליקציה שלא טרחנו להסיר?

 

מה שמתחיל כשעשוע הופך לדייט

כשהקשר קצת חורק נדמה שקצת מפתה לחזור אל הטינדר או לכל אתר היכרויות אחר. אנחנו משתעשעים בהעברת תמונות ובלי לשים לב אנחנו כבר בדרך לדייט. כמו שמתארים את זה החוקרים: הבגידה הוא לא מושג חדש, אבל אפליקציות השידוכים הפכו אותה לקלה יותר, ומי שלא מאושר במערכת היחסים יכול ממש בקלות למצוא מישהו אחר (או מישהי אחרת). במילים אחרות, הפסקנו לנסות. במקום לשקם את הקשר ולעבוד על הבעיות, אנשים מתחילים לפזול לצדדים. בחלק מהמקרים הפזילה תוביל לקשר חד פעמי, אבל במקרים רבים אחרים עשוי להתפתח קשר רגשי, גם אם הקשר הזוגי "הקבוע" עדיין לא הסתיים.

 

 

האם אתרי היכרויות הורסים את הסיכוי לאהבת אמת?

גם החוקרים לא מאמינים שיש סיבה לקבור את האהבה ואת הרומנטיקה. אתרי ההיכרויות, הם מסבירים, ממש לא הורסים את הסיכוי שנצליח לבנות מערכת יחסים טובה ואוהבת. הרי בסופו של יום כולנו, או לכל הפחות רובנו, באמת רוצים למצוא אהבה ומחויבות, ורוב האנשים מחפשים קשר זוגי ארוך טווח. אנחנו רק לא צריכים למהר לשלוף את הסמארטפון ולעדכן את האפליקציה כשהקשר הנוכחי חווה טלטלות מהסוג שכל קשר זוגי עובר לפחות פעם בחיים, ולרוב – הרבה יותר.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme