אלה השקרים שאתם מספרים באתרי היכרויות – ולמה אתם עושים את זה

עינת שמואלוביץ2 דקות קריאה
השקרים הנפוצים באפליקציות או אתרי היכרויות
שתף:

אם אתם רווקים בישראל, אלה שרגילים לשמוע בכל חתונה את הברכה "בקרוב אצלך" או את השאלות של הדודים והסבתות "מתי תתחתן כבר", אתם כנראה פעילים באחד משלל אתרי היכרויות. בין אם יש לכם חשבון בטינדר, אוקיי-קיופיד או החצי השני, הכתבה הזו בדיוק בשבילכם.

 

על פניו אתרי היכרויות הם באמת מקום אידאלי להכיר בו בני ובנות זוג פוטנציאליים. עם מאגר רחב למדי של רווקים ורווקות בטווח הגילאים הרלוונטי אתם יכולים לכל הפחות לתאם דייט לסוף השבוע הקרוב. אלא שיש לא מעט מקרים שבהם אנחנו מצפים למשהו מסוים ומקבלים דייט שונה לחלוטין, עם אדם שלא ממש נראה או נשמע כפי שציפינו. זה קורה משום שרוב האנשים משקרים באתרי היכרויות. זה יכול להיות שקר קטן ולבן, אבל זה עדיין שקר. למה אתם עושים את זה, ומה הם השקרים הכי נפוצים בסצנת ההיכרויות הווירטואלית?

 

אתרי היכרויות ושקרים קטנים
גולשי אתרי היכרויות נוטים לפעמים לשקר קצת ולפעמים זה דווקא לגיטימי

 

השקרים שאתם מספרים ברשת

יש לא מעט שקרים שאנחנו מספרים באתרים ובאפליקציות הדייטינג. למשל, גברים נוטים לא פעם לטעון שהם גבוהים ב-2 או 3 סנטימטרים בהשוואה לגובה האמיתי שלהם, ואנשים רבים בוחרים בתמונה קצת ישנה, פשוט משום שבה הם נראים צעירים וחטובים יותר.

 

באופן כללי אפשר לסווג את השקרים הללו לשתי קטגוריות מרכזיות. הראשונה קשורה בייצוג האישי שלנו, וכך אנחנו נוטים לספר לצד השני על הרגלי הכושר שלנו תוך שאנחנו מתרברבים ב-5 אימונים שבועיים ובכושר שיא, למרות שבפועל לא ביקרנו במכון הכושר מאז שנרשמנו אליו. אנשים רבים, כשהם נמשכים לאדם שמולם, עשויים גם לטעון שהם שומרי כשרות או מקפידים על הלכות החגים, פשוט משום שמולם אדם שהצהיר כי הוא קרוב לדת, וגם אם כל קשר בינם לבין הדת מסתכם באכילת תפוח בדבש בראש השנה, רגע אחרי השרימפס שהוגש למנה עיקרית. הסיבה לשקרים האלה? הרצון להישמע קצת יותר טובים (ובכושר טוב יותר) ולייצר תחושה שיש לנו מכנה משותף עם האדם שמולנו.

 

 

הקטגוריה השנייה קשורה ברמת הזמינות שאנחנו מציגים. נראה שרווקים ורווקות טוענים כי הם עסוקים הרבה יותר מכפי שהם באמת, פשוט משום שהם מתחמקים מתקשורת ישירה. כך הם יספרו שסוללת הטלפון התרוקנה ולכן היו לא זמינים, או שהם עסוקים במיוחד. בחלק ניכר מהמקרים יש לשקר הזה סיבה אחת מרכזית: אנחנו לא רוצים לשדר לצד השני שאנחנו תמיד זמינים, מה שאולי ייתפס כנואשות.

 

אתרי היכרויות והשקרים הגדולים יותר
יש שקרים גדולים מדי, כאלה שרק יפגעו באמינות שלכם באתרי ההיכרויות ויסבו נזק בלתי הפיך

 

אתרי היכרויות מקבלים חלק מהשקרים בהבנה

מחקר שבחן את התנהגותם של הגולשים באפליקציות או אתרי ההיכרויות מצא שהשקרים האלה דווקא מחליקים היטב בגרון, ורוב האנשים אינם מופתעים. נראה כי ההסבר לכך גם הוא די פשוט: האנשים הפעילים באפליקציות ואתרים שנועדו למטרות היכרות מצפים במידה מסוימת לשקרים הקטנים האלה. חוץ מזה, כשאנחנו קצת מסלפים את המציאות, ובהנחה שהשקר הגדול לא קשור למשפחה נוספת ומסתורית כמובן, אנחנו מנווטים טוב יותר במאגר האופציות הרחב שנמצא ברשת.

 

השקרים הגדולים באמת דווקא לא ממש יעזרו, ולמעשה הם רק יסבו נזק בטווח הארוך. כך, מי שטוען שהוא "מטורף על כלבים" למרות שבתוך תוכו הוא מפחד מהם ואולי אף אלרגי, ייתפס כאדם לא אמין. יתרה מכך, אלה שמשקרים בגדול בטוחים שכולם סביבם משקרים להם, והשילוב הזה – אם נאמר זאת בעדינות – לא מבשר טובות ביחס לעתידו של הקשר הזוגי.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme